Chupachups
Glad i forumet
Noen som vil lese over, evt komme med tips?
- Jeg er førstegangsfødende, og ønsker at jeg og min partner skal få informasjon om ting som skjer i og ang fødselen.
- Jeg vil gjerne ha tilbud om klystèr.
- Jeg vil gjerne ha en så rolig atmosfære rundt meg som mulig, og gjerne en dempet belysning, da dette får meg til å slappe av.
- Jeg vil bli oppmuntret til å klare meg uten bedøvelse, så godt som over hodet mulig.
- Vil at min partner skal bli oppmuntret til å være god støtte for meg under fødselen, da dette er en opplevelse vi vil huske for livet.
- Jeg vil gjerne at underlivet tildekkes ved undersøkelser og lignende, da jeg har en ganske dårlig holdning til min egen kropp, og dette er noe jeg føler er et ubehagelig området.
- Ønsker å få tips om stillinger som kan ”hjelpe” på riene.
- Jeg ønsker å bli klippet, i stedet for å revne (om det er mulighet for at jeg revner)
- Når fødselen er over vil jeg gjerne ha barnet på brystet mitt, og jeg vil at partneren skal få tilbud om å klippe navlestrengen når den er klar for å klippes.
- Om alt er som det skal vil jeg gjerne være alene med barnet og min partner, når morkake og alt er forløst.
- Amming er noe jeg vil, og jeg vil gjerne ha veiledning og hjelp ang det.