Mitt lille mirakel

frustubbis

*Stolt mamma*
Augustmødrene 2014
Å ha en dagbok syns jeg høres veldig koselig ut, og spesielt når man kan dele den med de som har lyst til å lese å kommentere! Så skal prøve å være flink å skrive tingene som skjer!:) Gleder meg noe voldsomt!!

Litt om meg:

jente fra indre østfold. 25 år og giftet meg i sommer. Pappaen til barnet til 32 i mars.
Vi har mer eller mindre prøvd i 2,5år før det endelig satt! Hadde avtalt time hos gyno og fastlege (kællen) for å sjekke oss begge to.. men den kunne gledelig avbestilles!

Foreløpig har vi termin 21.aug men det er bare egen beregning.

Jeg håper veldig på at det er en gutt, mente å ha en følelse om at det ble gutt de første dagene, men nå vet jeg ikke... men det er bare å vente å se! Jeg er veldig utålmodig av meg (mildt sagt) så dette blir en stor prøvelse!

Mine utfordringer er at jeg har to diagnoser - Fibromyalgi og ME, men får håpe at det går bra!
Vi holder også på å bygger nytt hus, som i utgangspunktet skulle stå klart til jul neste år, så nå fikk vi det travelt!
 
Om lørdagen fikk jeg kællen til å dra på apoteket for å handle test, og til min store glede var den positiv! Det første kællen sa når jeg fortalte om den var at han ble stresset, nå måtte han jobbe mer på huset! :)

Jeg klarer ikke å holde slike ting hemmelig så måtte dra å fortelle det til mamma å pappa. Mammma hoppet, skrek og gråt av glede, mens pappa ble sittende i stolen å se på fotballkampen mens han gryntet litt! hehe... pappa er jo en mann av få ord! Da jeg kommenterte at han kunne jo si noe, så sa han: "hva skal jeg si da? VI får håpe det blir jente?" hvor da mamma spurte om hvorfor han håpet det ble jente svarte han: "det har vi jo så god erfaring med" hehe...

Mormor skal opperere på torsdag da hun i november fikk vite at hun har en ondartet svulst i tykktarmen, derfor ringte mamma til mormor å morfar å fortalte nyheten. å da måtte jo farmor å farfar vite det også... slik fortsatte det til hele familien fikk vite det! Men skulle det gå galt så har vi hvertfall mange som kan støtte oss....
 
På mandag hadde jeg litt ledig tid mellom jobb og makeupkurs (driver med salg av hudpleie og makup) så da ble de første innkjøpene gjort. Det ble en koseklut/bamse, ammepute (Som jeg tenkte å bruke om natten selv, madrassen år er ikke noe god så har allerede nytte av den) to bodyer og to stk pysj, Veldig søte!:):) Jeg kjøpte også en mormor bok som mamma skal få til jul, hvor hun kan skrive om diverse ting... tror hun kommer til å bli glad for den, også fikk jeg selv "snart mamma" hvor det står masse informasjon i, og jeg kan skrive ned litt av hvert.

I dag er jeg 4+2 og har merket at brystene har blitt litt anderledes... litt "rundere" og nipler som "stikker ut"... Det som jeg har merket best er at formen er utrolig mye bedre... litt vondt i kroppen som vanlig, men har mye mer energi...

Savner allerede salami! Å har en pepsi max flaske som jeg gruer meg til er tom... har hatt den i noen dager så er jo ikke så mye om dagen lenger.... men jeg SKAL være flink til å drikke mer vann istedet...
 
Her vil jeg følge med :D
 
I dag har jeg vært å hentet noen klær jeg kjøpte brukt fra finn.no

Fikk så UTROLIG masse for pengene!

mammaklær:
2 stk ammebh
1 stk shorts
7 stk bukse
1 stk capri
2 stk topper
3 stk t-skjorter
1 stk genser

klær til Marius (prøver ut navn, og satser sterk på gutt!!!)
6stk body lang arm str 56
6 stk body lang arm str 50
4 stk bukser
1 stk body kosrt arm str 50/56
2 stk pysj str 56
1 stk genser
1 stk lue str 42/44
5 stk sokker

I tillegg så var det også sånn man bruker i bilen for å "rette på" bilbeltet

alt dette betalte jeg 1500kr for.. syns ikke det var så gæli!

Etter middagen i dag har jeg å kællen også begynt å titte på ny bil! Vi har en Volvo V50 i dag, men savner større bagasje. Så har tittet på en Skoda av alle ting!! 633 liter bagasjerom mot volvoen 415!
 
I dag har tiden gått veldig sakte. Mormor opereres i dag etter at legene fant en ondartet svulst i tykktarmen hennes for noen uker siden.....
Har ikke gjort annet enn å være hjemme å slækken, å spise middag hos mamma og pappa!

Utenom en liten halvtime på øyet på dagen i dag og ganske såre bryster så merker jeg egentlig ingenting... og siden jeg hadde igjen noen billigtester ville jeg bare dobbelsjekke at testen hadde vist positiv, for streken var så veldig utydelig sist. Testen var negativ!!!!
Var ganske så kjapp med å rive opp en CB som var mer enn tydelig positiv! puh... hjertet fikk seg en god runde!

I morgen er det jobb igjen så blir tidlig kvelden i dag!
 
Opperasjonen til mormor var vellykket og det var ingen spredning! Jippi!

Ellers har det ikke vær mye graviditet i dag! Litt kortere lunte kanskje, men den er ikke alltid så veldig lang til vanlig heller. Også ble det en liten kjapp en på øyet i 4tiden. Men det er heller ikke så voldsomt uvanlig!

gleder meg egentlig litt til å få mage, for da kan jeg jo se at det virkelig er sant. Klarer ikke helt ennå å bli 100% sikker føler jeg... Jeg vil så veldig men tør jeg tro det virkelig er sant! Vi har brukt såå lang tid så hadde ikke forundret meg om noe skulle skje! Men optimisten tenker ikke så mye over det, satser jo på at det går bra... men magen kommer til å bli vel mottatt!
 
Så hyggelig med dagbok. Marius er et fint navn :) Vi prøver også ut litt navn, nå om dagen Even. Egentlig har jeg mest jentefølelse denne gangen, men.
Så flott at operasjonen til mormoren din gikk bra!
 
I dag er planen å dra å titte på bil, men pga SYYYYYKT dårlig vær lurer jeg litt på om vi skal vente litt.. utsette til sommeren kanskje! Volvoen er veldig god å ha om vinteren pga den varmer opp veldig fort! Om timer som gjør at jeg kan komme ut til tinet og varm bil! Veldig dumt at det er så liten bagasjeplass i bilen!

Ellers så har jeg håp om å kunne få ryddet litt! Må få kjøpt flere plastesker på europris! Har begynt så vidt å pakke ned litt så det er klart til å flytte i nye huset (bare de tingene vi i utgangspunktet ikke trenger eller ikke bruker) Men akkuratt nå er det bare kaos i stua! Grrr.... så irriterende!! Heldigvis så blir nok kottet i huset ferdig iløpet av jula, så vi kan begynne å sette eskene inn da!

I helgen var jeg egentlig veldig stolt av meg selv, fikk sparklet en del, så snart er første runden ferdig i både stua og soverromet vårt. Kællen har begynt i 1.etasje så jeg tror vi kommer til å bli ferdig 1mnd tid før Marius kommer! Hadde vært veldig morro å kunne malt snart! Soverromet vet jeg ikke helt hvilke farger vi skal ha ennå. Men stua blir i Sober, for den matcher fargene på tapeten vi skal ha på den ene veggen...

Ellers så hadde jeg litt småfeber i går, med krampe lignende følelse i magen som kom og gikk... Ble litt bekymret men har bestemt meg for (å prøve) og ikke være frustrert og helt på tuppa førstefødende... Jeg blør jo ikke, så satser på at alt er bra!:) Men det er litt rart hvilke tanker som dukker opp! Spontanabort, kynnere, rar følelse på to steder - tvillinger? oppblåst, skal jeg ringe legevakta? Nå er jeg hvertfall enda mer spent på tidlig ul på nyåret!:)
 
Syns det er litt rart å ikke merke noenting på graviditeten. Hadde veldig ømme bryster, men de er ikke like ille lenger... hadde også bare et par dager hvor jeg var bitte litt små kvalm. Utenom dette så er det bare ikm og positive tester som viser at det er noe som skjer! Litt skummelt men allikevel litt deilig!

Kællen smilte av meg i går, jeg hadde tatt en test igjen - bare for å minne meg selv om at det faktisk er sant. Da hadde papiret falt på utsiden av søppelbøtta og han så det. Han hadde da tenkt at jeg kanskje hadde tatt en test fordi jeg misstenkte SA... søte mannen min... men han smilte godt av meg når jeg fortalte grunnen til jeg hadde tatt en til da! hihi:)
 
I slutten av forje uke kom kællen hjem å fortalte at sjefen hans hadde kommet bort å gratulert han med at han skulle bli pappa?! Uten at han hadde fortalt noen ting. Vi misstenkte da at broren hans hadde sladret til en kamerat som er kollega av kællen... Ble egentlig litt små irritert, for vi ønsker jo å fortelle det selv til kolleger og de nærmeste vennene. MEN nå har den skyldige blitt avslørt. Det var pappa!

Altså, når jeg fortalte mamma å pappa at de skulle bli besteforeldre så reagerte han ikke så veldig. Pappa er en mann av få ord, så tenkte ikke så veldig mye over det. Mamma har fortalt at han snakker om det i ny og ne og det betyr at han tenker mye på det, men han tør ikke involvere seg ennå fordi han er så redd for at det skal gå galt. På torsdag forje uke var så pappa på en julelunsj sammen med svigerfar på jobben til mannen min! Der har pappa snakket med svigerfar om det kommende barnebarnet og sjefen til mannen min satt ved siden av (sammen med noen andre også...bl.a en fra min tidligere jobb). Så de hadde jo da også fått med seg dette.

Mamma hadde tatt opp dette med pappa, at jeg bare er 5 uker på vei og at han selv prøver å holde det på avstand. Pappa hadde faktisk sagt til meg at jeg ikke måtte si det til noen ennå, eller kjøpe inn ting.. Men jeg klarer ikke å være sur på pappa siden grunnen til at han sladret er fordi jeg er lille jenta hans og at han er så stolt som han aldri har vært før.. Ser for meg han sitter i lunsjen å snakker om det, med det spesielle gliset sitt!
 
I dag har jeg tatt mitt første magebilde... Ble veldig forfjamset, for har ikke tittet på meg selv i den vinkelen, har jo tenkt at magen kommer jo ikke på lenge! Men så feil kan man ta.. så nå sitter jeg i sofaen å er helt....rar... Når jeg blåser ut magen så ser jeg ho høygravid ut!

IMG_0767.JPG
 
I dag har jeg tatt mitt første magebilde... Ble veldig forfjamset, for har ikke tittet på meg selv i den vinkelen, har jo tenkt at magen kommer jo ikke på lenge! Men så feil kan man ta.. så nå sitter jeg i sofaen å er helt....rar... Når jeg blåser ut magen så ser jeg ho høygravid ut!

Vis vedlegget 44039


Oi, den var stor og fin ja :D
 
I dag har vi fått en koselig pakke fra Goboken! Fikk en kjempe fin bok hvor jeg skal være kjempe flink å skrive i! Alt ifra reaksjoner ved positiv test til drømmer/håp om fremtiden. Er også en del etter at barnet blir født. Gleder meg til å lime inn bilder ol fremover!:) Fikk også en cd/m bok med vuggesanger, et vognhjerte og koseklut.
 
Vi holder jo på å bygger oss nytt hus, håper veldig på at vi rekker å bli ferdig til spiren kommer! Vi hadde vel i utgangspunktet tenkt oss okt/nov neste år men det må jo bli før det! Heldigvis ser det ut som ting går kjappere enn planlagt. Foreløpig er det ikke gjort stort nede, men 2.etasje kommer seg veldig! I dag har vi begynt å legge gulv på det ene barnerommet. Det er to barnerom i huset, og har ikke heeelt bestemt oss for hvilket vi skal bruke først! Kanskje det blir begge samtidig!? :)
 
ImageUploadedByBV Forum1388100024.086464.jpg
 
Utenom dette så har svigerfar uttalt seg om at han tror at jeg er 1mnd lenger på vei enn hva vi tror selv! hehe... han mener han har merket forskjell på meg tidligere, og den siste tr var litt "anderledes" så er jo ikke heeeelt umulig! Derfor er jeg veldig spent på ul 2.jan! For nå er det både misstanke om tvillinger OG at vi er lenger enn vi tror! Det eneste er at hvis svigerfar har rett så har jeg termin 22.juli (ifølge terminkalkulator) og da må jeg jo flytt ut herifra! :/
 
Back
Topp