Mitt første svangerskap <3

Hvordan går det med deg ? Og ikke minst din kjære?


TuMmY LoVe
Hei! Jo, vetdu hva! Nå har han htt en stor operasjon som heldigvis har gått over all forventning. Kirurgene hadde åpnet opp idag for å se om det grodde fint, og de hadde stått over han med store smil og var selv overrasket! Kommer jeg inn på lukket forum kan jeg gå litt dypere etterhvert. :) formen min et grei, men jeg blir så utroolig sliten om jeg f.eks et på skole eller jobb. Uff. Da sovner jeg på bussen og får hodepine og må bare hjem å legge meg etterpå. Hvordan er det med deg, og magen din, har den vokst mere!? :)
 
9+0 og føler meg ok. Har kun hatt morgenkvalme (men da veldig strerk) 4 dager tilsammen. Med oppkast 2 ganger. Veldig heldig! Blir dessverre veldig fort sliten og trøtt. Føler jg kan spise hele dagen. Kanskje frokosten er mer sparsom men så blir jeg raskt sulten etter hvert måltid og får brått kjempelyst på en spesiell matvarer/snack. Som her om dagen spiste jeg litt paprika potetgull fra kims og neste dag MÅTTE jeg bare ha det. Det samme med greddost, men ridderost som jeg er veldig glad i til vanlig greier jeg ikke tanken på engang. Spiste knekkebrød med kun et salatbar på jobb her for noen uker siden fordi jeg måtte fjærne osten ig det smakte faktisk veldig godt :) Hehe
 
Imorgen er jeg 11 uker, og bare en uke igjen før jeg (endelig) er i 2. Trimester! Vært og tatt røntgen av lungene idag. Fikk skriv om at det ikke har noe å si på barnet i magen eller øke abortfaren, så da tok jeg den (pga. Praksissted krever det) Kasta opp etter lunsj :( hr vært litt småkvalm de o siste dagene (og nettene!) har hatt problemer med å sove på nettene, men på dagen går det greit. Utenom rare drømmer.. Neste uke skal jeg til legen. Gleder meg. Jeg aner faktisk ikke hva som skjer der. Om vi skal høre hertelyden. Har vurdert å kjøpe angelsound for å ta med da vi (haha vi faktisk) skal ned til barnefar i julen så han får høre lyden og. Evt. Kan vi jo dra og ta ordentlig ul, men angelsound virker så morsomt, då kan man høre på hjertelyden når man vil! :)
 
Imorgen er jeg 11 uker, og bare en uke igjen før jeg (endelig) er i 2. Trimester! Vært og tatt røntgen av lungene idag. Fikk skriv om at det ikke har noe å si på barnet i magen eller øke abortfaren, så da tok jeg den (pga. Praksissted krever det) Kasta opp etter lunsj :( hr vært litt småkvalm de o siste dagene (og nettene!) har hatt problemer med å sove på nettene, men på dagen går det greit. Utenom rare drømmer.. Neste uke skal jeg til legen. Gleder meg. Jeg aner faktisk ikke hva som skjer der. Om vi skal høre hertelyden. Har vurdert å kjøpe angelsound for å ta med da vi (haha vi faktisk) skal ned til barnefar i julen så han får høre lyden og. Evt. Kan vi jo dra og ta ordentlig ul, men angelsound virker så morsomt, då kan man høre på hjertelyden når man vil! :)
Kjedelig å bli kvalm når du er så langt på vei... Angelsounden er nok fin, men vær obs på å ikke bruke den for ofte, det kan lett stresse barnet :)
 
Kjedelig å bli kvalm når du er så langt på vei... Angelsounden er nok fin, men vær obs på å ikke bruke den for ofte, det kan lett stresse barnet :)
Okei. Dt var jo viktig å vite :) og en ting til.aldri før hatt så treg fordøyelse. Døds irriterende! Blir d bedre etterhvert, eller bare værre? Kanskje jg kan ta noe for d?
 
Okei. Dt var jo viktig å vite :) og en ting til.aldri før hatt så treg fordøyelse. Døds irriterende! Blir d bedre etterhvert, eller bare værre? Kanskje jg kan ta noe for d?
Det at det går så tregt er nok fordi tarmene blir presset vekk ;) jeg ble egentlig bare værre jo mindre plass det ble i magen sist gang ;)
 
En vennine av meg anbefaler svisker/sviskejuice mot treg mage under graviditet, kanskje ikke fristende, men det fungerte for ho :) Bare ett tips ;-)
 
Sliter fortsatt med treg mage (og masse luft). Hade 4 dager på rad forrige uke, hvor jeg kasta opp ved t banen. Ikke like gøy når det kommer brått og man har 50 tilskuere. Heldighvis bedre nå, men blir jo litt småkvalm av obstipasjon.

Var på første kontroll igår. Og det var utrolig lettende og deilig å høre at hjertet slo <3

Har en venninne i uke 37. Kunne ønske jeg var der. Men jeg er jo godt på vei når 1/3 av svangerskapet er ferdig!
 
Kjente liv idag. Dette var veldig svakt, og ville nok ikke lagt merke til det, om ikke jeg satt stille akuratt da.
 
Idag har jeg vært på ultralyd, og termindato ble 25. April. Det var helt utrolig å se at jeg har noe levende som vokser inne i meg. Og jeg fikk vite kjønnet. Det blir en gutt. xsmile9

Han lå veldig dårlig for å få sett på hjertet fra en spesiell vinkel, så jeg fikk beskjed å bevege litt på meg, og komme tilbake om en halvtime, men at jeg ikke skulle bekymre meg for noe, fordi det de så fra hjertet så helt fint ut, men de vil være 100 prosent sikre. Det var like vanskelig etterpå, så jeg skulle komme tilbake om en uke, isteden for å gå der lenger. Men alt hva de så på var fint, og ble målt til 17 uker, og fikk ny termindato.

Det var utrolig fint å se den lille, som bevegert seg kjempemye! Han var kjempeaktiv, og holdt blant annet også armene foran brystet slik at vi ikke fikk sett veldig nøye på hjertet. Så hendene, og alle leddene på de, og føttene. Så utrolig søtt!!!

Nå gleder jeg meg til han er ute! :Heartblue
 
er 22 uker idag, og har kjent bevegelser i et par uker, men idag kjente jeg tre spark, som jeg først ikke skjønte at var spark, men så forstod jeg det. Og da kom jeg på at sånn følelse har jeg hatt kanskje to ganger før, men tenkte ikke mye over det, tenkte d bare var noe rart som skjedde i magemuskelen, men sikkert ettersom dette nå har blitt litt kraftigere forstod jeg hva det var. Gleder meg til flere og sterkere spark! :)
 
Back
Topp