Mistet masse svangerskapsglede.

Clique

Tvillingmamma
Desemberglede 2015
Jeg har enda masse glede igjen, da. <3
Men jeg har så mye plager nå at hver dag er utrolig slitsom. Her er det jeg sliter med:

- Kvalme (Avtar mer og mer)
- Konstant hodepine
- Masse luft i magen
- Ekstrem halsbrann (Har prøvd ALT)
- Løs mage
- Plutselige forstoppelser som gjør utrolig vondt (Varer i et par dager, så rett tilbake til løs mage)
- Ligamentsmerter
- Overbelastet muskulatur i leggene som fører til meget vonde kramper i føtter og legger
- Konstant sliten/trøtt uansett hvor mye hvile/trening jeg får
- Bekkenløsning

Dette sliter på psyken også.. Jeg er så trøtt og lei av å være plaget med NOE hele tiden. Jeg forstår jo at disse plagene er vanlige i et svangerskap, men når det er i de ekstreme gradene jeg opplever, så tar det vekk så utrolig mye glede i hverdagen ved svangerskapet.

Hvis jeg skulle kjøpt alt på apoteket som blir foreslått for hver ting jeg sliter med, hadde jeg kjøpt for tusenvis av kroner..

vet hvordan du har det. jeg sliter og med vekselvis treg og hard mage og mye luft.dette er ikke behagelig i tilleg til at det provoserer fram sterke kynnere og deremed også en iboende angst for å miste igjen....
sliter å med bekkenet, og kvalme som kommer av ogtil.
for ikke snakke om alle do turene hehe:) men håper på det beste å prøver å glede meg(selv om redselen er der å legger en demper på gleden)

Jeg har heller ikke den svangerskapsgleden jeg på forhånd gledet meg så mye til. De siste ni ukene (det var rundt uke 9 ca at det begynte å bli ille), er 17+5 i dag, har jeg stort sett ligget på sofaen og sett på tv. Kvalme og svimmelhet, og derav enorm slitenhet, er mine problemer. Har vært med på et par ting, for å glede kjæresten, men ellers har jeg holdt meg hjemme.

Kan ikke si annet enn at jeg HÅPER det blir bedre dager, både for deg og meg, og de andre som sliter! Jeg håper vi kan finne gleden og gløden!

Jeg har hatt det veldig hardt med svimmelhet og kvalme siden uke 6 og er det fortsatt i uke 17. Men hver gang jeg kjenner turbodemonen sparke og leke hamsterhjul med livmora mi så glemmer jeg fort og gleder meg virkelig til å se nurket over nyttår, det som driver meg videre når alt er som værst!

Å jeg kjenner meg sånn igjen i listen din, og vet hvordan du har det! Det er så kjipt!
Jeg har tenkt at det man kan gjøre for å "komme litt unna" er avledning med noe annet - for meg virker det med søppeltv (a la "Milionær søker kjæreste" og "Top Model") og så har jeg kjøpt abonnement på HBO Nordic og ser serier derfra. Eller god bok og strikking og radio. Kanskje det finnes en måte du kan flykte litt på nå når det er på det verste?
Det hjelper ikke å sitte å gruble for oss, iallefall.
Og så har vi forum med andre vi kan klage til - det er også litt avledning for min del, iallefall! ;)

Kjenner meg også veldig igjen...
Akkurat nå føler jeg meg bare dårlig konstant, hodepine, kvalme, svimmelhet, uggenhet i hele kroppen.... Og søvnen som hele veien har vært dårlig har blitt nesten helt borte. 2 uker med netter der jeg sover toppen 3,5 time pr natt og aldri mer enn 45 min i strekk :/ Sånt blir man ikke i form av.
Hjelper heller ikke å bekymre seg dag ut og dag inn om dissa små i magen faktisk har det fint fremdeles... Morkaka forran og har ikke kjent noen virkelige spark som jeg VET er spark enda.. Hadde vært fint med beroligende livstegn som minner om hvorfor man går gjennom dette.

Håper vi alle sammen får mer energi, bedre følelse i kroppen! At vi kan glede oss, forberede oss og ha fine perioder i graviditetene våre...

Back
Topp