Mitt liv som alenemamma

Når jeg først begynner å skrive her inne kommer det gjerne en bok eller fem!:p

Dette mangler jeg/ønsker jeg meg: (ikke alt er nødvendigvis MÅ HA akkurat nå. Mye er også etter behov)

Klær i str. 50/56:

Bomullsbodyer (korte) 4 stk (gjerne omslagsbodyer)
Bomullsbodyer (lange) Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere (gjerne omslagsbodyer)
Bukser med eller uten fot Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Hettejakke/Bomullsjakke Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Lue (tynn med eller uten knyting) Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Pysj med eller uten fot Trenger 2 stk i str. 50
Sokker Har det jeg trenger (gjerne 2-3 par til i str. 50)
Tynn sommerjakke 1 stk
Sparke-/snekkerbukser 4 stk
Strømpebukser Har det jeg trenger
T-skjorte (korte armer) Trenger ikke (vanskelig siden det må trekkes over hodet)
T-skjorte (lange armer) Trenger ikke (vanskelig siden det må trekkes over hodet)
Utedress (regn/vind) 1 stk
Varmere utejakke 1 stk

Stellesaker:
Inotyol
Nesedråper
Bleier i forskjellige merker i de minste størrelsene
Tørre engangskluter
Myke babyhåndklær
Ansiktskluter
Neglesaks
Nesesuger (IKKE sånn man må suge i den ene enden selv)
Febertermometer
Stellesalve
Bleiebøtte (får gratis fra Barnas Hus)
Badesete/støtte til balje

Soving:
Sprinkelseng
Madrass
Tisselaken
Laken
Babycall
Smokker i forskjellige typer/størrelser
Nattlampe
Smokkeholder
Ammemadrass
Dobbeltseng til mor!!:p

Ut på tur:
Barnevogn (Emmaljunga Mondial Deluxe London bestilt)
Regntrekk (følger med vogn)
Myggnetting (følger med vogn)
Stellebag (følger med vogn)
Stelleunderlag
Vognpose
Bilstol
Flaskeholder
Saueskinn
Reiseseng
Parasoll/solskjerming
Solbriller
Koppholder
Leke til vogn og bilstol
Poser til rene/skitne klær

Mating:
Fine, behagelige ammebh-er
Ammetopper
Engangsammeinnlegg + noen i ull
Ammepute
Brystskjold
Ammesalve
Flasker
Brystpumpe
Poser til frysing av morsmelk
Melkeoppsamlere
Sterilisator
Minifom
Biocare no1
Nutramegyn
Ammestol

Lek/Annet:
Lekematte/teppe
Babygym
Leker
Lekegrind

Føler jeg ALDRI bli ferdig!:(
wow... Ligger ett par uker etter deg, og har seng med ett sengetøy, bæremeis, og en bamse. Mangler alt... Flinke deg :)
 
wow... Ligger ett par uker etter deg, og har seng med ett sengetøy, bæremeis, og en bamse. Mangler alt... Flinke deg :)

Takk! :) Er skikkelig kontrollfreak så derfor jeg har så god oversikt! :p
 
(OPPDATERT)

Dette mangler jeg/ønsker jeg meg: (ikke alt er nødvendigvis MÅ HA akkurat nå. Mye er også etter behov)

Klær i str. 50/56:

Bomullsbodyer (korte) 4 stk (gjerne omslagsbodyer)
Bomullsbodyer (lange) Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere (gjerne omslagsbodyer)
Bukser med eller uten fot Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Hettejakke/Bomullsjakke Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Lue (tynn med eller uten knyting) Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Pysj med eller uten fot Trenger 2 stk i str. 50
Sokker Har det jeg trenger (gjerne 2-3 par til i str. 50)
Tynn sommerjakke 1 stk
Sparke-/snekkerbukser 4 stk
Strømpebukser Har det jeg trenger
T-skjorte (korte armer) Trenger ikke (vanskelig siden det må trekkes over hodet)
T-skjorte (lange armer) Trenger ikke (vanskelig siden det må trekkes over hodet)
Utedress (regn/vind) 1 stk
Varmere utejakke 1 stk
Kleshengere
Klesstativ til å henge på veggen
Flere skuffer til bokhyllen min
Klesskap til meg selv

Stellesaker:
Inotyol
Nesedråper
Bleier i forskjellige merker i de minste størrelsene (har libero og pampers)
Tørre engangskluter
Myke babyhåndklær (finner ikke noe som er mykt nok)
Ansiktskluter (mangler 5-10 stk - kjøpes fra KID/Princess)
Neglesaks
Nesesuger (IKKE sånn man må suge i den ene enden selv)
Febertermometer
Stellesalve
Bleiebøtte (får gratis fra Barnas Hus)
Ekstra poser til bleiebøtte
Badesete/støtte til balje
Diverse stelleprodukter i andre merker (natusan, libero, burts bees osv)

Soving:
Sprinkelseng (tror jeg skal avvente litt)
Vugge (får av mamma)
Madrass (vet ikke om jeg får med vugge eller ikke)
Tisselaken
Laken (har ett, men trenger noen fler)
Babycall (helst med kamera)
Smokker i forskjellige typer/størrelser
Nattlampe (ikke must have, har en lampe på soverommet som kan dimmes)
Smokkeholder (har en pyntekoffert til å putte smokker i)
Ammemadrass (får babynest av farmor og farfar)
Dobbeltseng til mor!! (evnt. en liten en)

Ut på tur:
Barnevogn (Emmaljunga Mondial Deluxe London bestilt)
Regntrekk (følger med vogn)
Myggnetting (følger med vogn)
Stellebag (følger med vogn)
Stelleunderlag (har engangsmatter, men prøver å finne ett mykt og fint ett på nett)
Vognpose (avventer litt)
Bilstol (skal ha fra IF forsikring)
Flaskeholder (ikke must have)
Saueskinn (avventer litt)
Reiseseng (avventer, og overhodet ikke must have)
Parasoll/solskjerming (avventer litt)
Solbriller (avventer litt)
Koppholder
Leke til vogn og bilstol
Smokkeholder (sånn til å feste på barnet)
Poser til rene/skitne klær (bestiller fra ebay)

Mating:
Fine, behagelige ammebh-er (bestiller fra glammom.no, kjøper også ett par fra en billigkjede)
Ammetopper (bestilles på nett)
Engangsammeinnlegg + noen i ull/bomull (bestiller fra glammom og har en pakke libero engangsinnlgg)
Ammepute
Brystskjold
Ammesalve (lykkelig som liten, bestilles fra coverbrands også en annen jeg ikke husker navnet på)
Flasker (1-2 stk i forskjellige merker)
Brystpumpe (har fått av bestevenninne)
Poser til frysing av morsmelk (ikke must have)
Melkeoppsamlere (greit med noen få i begynnelsen)
Sterilisator (trenger egentlig ikke, da jeg kommer til å gjøre det enklest mulig og koke/ta ting i oppvaskmaskinen)
Minifom
Biocare no1
Nutramegyn
Ammestol (usikker på denne)

Lek/Annet:
Lekematte/teppe
Babygym (har en gammel en som duger, men har litt lyst til å lage en selv)
Leker (har fått noe småtteri fra startpakken til GoBoken, resten får jeg vel i gaver)
Lekegrind (trenger ikke/har ikke plass)
Bag til å ha med på sykehuset (har ingenting som er passende størrelse)
 
Statusoppdatering uke 29

:HeartblueTermin -
11.07.14

:HeartbluePå vei - 29+0

:HeartblueIgjen til termin - 81 dager :)

:HeartblueTrimester - 3. trimester

:HeartblueNeste kontroll - Lege 09.00 og 3D ul 13.00 - 30. mai

:HeartblueKjønn - Gutt:Heartblue

:HeartblueNavn - Kristian:Heartblue Barnefaren har til og med godtatt det:eek::D Var helt uaktuelt en stund...

:HeartblueUtålmodig - Ikke i det hele tatt!

:HeartblueNye innkjøp - Ikke noe i det siste

:HeartblueUtstyr så langt - Baby Björn bæresele, masse klær, stellebord, stellematte, badebalje, stelleprodukter +++

:HeartblueMelk i brystene - Er noe væske der...

:HeartblueBabymage - Ja, men fortsatt litt flat foran

:HeartblueStrekkmerker - På puppene!

:HeartblueAktivitet - Masse! Men blitt mer i perioder. Første gangen jeg har sett ordentlig bevegelser utenpå i dag (ikke bare enkelt spark). Du rørte fælt på deg og sparket ut på høyre side av magen min! :)

:HeartblueTungt - Vet ikke... har mye vondt og en støl følelse i magen...

:HeartblueKynnere - Ja, er heldigvis ikke veldig plaget. Merker det spesielt hvis jeg reiser meg raskt.

:HeartblueHodet festet -
Nei

:HeartblueBarnerom - Du skal dele soverom med meg! Jeg har nå malt ferdig rommet vårt og mangler kun sengeutstyr til deg der inne! :)

:HeartblueMatkick - Tørster fortsatt i hjeeeel! Drikker hele tiden!

:HeartbluePlager - Har mye vondt i ryggen og skuldrene. Veldig svimmel og kvalm. Utrolig trøtt fordi jeg våkner x antall ganger i løpet av natten. Jeg våkner av at siden jeg ligger på har dovnet bort eller leggkramper.

:HeartblueHumør - Fortsatt i godt humør. Gråter litt lettere...

:HeartblueSykehusbagen - Har begynt så smått og legge diverse ting i en egen skuff. Skriver alt til meg på en egen liste.

:HeartblueTanker om fødselen - Har ikke endret seg så mye.
Mamma og pappa skal være med! Mamma skal jeg få til å sove på sykehuset med meg, hvis mulig! Har også planer om så mye smertestillende som overhode mulig og badekar som smertelindring. Vil også ha musikk, enten på øra eller i rommet. Skal lage en spilleliste med musikk jeg slapper av til! Har også mye tanker og er livredd for å bli "forlatt" på sykehuset. Livredd for barsel osv. fordi jeg har hørt så mye skremmende.


:HeartblueAnnet -
- Enda er det mye urinlekkasjer.
- Prøver å huske knipeøvelsene, men glemmer dem ofte.
- Har fortsatt en milliard småprosjekter på gang!
- Tenker mye på å reise ned for å besøke barnefaren i mai. Vi har mye vi må prate om... Kommer helt ann på formen min og hvordan jeg føler meg. Og selvsagt om det er trygt for den lille.
 
( Psst..har hørt at minifom kan gi hormonforstyrrelser..sjekk det ut )
 
( Psst..har hørt at minifom kan gi hormonforstyrrelser..sjekk det ut )
jeg *sniker litt*
miniformen var tidligere hormonforstyrrende, de har tatt ut de stoffene som var hormonforstyrrende (altså propyl og butylparaben) "Minifom (inneholder dimetikon): 10 dråper gis med skje før hvert måltid.
Det kan ta et par døgn for å få full effekt. Minifom dråper har vært brukt til spedbarn i en årrekke, men det mangler dokumentasjon i forhold til virkning. Minifom skal virke ved å fjerne luftbobler i barnets tarm. Legemiddelverket frarådet tidligere ukritisk og langvarig bruk av dette middelet til små barn. Dette var begrunnet med innhold av konserveringsmidlene propyl- og butylparaben. Disse konserveringmidlene er nå fjernet fra produktet og det er derfor ikke lenger grunn til å fraråde bruk."
 
jeg *sniker litt*
miniformen var tidligere hormonforstyrrende, de har tatt ut de stoffene som var hormonforstyrrende (altså propyl og butylparaben) "Minifom (inneholder dimetikon): 10 dråper gis med skje før hvert måltid.
Det kan ta et par døgn for å få full effekt. Minifom dråper har vært brukt til spedbarn i en årrekke, men det mangler dokumentasjon i forhold til virkning. Minifom skal virke ved å fjerne luftbobler i barnets tarm. Legemiddelverket frarådet tidligere ukritisk og langvarig bruk av dette middelet til små barn. Dette var begrunnet med innhold av konserveringsmidlene propyl- og butylparaben. Disse konserveringmidlene er nå fjernet fra produktet og det er derfor ikke lenger grunn til å fraråde bruk."

Det var godt å høre. Takk for info.:) Kan du oppgi kildehenvisning?
 
Statusoppdatering uke 32:Heartblue

:HeartblueTermin -
11.07.14

:HeartbluePå vei - 32+3

:HeartblueIgjen til termin - 56 dager

:HeartblueTrimester - 3. trimester

:HeartblueNeste kontroll - UL og legesjekk på sykehuset 28.mai og omvisning + samtale 3.juni

:HeartblueKjønn - Gutt

:HeartblueNavn - Kristian:Heartblue

:HeartblueUtålmodig - Ikke i det hele tatt!

:HeartblueNye innkjøp - Alt av stelleprodukter

:HeartblueUtstyr så langt - Baby Björn bæresele, masse klær, stellebord, stellematte, badebalje, stelleprodukter +++

:HeartblueMelk i brystene - Er noe væske der... Sjekker ikke så ofte

:HeartblueBabymage - Ja!!

:HeartblueStrekkmerker - På puppene! Og fått ett fra arret jeg har etter piercing i navelen.

:HeartblueAktivitet - Fortsatt masse!! Spesielt i 9-10 tiden på kvelden.

:HeartblueTungt - Nei

:HeartblueKynnere - Lenge siden jeg har hatt det nå!

Hodet festet -
Nei

:HeartblueBarnerom - Du skal dele soverom med meg!

:HeartblueMatkick - Har ikke noe spesielt, men har fått helt dilla på kjellerlukt. Sinnsykt merkelig og jeg må ned flere ganger daglig for å lukte!:p

:HeartbluePlager - Har slitt veldig mye med forstoppelse og luft i magen. Har heldigvis gitt seg! Mye vondt i kroppen, og sover nesten ikke i det hele tatt!:confused:

:HeartblueHumør - I veldig godt humør!:D

:HeartblueSykehusbagen - Har begynt så smått og legge diverse ting i en egen skuff. Skriver alt til meg på en egen liste.

:HeartblueTanker om fødselen - Har ikke endret seg så mye.
Mamma og pappa skal være med! Mamma skal jeg få til å sove på sykehuset med meg, hvis mulig! Har også planer om så mye smertestillende som overhode mulig og badekar som smertelindring. Vil også ha musikk, enten på øra eller i rommet. Skal lage en spilleliste med musikk jeg slapper av til! Har også mye tanker og er livredd for å bli "forlatt" på sykehuset. Livredd for barsel osv. fordi jeg har hørt så mye skremmende.


:HeartblueAnnet -
- Veldig sliten om dagen, men er i strålende humør! :)
- Begynner å glede meg til å føde...
- Har endelig klart å filme noen spark så pappaen din også har fått se det.
- Skyper mye med pappaen din og hver gang du hører stemmen hans våkner du!:Heartblue
 
Statusoppdatering uke 35:Heartblue

:HeartblueTermin -
11.07.14

:HeartbluePå vei - 35+4

:HeartblueIgjen til termin - 35 dager

:HeartblueTrimester - 3. trimester

:HeartblueNeste kontroll - UL og legesjekk på sykehuset 10. juni og time hos fastlege 17. juni

:HeartblueKjønn - Gutt

:HeartblueNavn - Kristian:Heartblue Nå diskuterer vi etternavn. Blir mest sannsynlig dobbelt.

:HeartblueUtålmodig - Ikke i det hele tatt, men har begynt å glede meg skikkelig! :)

:HeartblueNye innkjøp - Ikke kjøpt noe på en stund da jeg har omtrent alt

:HeartblueUtstyr så langt - Lettere å skrive hva som mangler; vogn, seng, babycall og ammepute

:HeartblueMelk i brystene - Er noe væske der... Kom en sprut da jeg testa en manuell pumpe :p

:HeartblueBabymage - Ja, men fortsatt ganske flat foran! Har skikkelig jentemage!

:HeartblueStrekkmerker - På puppene! Ett fra arret jeg har etter piercing i navelen. Fått ett til under navelen.

:HeartblueAktivitet - Har en baby på speed i magen tror jeg. Nå er det masse bevegelser hele tiden!:Heartblue

:HeartblueTungt - Nei

:HeartblueKynnere - Lenge siden jeg har hatt det nå!

:HeartblueHodet festet -
Nei, ligger i seteleie fortsatt

:HeartblueBarnerom - Du skal dele soverom med meg!

:HeartblueMatkick - Har fortsatt luktedilla! :D Crocs og kjeller er fortsatt favoritten!

:HeartbluePlager - Har ikke så mye annet enn kramper i leggene. Ryggen låser seg en gang i mellom.

:HeartblueHumør - I veldig godt humør!:D

:HeartblueSykehusbagen - Har pakket mesteparten. Mangler fortsatt noe småtterier til meg.

:HeartblueTanker om fødselen - Mamma og pappa skal være med. Hvis det blir litt mye, er mamma den som blir. Barnefaren skal være med og sitte på gangen, da ingen av oss er interesserte i at han skal være der under selve fødselen. I åpningsfasen skal han avløse mamma eller pappa litt. Også veldig greit at jeg har muligheten til å få han inn til meg ved behov. Jeg vil høre på musikk og ligge i badekar. Epidural hvis jeg føler for det.
 
Dette skjer fremover;

Uke 23
fredag 6. juni - spise middag hos pappa, diskutere flytting og at barnefaren kommer
lørdag 7. juni - reise hjem og rydde/vaske leiligheten + pakke
søndag 8. juni - pakke

Uke 24
mandag 9. juni - pakke
tirsdag 10. juni - Time for vekstestimering og UL på sykehuset! Flytte
onsdag 11. juni - flytte
torsdag 12. juni - Lillesøsters 19 års dag!:Heartpink Håper å være flyttet ut innen torsdagen, så jeg kan begynne å pakke ut.
fredag 13. juni - Pakke ut. Middag med familien
lørdag 14. juni - Lillesøster skal feire bursdagen sin
søndag 15. juni - Babyshower kl. 14.00:D Også er det ett år siden jeg reiste til Hellas, og møtte barnefaren.

Uke 25 - Sverige tur en gang denne uken
tirsdag 17. juni - Time hos fastlegen

Uke 26

Uke 27
mandag 30. juni - barnefaren kommer, møte han på flyplassen, deretter dra på hotell, hvor vi skal være en natt
tirsdag 1. Juli - dra hjem

Uke 28
mandag 7. Juli - Fastlegens termin
torsdag 10. Juli - Mens termin
fredag 11. Juli - Termin OUL
søndag 13. Juli - Jeg tror du kommer i dag!:Heartblue
 
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne annet enn statusoppdateringer. Har begynt på en del innlegg, men avbryter alltid midt i av en eller annen grunn. Men NÅÅ skal jeg tømme sjela her i dagboken min for det har jo skjedd sååååå masse!! Jeg kan vel for første gang på lenge si at jeg er lykkelig og virkelig bare nyter graviditeten. ENDELIG!!
Jeg har fått orden på psyken, blitt venner med barnefaren igjen og flyttet:p Tror jeg må dele det opp jeg, haha!

Personlige problemer:
Jeg har slitt gjennom hele svangerskapet med mye familieproblemer.
Da jeg ble gravid tok plutselig alle kontakt med meg igjen, og selv om det var koselig, var det en stemme i meg som sa at det var falskt. At de bare brydde seg om babyen, ikke meg. Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18 år og ingen har kommet på besøk annet enn pappaen min og søsknene mine. I over 3 år har invitasjoner til familiemiddager og bursdager forsvunnet og jeg har gang på gang blitt glemt bort. Hvis noen har ringt, har de ringt for å spørre om jeg vet hvor mamma eller søsknene mine er. Ingen har ringt for å spørre om meg. Jeg har derfor hatt vanskeligheter med å forstå at de nå vil ha kontakt med MEG. Jeg har tatt opp dette med de det gjelder og de ble selvsagt veldig såret av at jeg har følt det sånn, men de har alle sammen forsikret meg om at de er her fordi de bryr seg om meg, ikke fordi jeg er gravid. Selv om de alle sammen gleder seg masse til det nye familiemedlemmet kommer.

Jeg slet mye med jobben og det har vært mye dritt der pga at firmaet kjøpte opp ett annet firma. Da jeg sluttet 24. mars var det som om jeg var en ny jente.

I tillegg har jeg blitt brukt som holdepunkt og mellommann i en stoooor familiefeide, som heldigvis har løst seg nå.

Alt i alt har jeg nå ingen bekymringer ang. familie eller jobb lenger. Og jeg føler meg 100 kg lettere! :D

Barnefaren:
Jeg og barnefaren begynte å prate sammen igjen 10 april. Altså prate normalt og ikke krangle.
Han spurte om jeg kunne logge på skype, jeg sa nei om og om igjen, fordi jeg ikke ville se han. Han tryglet og ba en god stund før jeg sa; Greit, du får 10 minutter fra nå. Da hadde jeg ikke sett han på skype eller "in real life" siden 11 desember. All krangling har foregått skriftlig på facebook, viber og på sms. Også en telefonsamtale her og der.
Jeg føler selv at jeg midt i hormontåka mi tok alt av følelser, minner og gode ting jeg hadde å si om bf og stengte det inne. Puttet alt i en boks og gjemte den ett sted laaangt inne i meg. Da ansiktet hans poppet opp på skjermen satt jeg med steinansikt og skulle være tøff. Jeg skulle komme meg gjennom det han ville si. Da han bare smilte og så på meg med ett blikk hvor jeg så alt av følelser og alt det vonde jeg har gjort mot ham de siste 4 månedene, strømmet alt tilbake igjen og jeg knakk sammen i gråt. Jeg hulket meg gjennom samtalen.
Jeg har spurt meg selv mange ganger om hvorfor jeg godtok å prate på skype den dagen. Og jeg har kommet frem til at fordi jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme, i tillegg til mye annet psykisk gjennom svangerskapet, så orket jeg ikke å bearbeide bruddet mellom meg og bf. I april var jeg frisk, ferdig på jobb, og alt med familien begynte å løse seg. Så jeg hadde i mange dager før vi pratet sammen allerede jobbet meg gjennom mange ting. Og jeg var klar for å prate ut, selv om jeg ikke visste det helt da.

Dagene har gått så utrolig fort og vi har jobbet oss gjennom alle problemene våre. Jeg har innsett at jeg har vært grusomt slem mot ham, faktisk mye mer enn det han har vært mot meg. Vi har bedt hverandre om unnskyldning, jeg fikk passordet til facebooken og mailen hans og fikk lese det jeg ville. Facebooken er full av meldinger til mennesker han kjenner i Norge hvor han har bedt om hjelp til å prate med meg og hjelp til å komme til Norge. Mailen er full av mailer fra finn.no, hvor han har lett etter jobb og arbeid, mailer til den norske ambassaden i Athen og udi. Han har skrevet en del usanne ting om meg (som om at jeg drakk, festet, røyket osv under svangerskapet) men alt i alt satt jeg igjen med en følelse av at jeg var stolt av han. Han har virkelig prøvd, og jeg har sett at han har kjempet for meg og barnet vårt. Da jeg fortalte han dette på skype knakk han sammen i gråt på skype. Og all tvil i meg forsvant.
Jeg fortalte han at jeg følte meg som dritt og at jeg innså at jeg har gjort mye feil og vært egoistisk. Her sitter det ett menneske og gjør alt han kan for å få lov til å være pappa, og jeg sier at han ikke får lov. Pga barnslige krangler.
Da jeg så han gråte etter at jeg sa alt det til han, skjønte jeg hvor mye jeg har såret han ved at jeg ikke klarte å bearbeide alt som har skjedd.

Jeg vet jeg har skrevet mye stygt om han her inne tidligere, og jeg angrer ikke på det, men jeg innser jo nå at jeg har skrevet mye rart i sinne, og jeg har også sagt mye stygt til han i sinne.

Nå sitter vi her to måneder senere og det er 19 dager til han kommer til Norge. Han kommer først og fremst for å få være med på fødselen, og for at vi skal kunne prate ut ansikt til ansikt. Etter det får vi ta en dag av gangen og se om vi blir sammen igjen eller ikke. :) Det viktigste for meg er at vi er venner igjen og at vi prater sammen mange ganger daglig og at vi begge har sønnen vår i fokus. Vårt viktigste mål nå er at vi kan samarbeide om å være foreldre. Og at sønnen vår skal få ha begge foreldrene sine rundt seg! :Heartblue

Jeg skal ikke skylde på hormoner eller graviditeten oppi det her, men herregud for ett hormontroll jeg har vært, haha! Har lest igjennom gamle innlegg og meldinger til barnefaren, og blir litt småflau over hvor sint jeg har vært! :p Mye har jo vært med god grunn da han har sagt mye stygt til meg, som jeg har reagert på. Og jeg gikk jo til politi og advokat av en grunn. Men når all kommunikasjon har vært skriftlig "glemmer" man litt hvem mottakeren er. Jeg kunne aldri sagt det jeg har skrevet høyt til han. Fordi det er forferdelig stygt og sårende. Men jeg tror vi har vokst av denne opplevelsen begge to. Vi har kranglet som sinte fjortiser, men vi har nå kommet oss ut av all dritten som voksne mennesker. (Velger jeg å tro da:oops:).

Nå er han en stor del av hverdagen til meg og mini, han er like entusiastisk i forberedelser som det jeg er og han gleder seg mer til å hilse på mini enn det jeg gjør:p Bare det å ha en å støtte seg på som faktisk er like interessert i strekkmerker, hvilke bleier jeg har kjøpt, hvor stor babyen er osv. er fantastisk!! :D
Etter at vi ble venner igjen har jeg klart å virkelig nyte graviditeten og innse at jeg kan bli en god mamma!!:)

Flytting:
Jeg har skrevet tidligere at jeg leide første etasje hos besteforeldrene mine i tre år (65kvm leilighet). Dette gikk fint i 1,5 år (bortsett fra all masingen fra gamlingene) til pappa flyttet inn til meg. Det ble fort trangt og jeg følte at han tok mer og mer over. Jeg satt derfor kun på rommet mitt. Da en venninne trengte romkamerat hoppet jeg på sjansen. Jeg var jo alene og hadde ingen planer om å få barnefaren til Norge. Jeg flyttet ut i februar, men trivdes ikke i den nye leiligheten. Jeg betalte 7000 kroner i måneden for ett soverom og følte at jeg bare ble værende der. Da kunne jeg jo like gjerne vært igjen der jeg var og ikke betalte noen husleie.
I tillegg hater hun barnefaren som gjør at han ikke kunne komme på besøk hvis jeg ble boende. Planen var først at han skulle finne seg en egen leilighet, også komme og hjelpe meg ved behov. Dette kom aldri til å fungere i praksis da han fikk forbud mot å komme inn i leiligheten. Hun sa hele tiden at det var for mitt eget beste, men jeg tror ikke det stemmer.

Derfor har jeg nå flyttet hjem til besteforeldrene mine og pappa igjen midlertidig. Så skal barnefaren bo her med oss til vi enten finner et eget sted, eller at vi flytter til det nye huset pappa har kjøpt. Evt. blir vi igjen hos besteforeldrene mine og leier min gamle leilighet igjen.
Det blir fryktelig trangt med pappa, farmor og farfar i andre etasje, lillebroren min som har flyttet til pappa fast og blir derfor bare borte to helger i mnd, og tre katter. Så kommer jeg med "kjæreste" og baby i tillegg. :p

Herregud for ei suppe!! Livet mitt er forferdelig komplisert I KNOW!! Men, jeg har det helt fantastisk om dagen, haha!! :D Og det syntes på magen. Jeg var knøttliten, spiste nesten ikke og det så man på veksten til mini. Etter at alt dette har løst seg har magen poppet og alle sier at jeg stråler! :) Jeg har begynt å gå opp i vekt, mini vokser som han skal og jeg kunne ikke hatt det bedre!:Heartblue
 
Natt til mandag forrige uke var jeg en tur på føden!

Jeg satt hjemme og så på tv da det plutselig ble vått i sengen. Jeg fikk helt panikk og googlet hvordan vite forskjell på urin og fostervann. Jeg prøvde å lukte, men det luktet absolutt ingenting. Spurte på fb om hva jeg skulle gjøre, og fikk beskjed om å ringe føden. Først ringte jeg barnefaren som lå på sykehuset selv i Hellas pga blindtarmbetennelse. Han var rimelig dopet ned og ble kjempesint på meg da jeg forklarte hva som hadde skjedd. Han kjeftet på meg fordi jeg lo av hele greia og ba meg skjerpe meg. Så sa han at jeg var en liten unge som tisset på meg, før han sovnet midt i samtalen. Jeg trodde han la på, eller at vi ble brutt. Så jeg tenkte; Takk skal du faen meg ha, her kan det hende at jeg føder og du vil ikke prate med meg en gang! :p (Han ba om unnskyldning 1 million ganger dagen etter og sa han var dopet på smertestillende, haha).

Jeg ringte føden og hadde latterkrampe da jeg skulle forklare at jeg enten hadde tisset på meg eller at vannet hadde gått. Hun jeg pratet med var kjempehyggelig og sa bare at; sånt skal man da ikke lure på klokken 12 på natten. Hun konsulterte med en kollega som kjente igjen navnet mitt og sa at fordi jeg har risikosvangerskap så skulle jeg ned med en gang. De sa derfor at jeg skulle legge meg ned og vente på ambulansen.

Jeg ringte deretter søsteren min som jeg visste var våken og forklarte hva som hadde skjedd. Jeg ba henne også om å holde seg våken slik at hun evt. kunne vekke mamma hvis det ble nødvendig. Mamma er nemlig døv på det ene øret, så hun legger seg på det gode øret og stenger all lyd ute. (Ja, det var kjekt i tenårene, da jeg snek meg ut, haha). Derfor er det litt vanskelig å ringe for å vekke henne! :p Søsteren min begynner å spørre om jeg er klar for å bli mamma og hun tar helt av og jubler over at nevøen hennes kanskje skulle bli født. Jeg ser meg rundt på roterommet mitt der jeg mangler både seng, ammepute, barnevogn og babycall og begynner å hylgrine. Ingenting er jo klart!!
Søsteren min trøster meg som best hun kan og prøver å si at hun kan alltids komme å rydde hvis det faktisk ender i fødsel, haha! Også sier hun at det jeg mangler fikser familien for meg. Men jeg gråt og skalv som besatt og klarte ikke å se for meg at jeg kanskje skulle bli mamma den natta. Herregud hva man fokuserer på! Haha!!

Ambulansen var der 7 minutter etter at jeg la på med føden og jeg hadde ikke rukket å vekke venninnen min for å fortelle at jeg dro. Det ringer på og med telefonen i hånda får jeg på meg sko og går ned tre etasjer for å åpne. Vi har ikke døråpner i blokka, så man må gå ned for å åpne etter 11 på kvelden. :p Der står det to stk med båre klar og er helt sjokkerte over at jeg gikk ned for å åpne! De spør om jeg er klar og jeg sier at jeg må opp for å gi beskjed til samboeren min! :p De sier at jeg ikke får lov til det og at jeg må legge meg på båren. Heldigvis hadde venninnen min våknet av at det ringte på og kom for å sjekke hva som skjedde.
Venninnen min: Hva skjer?
Jeg: Jeg må på sykehuset
Venninnen min: Okei? Skal jeg bli med deg?
Jeg: Ja, hvis du har mulighet til det?
Ambulansesjåfør: Vi må dra nå, så kan du komme deg dit på egen hånd?
Venninnen min: Ja, jeg tar min egen bil og kommer etter, jeg må bare opp å ta på meg en truse først.

Herregud som vi har ledd av det her etterpå. Vi så ut som ett lesbisk par som virkelig ikke hadde planlagt en fødsel! :p
Mange tror vi er det siden vi bodde sammen, hun jobber på bilverksted, går ofte i arbeidsklær når vi er ute og er kortklipt, mens jeg er litt mer feminin og gravid. :p
Det morsomste er at jeg spør om hun har mulighet til å være med (jeg kunne kanskje sagt; ja, gidder'u?) og hun svarer at hun må ta på seg truse! :p Hva man sier i sånne situasjoner, hahaha!

Jeg blir lagt i ambulansen og de spør om jeg har vondt eller andre tegn på at fødselen har startet. Jeg svarer nei og de bestemmer seg for å kjøre normalt. Jeg prater med hun som sitter inne med meg og jeg sliter med å holde meg rolig. Jeg skjelver med tanke på hva som faktisk skjer, og mistanken om at jeg bare har tisset på meg blir sterkere og sterkere. Jeg blir kjørt inn på sykehuset og blir lagt i en ny seng. Jeg har aldri følt meg så utilpass før. Jeg følte jo selv at jeg kunne fint løpt opp alle trappene. :p Da jeg blir trillet opp på føden ler jordmoren som møter oss og sier at det ikke var nødvendig at jeg allerede lå i sengen. Jeg blir trillet inn på ett svæææært rom og jeg kjenner panikken tar meg.

Det er tre hyggelige jordmødre der og jeg føler meg veldig godt tatt i mot og de skravler fælt så jeg slapper av og ikke er så redd lenger. De spør om jeg lekker og vil sjekke meg nedentil. De spør om jeg har vært mye hos gynekolog tidligere og gjør alt de kan for at jeg ikke skal føle meg så avkledd med tanke på hvor svært rommet er og hvor mange det er der inne. Jeg får en slags bleie under meg og de tar en prøve av meg. Så tar jordmoren jeg kjenner fra før en ultralydundersøkelse. Midt i kommer venninnen min inn og setter seg ned. Jeg får beskjed om at alt er fint og at det ikke er fostervann. De vil likevel ta en gynekologisk undersøkelse og ctg. Mens jeg tar ctg'en prater jeg med venninnen min som spør hva som har skjedd. Jeg ler og sier at jeg ble hentet i ambulanse fordi jeg tisset på meg. Jordmødrene ler og tuller med at det er den dyreste urinlekkasjen de har vært borti osv. Stemningen er god og jeg er faktisk ikke flau. De skryter av meg fordi jeg ringte og ikke lot det vente på seg siden jeg hadde time klokken 8 morgenen etter. Hun jeg har vært hos før vet at jeg er dårlig på å ta kontakt med lege osv. i slike situasjoner, så jeg fikk mye skryt. De sa også at jeg MÅ ringe uansett hva det er. Heller en urinlekkasje eller ti enn å være usikker. Siden mini ligger i seteleie og jeg har litt lite fostervann må jeg inn uansett hva det er!

Alt i alt så var det en veldig god opplevelse da jeg fikk "testet" hvordan det blir når jeg faktisk føder. :p

Må nesten ta med meldingene med søsteren mens jeg var der også, haha!! Gøy å se tilbake på!
Søsteren: Hvaskjeeeeeeeeeer?
Meg: Er i sykebilen
Søsteren: Så de vet ikke hva som skjer liksom? Må en lege å sjekke i tissen din sikkert.
Meg: Alt er bra, ingen fødsel
Søsteren: Ingen fødsel? Bare tiss? Sikker? Skal vi fortsatt dit i morra? Blir du kjørt hjem igjen og?
Meg: Alt er fint og "venninnen min" er her med meg! :) Jeg har blitt henta i ambulanse fordi jeg tissa på meg!
Søsteren: Hahaha, så braaa "puh"! Da er'e heimat og sova da eller? Men ja, skal vi dit i morra fordet eller sjekka han/hun alt du trengte nå?
Meg: Vi sjekka alt nå
Søsteren: Okidoki! Dra hjem og gni litt på kula, så popper han ut snart hahahaha. Glad i dere begge, sov godt, "smask"
Meg: Da kan du sove godt også blir det ikke noe kontroll i morgen! :) Glad i deg og, takk for at du var oppe! <3

Historien har jeg måtte fortelle 8493748 ganger den siste uken og folk ler like godt hver gang, haha!!
 
Får ikke sove! Ligger i en svææær hotellseng og ser på tv...
Ved siden av meg ligger barnefaren og sover, helt utslitt!! Det har vært en veldig lang, krevende og følelsesladet dag for oss begge to. Eller alle tre for den saks skyld ;) Sovnet rundt 1, men våknet etter 30 minutter fordi jeg hadde sovnet uten å kjenne etter om lillemann sparket før jeg la meg. Lå helt stille og kjente etter spark, som kom ganske raskt. Sovnet igjen og våknet 01.47. Denne gangen fordi jeg hadde så utrolig vondt i ryggen. Det er varmt, klamt og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har noen utrolig vonde stikninger i underlivet, som små lynnedslag, lillemann har plassert et par tottelotter i ribbena på høyre side! Mye vondter og plager i natt! Hatt ett bekken som har kranglet i dag, mye kynnere, mye nedpress og stikninger nedover så nå er jeg lei og vil bare sove! Men får tenkt igjennom dagen her jeg ligger da! :)

Herregud for en merkelig følelse det var å komme til flyplassen i dag tidlig! Jeg skalv og gråt hele veien fra Drammen til Gardermoen i en stappfull vogn på flytoget! Prøvde å spise litt, ble kvalm og uvel. Drakk litt og måtte tisse! Tenkte på hvor jeg var på vei hen og måtte gråte litt til. En million tanker raste gjennom hodet mitt! Pga en brann på Oslo S, er jeg for sent ute og bf er allerede ute i ankomsthallen og venter på meg. Jeg ser han ikke med en gang, da jeg ikke har briller på meg. Jeg leter kjapt med blikket der jeg går mot stedet vi skal møtes. Plutselig er det som om jeg ikke ser noen andre i den fulle ankomsthallen og jeg ser han stå der midt på gulvet, smilende! Jeg kaster meg om halsen hans, gråter, hulker, slipper taket for å så klemme han hardt igjen! Han som hvisker at det går bra, enser ikke menneskene rundt som ser på oss! Hendene hans på magen min, han prøver hele tiden å både klemme meg og se på magen, haha! Klarer endelig å slippe taket i hverandre og bare studerer hverandre. Bf klarer ikke å ta blikket vekk fra magen min, skjønner ikke at jenta han reiste fra for 6 mnd siden, nå ser ut som om hun har en badeball under genseren.

Dagen i dag har gått med til å spise ute, kost oss i det fine været, kjøpt noen klær til babyen sammen, sovet noen timer, vært på senteret med venninnen min, gått en tur, fått massasje, fått gaver fra hans familie og venner, sett på tv og bare pratet masse. Rart hvordan det er med noen mennesker, vi har ikke sett hverandre på over 6 måneder og likevel er det som om tiden har stått stille og at han aldri dro.

Ligger i sengen og har det veldig vondt, men smiler likevel! For endelig har jeg fått dele alt det fine med det eneste mennesket jeg har hatt lyst til å dele det med! Sparkene, handle klær, gå rundt og vise at vi to skal få barn sammen, ha en som holder rundt meg og koser på magen, en som har pratet med magen og som tydelig viser at han gleder seg! <3

Nå gleder jeg meg til å se hva fremtiden bringer og om vi klarer å ha det like fint fremover... Og jeg begynner å bli veldig klar for at lillemann skal komme ut å hilse på oss! <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk ikke postet denne tydeligvis :(

Statusoppdatering uke 39

Termin - 11.07.14

På vei - 39+6

Igjen til termin - 4 dager

Trimester - 3. trimester

Neste kontroll - UL og legesjekk på sykehuset 11. juli

Kjønn - Gutt

Navn - Kristian

Utålmodig - Ja, nå begynner jeg å bli VELDIG klar for å møte gutten min <3

Nye innkjøp - Barnevogn, noe klær

Utstyr så langt - Mangler kun babycall nå

Melk i brystene - Våkner med størkna gul/hvit væske på nippelen :p

Babymage - Ja <3

Strekkmerker - Ja!! Har trodd hele tiden at jeg ikke har hatt noen, helt til jeg så meg i speilet for ett par uker siden :O Noen få på magen, to ved navelen og masse på puppene!

Aktivitet - Har roligere dager nå, men plutselig er det party

Tungt - Nei

Kynnere - En god del

Hodet festet - ikke som jeg vet om, men har hodet langt ned

Barnerom - Du skal dele soverom med meg!

Matkick - Har fortsatt luktedilla! :D Crocs er fortsatt favoritten! Og løsne/smøre spray :p

Plager - Masse stikkinger i underlivet, kynnere og vondt i ryggen

Humør - I veldig godt humør!:D

Sykehusbagen - Har pakket mesteparten. Mangler fortsatt noe småtterier til meg.

Tanker om fødselen - Mamma og pappa skal være med. Hvis det blir litt mye, er mamma den som blir. Barnefaren skal være med og sitte på gangen, da ingen av oss er interesserte i at han skal være der under selve fødselen. I åpningsfasen skal han avløse mamma eller pappa litt. Også veldig greit at jeg har muligheten til å få han inn til meg ved behov. Jeg vil høre på musikk og ligge i badekar. Epidural hvis jeg føler for


Sent from my iPhone using BV Forum
 
lurer på hvordan det går med deg/dere jeg :) HÅper virkelig det er greit med deg og bf, at dere behandler hverandre bra :) er alene mamma og hadde også termin i juli=)
 
Noen som husker meg?
Mistet tilgangen til kontoen min, så måtte lage ny. Nå er det litt over seks måneder siden jeg skrev noe her inne sist. Mammatilværelsen er hektisk!!

En oppdatering herfra!
Kristian ble født 10.07.2014 en fantastisk vakker, liten gutt.
Han veide 2980 gram og var 49 cm lang. Født en dag før OUL termin og på min menstermin. (Skal skrive fødselshistorie altså).
Kristian er en herlig liten fyr. Nå om dagen bare skriker han, ikke fordi han gråter, men fordi han syntes det er det morsomste i hele verden.
Pappaen er bestekompisen og ingen får han til å skravle slik som han. Han er virkelig den snilleste gutten man får tak i, og vi har hatt ett par våkenetter på seks måneder. Han har virkelig arvet sovehjertet til foreldrene sine.

Barnefar og jeg bor sammen og forholdet kunne ikke vært bedre. Vi har våre opp og nedturer, men generelt så har vi det veldig bra. Det er tungt å skulle få ett forhold til å fungere som nybakte foreldre, men samtidig litt godt å være nyforelsket igjen. Blir litt lettere sånn. Vi ser ikke så mange feil hos hverandre enda. Heldigvis.

Vi leier loftet hos min far, og det er veldig godt å ha pappa/bestefar i nærheten. Kristian og bestefar koser seg en liten økt på sofaen hver kveld. Og når bestefar reiser på forretningsreise eller guttetur en helg, kommer han hjem til en dødelig fornærmet Kristian.
Her vi bor har vi to soverom, stue og bad med badekar, så vi mangler ingenting. Jeg samsover med Kristian fortsatt, men planen er at han skal inn på eget soverom snart. Nå er det kontor/lekerom/stellerom.

I matveien er det ikke like lett. Kristian vil bare ha pupp. Alt annet er ikke interessant. Så vi har kastet noen posjoner grøt, middager osv. Snurper sammen munnen og vrir seg unna. Veldig trist, men skal nå begynne på nytt. Har prøvd i to måneder og har nå en uke for å "restarte".

Skal også veldig snart ut i jobb, så må få til dette med mating. Mme er også uaktuelt, og jeg har pupper som er umulig å pumpe. Umulig prosjekt.

Det var en liten oppdatering herfra. Håper det går bra med alle dere andre, og håper jeg kan være litt flinkere til å være aktiv her inne :)

mnyc
 
Back
Topp