Mistet mye melk

☆ Camy ☆

Blir kjent med forumet
Jeg har mistet nesten all melk :( kan man miste melka pga stress etter en tøff fødsel og mye innleggelse av lille? Har pumpet og ammet i kun nesten 3 uker.

Har nå gått over til mme for at han skal bli mett og fornøyd stakkars. Føler meg litt mislykket nå, siden jeg var så sikker på at ammingen ville gå denne gangen.

Vil tro at stress påvirker produksjonene ja:-(
Men det er ingenting å føle seg misslykket for. Som en pleier sa til meg på sykehuset;" morskjærligheten kommer ikke fra puppene dine"❤️
Har selv måttet gi opp, da det ikke kom nok og næringsrik melk:-( lille min gikk ned 150 gr på noen få dager etter at vi kom hjem, da hun også hadde gått ned masse på sykehuset. Så ga litt mme i tillegg til amming i starten, men måtte rett og slett gå over til fullt med mme og ble derfor flaskebarn:-) selv om jeg også trodde at amminga skulle gå denne 3 og siste gang, så er jeg vist i følge jordmødrene 'en fødemaskin og ingen melkmaskin'. Men lille har det bra, og det er viktigst❤️

Det er da ingenting å føles seg mislykket for!
Del-amm så lenge du orker og gi mme. Det er god kvalitet på erstatningen og det blir fine barn av det også:-)

Du er ikke alene. Har også slitt med amming og får ikke noe superproduksjon. Mente før lille kom at jeg ikke la noe prestisje i å amme, men nå sitter jeg med en stor sorg over å ikke få det til. Til tross for innsats fra meg selv, enorm tålmodighet fra lille og masse hjelp. MEN: vi gjør faktisk et riktig valg når vi prioriterer å gi lille mat og ro med mme og ikke slite oss ut. Dét MÅ være fokus og vår innstilling. Lille først!! Men ja, tillat deg å deppe én dag, men vær trygg på at det riktige valget er at lille er mett og trygg. Det er lille kun når mamma har det bra.

Men jeg føler med deg. Stor og god klem til deg fra ikke-melkekua, men en skikkelig god mme-blander! ❤️❤️

Du er ikkje mislykket . tro meg det e mye bedre å ha en mett og førnøjd baby æn å ha en baby som er sulten. De blir ju barn av flaskebarn og :-)
Eg angra dypt på att eg ikkje børja med flaska med nr 1.
Kommer ikkje till å vænta allt før længe denna gang visst eg ser att ef ikkje har nok melk kommer eg ta fram flaska. Sender deg en klem :-)

Sender deg en klem. Gode råd her, fokuser på at ungen får i seg mat og vokser. Og la far gi flaske mens du får litt egentid; ta en lang dusj og ha hjemmespa. Og prøv delamming; jeg delammet førstemann i 10 mnd. Det ble mer kos enn mating, men det er like viktig! :)

Back
Topp