Mistet respekten ...

Nyspire2014

Andre møte med forumet
Har en veldig spesiell sjef... Hun har mistanker om at jeg er gravid... Har sakt det til ei på jobben som vet holder kjeft... Sjefen min hadde spurt henne om hun viste om jeg var det, hun hadde mistanker for at jeg har sluttet å røyke (2 måneder før jeg ble gravid !!!) har lagt på meg og jeg ikke har langt ut bilder av vinglass på Facebook.. Hun som jeg har sakt det til har ikke sakt noe...dagen etter dette har sjefen min sitte under frokosten, mens minst 3 andre sitter der og forteller om sine mistanker om at jeg er gravid!!!
Jeg blir så sint, jeg har ikke lyst til å konfrontere henne med det,fordi jeg setter hun som jeg har sakt det til og hun som har fortalt meg dette i et dårlig lys som har sladra til meg.!!!
Hun er en sjef og burde ha holdt kjeft om sine mistanker og venta til jeg eventuelt ville fortelle det selv..
Mista all respekt for henne... I dag slår vedkommende til med vin og øl til personalmøte... Sikkert kun for å se om jeg tar i mot eller ikke... Hva faen skal jeg gjøre!!!!????

Synes du skal konfrontere henne med det. Si det som det er, at du er gravid, men setter veldig lite pris på måten hun presser det ut på. Minne henne på at hun har taushetsplikt, og at denne måten å styre arbeidsplassen på gjør at mange vil føle seg mindre vel på jobb. Si også: tenk om jeg ikke var gravid eller hadde mistet, hvordan et slikt press ville ha påvirket en i en sånn situasjon. Mange ville sykmeldt seg for mindre. Man kan aldri vite, og derfor skal man vente til personen det gjelder er klar til å fortelle, i stedet for å spørre og grave.

Jeg ville sagt ifra om graviditeten og si at det er hemmelig!!
Kjempe irriterende :/
Min gamle sjef ropte nesten 'er du gravid???!' Hver eneste gang jeg kom inn på kontoret for å fortelle at jeg måtte hjem pga sykdom :/
Ikke greit og ikke kan stole på sjefen sin..

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes den eneste som settes i dårlig lys her, er henne.

Hun som du fortalte det til har ikke bekreftet det? Da kan ihvertfall ikke hun klandres for noe annet enn å være en god og lojal venninne.

Vet ikke hvor du jobber, men reagerer uansett på at det serveres alkohol i arbeidstiden. For et press!

Skjønner godt at du er i klemma, men her ville jeg virkelig funnet en måte å få sagt min ærlige mening. Det tar vekk all gleden at folk skal ødelegge gode nyheter med slik oppførsel! Har dere en tillitsvalgt eller et slags ombud, kunne kanskje denne personen tatt det opp, eller vært med deg i en samtale?

Nei, vi har ikke det. Hun jeg har sakt det til er nest leder og jeg skjønner at sjefen min kan spør henne i all fortrolighet.. Men å sitte under en frokost der jeg ikke er tilstede å buse ut at hun tror jeg er gravid er forferdelig gjort av en sjef...
Og siden det er nestlederen jeg har sakt det til vil jeg ikke at hun skal avsløres som min kilde,for jeg stoler så mye på henne...

Har nesten lyst å si på møte i dag,med alle tilstede om hun husker intervjuet mitt der jeg sa at gjensidig respekt var det viktigste for meg. Da klarte jeg å utføre en god jobb, men en sjef jeg respekterer. Ja, jeg er gravid. Men måten det er blitt pressa frem på er mangel på respekt, at den viktigste personen har satt ut et " rykte" om meg og snakker med alle om det uten om meg tilstede føler jeg er mangel på respekt. Jeg er ikke klar for å fortelle det enda og da burde du ha holdt mistankene for deg selv og ventet på at jeg var klar.

Hele grunnen for at jeg ikke har fortalt henne det er fordi jeg viste at hun ikke holdt kjeft uansett hvor mye hemmelig jeg sa det var!

Har nesten lyst å si på møte i dag,med alle tilstede om hun husker intervjuet mitt der jeg sa at gjensidig respekt var det viktigste for meg. Da klarte jeg å utføre en god jobb, men en sjef jeg respekterer. Ja, jeg er gravid. Men måten det er blitt pressa frem på er mangel på respekt, at den viktigste personen har satt ut et " rykte" om meg og snakker med alle om det uten om meg tilstede føler jeg er mangel på respekt. Jeg er ikke klar for å fortelle det enda og da burde du ha holdt mistankene for deg selv og ventet på at jeg var klar.

Hele grunnen for at jeg ikke har fortalt henne det er fordi jeg viste at hun ikke holdt kjeft uansett hvor mye hemmelig jeg sa det var!

Skjønner at du har lyst til det, og det hadde i grunnen vært rettferdig, men dessverre neppe til ditt eget beste. Tror jeg ville tatt det direkte med henne på tomannshånd. Tror du setter deg mer i respekt da, og at hun kommer til å angre seg og be om unnskyldning. Sier du det så alle hører det, føler hun seg kanskje hengt ut, selv om hun vet du har rett. Da vil hun kanskje synes dårligere om deg på generell basis i etterkant. Selv om det føles deilig å ta igjen, så husk at du har alt å tjene på å ta sånne ting direkte med den det gjelder.

Ja, jeg vil ikke bli verre enn henne. Uansett så kommer hun til å si at hun hadde rett bak ryggen min:( til alle på arbeid :(:(:(

hvis hun tørr.....når du sier at hun har taushetsplikt. Får du vite via noen andre at hun likevel har fortalt det, ville jeg tatt det opp igjen, og sagt at du var veldig skuffet. Kanskje til og med tatt det opp med andre tilstede på personalmøte. Men inntil videre, vent og se hva hun gjør etter at du har tatt det direkte med henne.

Jeg legger ut vin på face - gjør det ellers, må bate fortsette i den banen for å gi de som lurer en liten avfeiing ;)

Jeg bruker mer snap fortiden, og det har jeg sent ut bilder av " vin" og mat. Er lenge siden jeg har lagt ut bilde på Facebook.. Faktisk før jeg viste at jeg var gravid ...

Sent from my iPhone using BV Forum

Herlighet for en dramaqueen hun sjefen er.... Hvorfor er det så viktig for henne å vite eller fundere på. Er hun misunnelig kanskje? Høres helt skrudd ut i allefall. Det er mangel på respekt å drive på sånn og hun kunne i såfall spurt deg rett ut i stedet for å spekulere.. I har ofte middager med alkoho, i forbindelse med møter og det at man ikke drikker er ikke dermed sagt at man er gravid. Har skyldt på mange andre ting jeg... Og ikke alltid jeg har så lyst til å bli brisen blandt kollegaer heller....

Har en veldig spesiell sjef... Hun har mistanker om at jeg er gravid... Har sakt det til ei på jobben som vet holder kjeft... Sjefen min hadde spurt henne om hun viste om jeg var det, hun hadde mistanker for at jeg har sluttet å røyke (2 måneder før jeg ble gravid !!!) har lagt på meg og jeg ikke har langt ut bilder av vinglass på Facebook.. Hun som jeg har sakt det til har ikke sakt noe...dagen etter dette har sjefen min sitte under frokosten, mens minst 3 andre sitter der og forteller om sine mistanker om at jeg er gravid!!!
Jeg blir så sint, jeg har ikke lyst til å konfrontere henne med det,fordi jeg setter hun som jeg har sakt det til og hun som har fortalt meg dette i et dårlig lys som har sladra til meg.!!!
Hun er en sjef og burde ha holdt kjeft om sine mistanker og venta til jeg eventuelt ville fortelle det selv..
Mista all respekt for henne... I dag slår vedkommende til med vin og øl til personalmøte... Sikkert kun for å se om jeg tar i mot eller ikke... Hva faen skal jeg gjøre!!!!????

Jeg hadde faktisk unnlat å fortelle henne om graviditeten. Så kunne hun bare lurt på hva i alle dager som skjer når magen din blir stor og fin, konfronterer hun det med deg da, hvorfor du ikke har sagt noe, kan du bare svare at "du visste det jo!"

Back
Topp