Mitt barn får ingen pappa..

Sjokkis

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
.. men to mødre som har nok av kjærlighet å gi.

Når jeg begynte prosessen og tanken på dette med barn, sto jeg på egenhånd. I et relativt nyetablert forhold, ville jeg ikke tvinge kjæresten inn i dette med barn. Men jeg er 33 år, og hun visste fra tidligere at jeg hadde ønsket barn en stund. Vi var venner før vi ble kjærester, og mitt siste forhold røyk nettopp fordi jeg ville videre med livet, mens hu andre ikke ville etablere seg.

Da jeg i januar sa at jeg MÅ følge dette behovet, fikk jeg hundre prosent støtte fra min nye kjæreste. Hun forstår meg. Hun sier hun ikke har tenkt seg noen steder, men jeg er litt redd for å å si "vårt barn" osv.. Fremdeles litt miljøskada fra forrige brudd.

Jeg ville begynne nå fordi man nettopp ikke vet hvor lang tid det kan gå. Jeg har tidligere fått påvist PCO og nylig lavt stoffskifte.. Jeg så for meg at det skulle ta evigheter, og det hjelper heller ikke på at ei av mine venninner har prøvd (uten hell) å bli gravid siden 2008.

Selve prosessen etter valg av donor, gikk lekende lett. Brukte StorkKlinik. Kjenner ingen som har vært her før, men var liksom disse jeg kom over først, og likte det jeg så. Fikk et godt inntrykk:)

2 Februar flekset jeg fra jobben, etter positiv el-test dagen før. Fløy ned til København for min første inseminasjon. Det var profesjonelt sted, en fantastisk atmosfære, og hyggelig staff. Etter inseminasjon fikk man ligge en halv time og høre på zen-musikk (som jeg kaller det), og bare embrace opplevelsen.

Resultatet blei en liten svak positiv strek allerede 10DPO. (På den tiden trudde jeg ikke strek var strek, så trudde jeg var i skyggestrek-land.) Det trudde jeg helt til noen her inne skreiv at strek betyr positiv, og da kjøpte jeg en CBD som fortalte meg den fantastiske nyheten; at spiren satt på første forsøk:) Nå skal det sies at jeg har kjøpt hele 10 enheter av samme donor, tilfelle det ikke skulle gå på de første. Så nå har jeg til gode til søsken, dersom denne sitter.

Jeg er over av begeistring, sommerfugler og enhjørninger all over the place.

Nå skal jeg bli mor. Og kjæresten min også (hvis hun vil, og det vil hun), og vi skal bli en fin liten familie.

2015 kunne ikke startet bedre, og jeg føler meg endelig komplett <3
Så får man bare håpe den lille sitter helt ut til termin <3 <3

5+0
 
Last edited:
Gratulerer så mye :D
 
Så spennende!
Gratulere så mye, og lykke til :D
 
Så fantastisk å lese!! :) Gratulerer så mye!! :)
 
Gratulerer så mye! Vi er også 2 jenter. Har dere funnet ut hva dere har lyst til å bli kalt? Mamma og mor, mamma og mamma eller annet? Vi sliter med å finne ut av det ;)
 
Gratulerer så mye! Vi er også 2 jenter. Har dere funnet ut hva dere har lyst til å bli kalt? Mamma og mor, mamma og mamma eller annet? Vi sliter med å finne ut av det ;)

Det er vanskelig der der altså.. Har egentlig ikke snakket så mye rundt det enda:) men blir nok ikke mamma og mor hvertfall, mor er vel ikke stilen til noen av oss :) er dere langt på vei?
 
Så flott at det klaffet på første forsøk! Hormonell som jeg er så renner tårene her :p Dere blir en flott liten familie :) Gratulerer så mye med spiren i magen :)
 
Fantastisk, gratulerer :)

Om det ikke er for privat lurer jeg på om det er sånn at kjæresten din blir mamma på papiret også, og hvordan det fungerer? Har et venninnepar som vil ha barn med donor, så jeg er bare nysgjerrig ;)
 
Fantastisk, gratulerer :)

Om det ikke er for privat lurer jeg på om det er sånn at kjæresten din blir mamma på papiret også, og hvordan det fungerer? Har et venninnepar som vil ha barn med donor, så jeg er bare nysgjerrig ;)

Hadde vi vært samboere en stund først (lurer på om det er to år), så kunne man søkt som medmor før man satt i gang inseminasjon. Her må det adopteres i etterkant, for å få det på papiret! Vi skal få det offisielt til slutt om ikke annet :)
 
Idag sjekket jeg den siste CBD i håp om å ligge på gjennomsnittet i henhold til tabell på HcG. Da skulle jeg i prinsippet få utslag på 3+ idag; og jammen ❤️ det er alltid litt betryggende, tenker jeg :)

ImageUploadedByBV Forum1424775950.359255.jpg
 
Så utrolig koselig å høre. Har et vennepar som har gjort det på samme måter som du, dem brukte godt over ett år, så det ble en dyr unge. Men har nå et nydelig barn og er en fin liten familie! Gratulerer!
 
Det er vanskelig der der altså.. Har egentlig ikke snakket så mye rundt det enda:) men blir nok ikke mamma og mor hvertfall, mor er vel ikke stilen til noen av oss :) er dere langt på vei?
Veldig vanskelig med kallenavn! Vi er 19 uker nå :) masse lykke til!
 
I går kveld har jeg hatt litt rosa på papiret når jeg var på do, i dag mørkebrunt som dryppet i do.. Jeg er så nervøs og redd, vil virkelig ikke miste lille spira mi. Jeg vet at mange har dette, men jeg er redd for å være optimist. Jeg er så redd for å bli skuffet, hvis jeg tenker det går bra. Men hvem lurer jeg. Jeg blir jo skuffet og lei meg om dette ikke går veien uansett. ÅÅh, så skummelt dette er :(

Nå kan jeg bare håpe det gir seg, om ikke må jeg kontakte fastlegen på mandag. 'Skal virkelig lykken slutte på 5+5?:(
 
Back
Topp