Mistet mensen etter korona

Lille my.

Forelsket i forumet
Hei. Jeg prøvde det bli gravid i julen. Sist mens va 2 desember. Men den varer merkelig nok i mange dager. Nesten 12. Har småblødd ei ekstra uke da.
Cirka rundt 16 desember er tiden for Eggløsning. Jeg blir corona syk.
I julen føler jeg meg rar. På nyttårsaften tar jeg test. Og flere. De blir negative.
Jeg har altså mistet mensen nå......... Har noen opplevd dette??
 
Mensen kan bli forsinket av sykdom, ikke bare av covid. Gi det litt mer tid. :) Uteblir den fortsatt etter en stund ville jeg gått til en gynekolog.
 
Nå teller jeg vel snart 40 dager uten mensen..... Kjenner jeg er veldig utålmodig.
Det forstår jeg veldig godt! Kanskje fastlegen kan ta blodprøver for å sjekke hormoner og evt henvise til gynekolog?
 
Gi det litt tid, jeg vil tro at eggløsning ikke skjedde når det skulle, og prøver på nytt igjen senere. Du kan jo også besøke gynekolog, for å sjekke om eggløsning har vært. Har den ikke vært, kan man få medisiner for å fremprovosere mens.
 
Jeg hadde ofte 150 dager uten mensen så forstår frustrasjonen din. Men eneste som er mulig er å kontakte legen. Hjelper ikke å få panikk. :)
Oi. 150 dager. Så lang syklus har jeg aldri hørt om. Skal kontakte en gynekolog snart. Har lite egg. Så jeg jakter veldig på et gull egg før mine sjanse er ferdige.
 
Oppdatering! Endelig kom mensen igjen etter korona. Det ble en lang syklus. 40 dager minst
... Da er det bare å starte på nytt. Og denne gangen blir fertilitetsmonitor med på ferden
 
Jeg er også veldig glad alt er startet på nytt. Skal være flink å ta vitaminer og mineraler nå. Og med monitor igang skal jeg slappe av med prøving denne gangen
 
Back
Topp