mistet melken...

cathrine2

Gift med forumet
pumper og pumper men d kommer jo nesten ikke ut noenting.. hva gjør jeg nå da? må jeg gi noe annet enn bare mme og d-dråper når han ikke får mm??

Uffda... Det finnes en oppskrift på å øke melkeproduksjonen, hvis du vil prøve den.
Ellers vet jeg at jeg ikke alltid får ut noe av puppen når jeg pumper, men at Thea får det... så merker du om Jonas får ut noe??

Her er link til oppskriften:
http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=381852&mpage=1&key=

Lykke til! [:)]

takk jordbæret, jeg skal prøve den opskriften jeg, ja merker art han ikke får noe han har helt mistet interesse for pupp....[&:]

Lykke til da 87alenemamma!!! Håper det funker!!
[:)][:)][:)]

Huff så dumt da.. Men det kan jo hende melken kommer igjen også?
Jeg syns også jeg får mindre og mindre melk.. Før hadde jeg ofte melkespreng, men nå går det mange timer mellom jeg får det.. [:(]

ORIGINAL: Sanka

ORIGINAL: fruluna

Jeg syns også jeg får mindre og mindre melk.. Før hadde jeg ofte melkespreng, men nå går det mange timer mellom jeg får det.. [:(]

akkurat det føler jeg å... [:'(]

Samme her....[&:]

Hmm hva skjer`a jenter?? Mister vi melken eller er det bare puppene som har stabilisert seg??

Jeg har ikke lekket på et par måndere heller jeg da. Ikke når hun drikker av det ene en gang.. Da pleide det å dryppe av det andre, men ikke nå lenger [&:]

Wræl vil ikke miste melka for vil IKKE begynne med flasker!! [:(][:(]

Hmm ikke godt å si!  Får håpe det er normalt iallefall. Hun er jo fornøyd så, og når jeg klemmer så kommer det jo melk ut! Men de føles så... tomme.... [&:]

Vet om mange som har mistet melken etter 3 måneder. Får ikke håpe det skjer her.

Drikker dere nok vann selv??

Jeg mistet nesten melken for en stund siden, men da jeg begynte å drikke mere vann/saft kom den tilbake igjen

ORIGINAL: ilhaug

Jeg mistet nesten melken for en stund siden, men da jeg begynte å drikke mere vann/saft kom den tilbake igjen

Tror kanskje jeg er for dårlig til å få i meg væske. Skal skjerpe meg

ORIGINAL: Lisee

ORIGINAL: ilhaug

Tror kanskje jeg er for dårlig til å få i meg væske. Skal skjerpe meg

Traff spikeren på hodet der ja.. Skjerpings her også.. [:(]

Hmmm, merkelig det der!!! Jeg har også inntrykk av at Stine ikke får nok. Hun kan henge på puppen hele dagen om hun får sjangs til det, blir FORT utilpass og grinete. Hun jobber og jobber, men virker ikke som om hun får nok!! Skjønner ikke noe jeg. Vi kan da ikke være så mange som mister melken?? Men, kan heller ikke si jeg har lest om at det er vanlig å føle det slik som vi gjør???? Og, jeg drikker MYE vann i løpet av en dag, i tillegg drikker jeg te/kaffe (bitte litt....) og juice - så væske er det nok av. Hva er da "galt"?

Det lurer jeg også på, Stine sin mamma!
Blir mer og mer mme her. Liker det ikke.....[&:]

ORIGINAL: Stine sin mamma

Hmmm, merkelig det der!!! Jeg har også inntrykk av at Stine ikke får nok. Hun kan henge på puppen hele dagen om hun får sjangs til det, blir FORT utilpass og grinete. Hun jobber og jobber, men virker ikke som om hun får nok!! Skjønner ikke noe jeg. Vi kan da ikke være så mange som mister melken?? Men, kan heller ikke si jeg har lest om at det er vanlig å føle det slik som vi gjør???? Og, jeg drikker MYE vann i løpet av en dag, i tillegg drikker jeg te/kaffe (bitte litt....) og juice - så væske er det nok av. Hva er da "galt"?

Her er det nesten omvendt her.. Selv om jeg føler at jeg har lite melk, så tror jeg egentlig det er nok. Linnea spiser ikke så veldig mange ganger om dagen. På dagen kan det gå opp til 5 timer før hun er sulten.
Hender jeg prøver med puppen hvis jeg syns det er lenge siden hun har spist, men hun tar den ikke hvis hun ikke er sulten.

Hun skriker sjelden også, så jeg får da tro hun er mett og tilfreds [:)]
Men skal bli flinkere til å drikke mer iallefall [:D]

ORIGINAL: Lisee

ORIGINAL: Sanka

ORIGINAL: fruluna

akkurat det føler jeg å... [:'(]

Samme her....[&:]

Har det også sånn.....

Man får ikke melkespreng når puppene har regulert seg til barnet. Da skjer det sjeldent, de kjennes bare tyngre ut hvis de er fulle. Ungene klarer å suge ut mere enn pumpen kan.
Så lenge man hører at de suger og svelger, og puppen blir lettere har man nok melk, og ofte gulper de littegranne etterpå også.

Så flott da. Ikke noe godt med spreng, så jeg kommer nok ikke til å savne det[:D]

Tror det er veldig normalt at en føler at puppene er tomme for melk rundt 3 måneders alderen. Opplever det samme som de fleste andre her. Det stabiliserer seg etter hvor mye barnet trenger. Lenge siden jeg har hatt noe melkespreng. Enda det går 9-10 timer fra kveldsmaten til han skal ha om morgenen.
Men jeg pumper meg, og når gutten min får morsmelken på flaske så drikker han mellom 200-220 ml. Det er jo ganske mye. Skjønner ikke hvordan brystene skal klare å produsere så mye mellom hvert måltid. Det blir jo over en liter med melk om dagen!
Nå har jeg begynt å gi grøt basert på morsmelk en gang om dagen for at han skal bli ordentlig mett. For han kunne ligge å spise opp til en time flere ganger om dagen. Merka også at han sugde flere ganger før han svelgte melka. Ble litt lei av det...
Men jeg skal ta denne helgen på å prøve å få opp produksjonen..

Back
Topp