tigergirl
Forumet er livet
Jeg jobber jo som ped.leder i bhg og har hatt friluftslivgruppen i 4 år, det innebærer MYE tur, 4 dager i uken, bæring av tunge sekker med melk, vann og stormkjøkken i. Noen ganger bærer vi med oss lavvoen opp i skogen. Vi er mye ute i all slags vær, er ute fra kl 10-15.00. Kun 2 voksne på 14 barn hver dag. En dag i uken har vi gymmen som er kjempe koselig.
våre vakter er 1 voksen alene fra kl 07-08.30 til neste voksen kommer. Vi har en midler tidlig bhg, der vi er i et klubbhus, ikke noe ventilasjon det er bare et stort rom, skal vaskes hver dag, og alt av leker skal inn i boden hver dag, og hver fredag skal ALT låses inne i boden vår. Slik har det vært dette bhg året.
Så sitter jeg her å tenke, vil jeg klare dette til neste år og samtidig få stor mage, eller om jeg skulle ha byttet avdeling, enten vært med de fra 2-4 de er 19/21 barn på 5 voksne, eller med de allerminste som teller 9 barn hver dag på 3 voksne.
andre som har en litt krevende jobb som er litt usikker på hva de skal gjøre?
burde jeg ha sagt det nå til sjefen, eller vente til etter ferien.
finnes det noen lover om at en ikke kan være alene med en som er gravid?
..... elsker jo friluftsliv men det er hektigst og tungt.......
våre vakter er 1 voksen alene fra kl 07-08.30 til neste voksen kommer. Vi har en midler tidlig bhg, der vi er i et klubbhus, ikke noe ventilasjon det er bare et stort rom, skal vaskes hver dag, og alt av leker skal inn i boden hver dag, og hver fredag skal ALT låses inne i boden vår. Slik har det vært dette bhg året.
Så sitter jeg her å tenke, vil jeg klare dette til neste år og samtidig få stor mage, eller om jeg skulle ha byttet avdeling, enten vært med de fra 2-4 de er 19/21 barn på 5 voksne, eller med de allerminste som teller 9 barn hver dag på 3 voksne.
andre som har en litt krevende jobb som er litt usikker på hva de skal gjøre?
burde jeg ha sagt det nå til sjefen, eller vente til etter ferien.
finnes det noen lover om at en ikke kan være alene med en som er gravid?
..... elsker jo friluftsliv men det er hektigst og tungt.......