Misvisende test? O.o

Nebula

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Jeg er så sikker på at jeg er med barn igjen, jeg har så mange symptomer..

Brystene mine har vokst, de er ømme, og det stikker bak brystvortene, i tillegg til at de er blitt mørkere i fargen.. Selvsagt har det høyre vokst mer enn det venstre, så jeg føler meg litt usymmetrisk og rar :) I tillegg kjenner jeg av og til ilinger ned lårene og i korsryggen, samt menslignende kramper i magen.. Av og til kan jeg også føle små "boblinger" i magen, litt samme følelsen som da junior begynte å sprelle. Antagelig bare luft (æsj) men det er vist mange som har beskrevet dette som et symptom, så jeg nevner det i samme slengen.

Mensen lar vente på seg.. Jeg er kvalm og fullstendig matvrak om hverandre.. Jeg er konstant trøtt, og eksploderer for ingenting.. Selvfølgelig går det litt utover sønnen min også, for en toåring er ikke alltid like lett å ha med å gjøre.. så kjefter jeg på han, og gråter etterpå når han ikke ser det.. :(

I dag tok jeg en test, en sånn der Clearblue digital test, og den viste "IKKE GRAVID"... Ble nok veldig skuffa.. Tenkte å ta en ny test om noen dager, siden det der hormongreia kanskje ikke er helt målbar enda.. Krysser fingrene!!

Men når kvelden ruller inn, begynner jeg å tenke.. Hvis jeg ikke er gravid..? Hva er det da som gjør at kroppen min oppfører seg slik..?

Jeg er i samme båt. Er så gravid at det er ikke måte på, men har ikke produsert noen positiv test så langt. Det tok lang tid før jeg testet positivt da jeg var gravid med datteren min også, men husker ikke helt hvor lang tid det tok.

Var hos legen på torsdag, for jeg kaster opp så mye, og tenkte at dersom jeg ikke er gravid så er det kanskje lurt å finne ut hvorfor alt jeg spiser kommer opp igjen. Hun mente at alternativet kunne være en infeksjon i magesekken, men det gjør vist veldig vondt, og jeg har ikke vondt i det heletatt, og føler med på ingen måte syk.

I tillegg er humøret helt på tur, griner og kjefter om hverandre (når man gråter av både supernytt, naturprogram om gravide dyr på nrk super OG av dr phil, da er det noe som er ute av balanse ;)) brystene er ømme, bekkenet krangler, løs eller hard i magen det meste av tiden, oppblåst som en ballong osv.

Fikk ingen klare svar hos legen, annet enn at alle er forskjellige, og hos noen stiger hcg-nivået senere enn hos ander. Hun ga meg ny time om to uker, og mente at innen den tid burde hcg-nivået ha steget nok til å være målbart. Men så lenge orker jeg jo ikke å vente, så har bestillt billigtester på nett som sikkert kommer i morgen.

I hele går kjente jeg helt tydelig at det strammet godt i musklene rundt livmoren, akkurat som sist jeg var gravid, og som en vennine av meg sa 'om det ikke er en baby inni der så må det være en apekatt eller noe, da, for NOE er det jo tydligvis der inne!'

Ta en ny test om noen dager, du ;)
Og forresten, de testene som ikke er digitale er vist litt mer følsomme.

Jeg er 5uker på vei, men testene slår ikke ut med CB.
Det slår en svaaak strek med apotek1 sine tester, sånn var det med min første fødte også.
Testene slo ikke ut før jeg var 7uker på vei emoticon
Men om du ikke har brukt prevensjon så vet du nåkk svaret selv emoticon

Jeg viste allerede etter 24timer at jeg var gravid, da begynte symptomer som boobling og tisset mange ganger, også har det bare balla seg på sånn du beskriver.
Lykke til med testinga, ta heller å test en gang i uken så slipper du å bruke så mye penger i det.

Back
Topp