Mistet studieplass sykepleien

mollie22

Første møte med forumet
Jeg mistet min studieplass på sykepleien HSH i 2011. Jeg klarte ikke anatomi eksamen og fikk en karantene på 5 år. Er det noen som vet om dette er normalt? Eventuelt om noen har opplevd noe lignende?
Hva gjorde dere videre i såfall?
Utrolig dumt. Jeg hadde bestått på alt. Mangen fikk stryk på opp til 3 av eksamenene vi hadde. Jeg klarte alt utenom denne ene og sitter nå her å venter på at åra skal gå, slik at jeg kan ta den opp igjen

Du skal ha tre forsøk på å bestå eksamen. Hvis du ikke klarer på de to første, må du vente til neste studieår før du får ta den op igjen. Klarer du ikke da må du begynne på nytt med studiet. Høres veldig rart ut at du har fått karantene på fem år !?!?

Noen kaller det karantene. Jeg ser at i 2008 var den på 3 år. Mistet studierett er vel rette ordet og har ingenting med juks å gjøre.

Ei som går kullet før meg strøk 3 ganger, søkte om forsøk nr 4 og strøk der også, hu tok da og søkte om å

Søkte da om å ta den på en annen skole og besto den 6 gangen!

Søkte da om å ta den på en annen skole og besto den 6 gangen!

Er dette nå i senere tid? Hvilken skole fikk hun ta den på? Kanskje jeg kan spørre om å få ett nytt forsøk på den skolen jeg også. :) Jeg fikk ikke innvilget ett 4 forsøk, til tross for legeerklæringen jeg leverte om sykehusopphold og operasjon :/ Jeg tror de er veldig strenge på Høgskolen Stord/Haugesund.

Er dette nå i senere tid? Hvilken skole fikk hun ta den på? Kanskje jeg kan spørre om å få ett nytt forsøk på den skolen jeg også. :) Jeg fikk ikke innvilget ett 4 forsøk, til tross for legeerklæringen jeg leverte om sykehusopphold og operasjon :/ Jeg tror de er veldig strenge på Høgskolen Stord/Haugesund.
Er et par år siden. Husker ikke hvem skole hun tok den på, men gikk på gjøvik

Back
Topp