Mistet interessen for fast føde!

Miami80

Andre møte med forumet
Trenger noen gode råd....
Junior har aldri spist enorme mengder mat, men har lenge smakt på det meste og spist ok porsjoner. Men nå den siste måneden er det nesten slutt! Han tar kanskje noen skjeer og så er det stopp. Kniper igjen munnen. Uansett hva det er (har virkelig prøvd det meste...).

Han liker å sutte på kavring eller skorpe og kan til nød spise noen brødskivebiter, men ikke mer. Har ikke helt dreisen på tygging enda. Kokte grønnsaksbiter som fingermat er uinteressant.
Grøt har blitt helt uinteressant...

Total mengde mat på en dag kan tilsvare ett middagsglass. Han får ellers mye mme og legger fint på seg så er ikke bekymret for veksten, men liker jo dårlig at han plutselig ikke vil ha mat...

Noen som har opplevd tilsvarende? Eller har noen tips? Håper virkelig det bare er en fase....
 
Kan det være tenner? Mini har hatt dager(opp til nesten en uke) der han ikke har villet ha fast føde, men det har vært i forbindelse med hovne/ømme gommer eller tenner som plutselig har dukka opp :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Hele desember var slik med oss, og min takler i tillegg ikke smaken av melk så fikk ikke i han det heller. Nå spiser han så mye at det umulig kan være normalt.
Det går seg nok til etter hvert skal du se :)
 
Ta en dag eller to å ikke tilby det du pleier så går det seg nok til. Blir vel matlei de og slik som oss.
Evt prøve noen nye smaker blanda i grøten eller på skiva.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Takk for tips!
Tenker jeg legger bort grøten iallfall, så skal jeg prøve å finne på noe annet nytt og se om det hjelper.
Godt å høre at andre har opplevd det samme!

Trodde også kanskje det var tenner ja, men nå har det vart en hel måned....
 
Her hjelper det med
Banan i stavmikser
Middagsmat blandet i grøt
Smoothie
Hun er veeeeldig småspist. Men nå tilbyr jeg bare mme på morgningen og kveld. Aldri ellers. Det hjelper med spisingen
 
Smoothie er veldig poppis -gjennom sugerør. :) Men mengden blir liten....

Har vært litt redd for å kutte ut dag-flaskene med mme, ifall han da ikke får i seg nok næring.
Han kan være temmelig skrubbsulten om morgenen nemlig, det rumler i magen, men han vil likevel ikke ha fast føde....
 
Jeg blanda bringebær og blåbærsyltetøy, most banan, eple, pære osv i grøten og det var veldig populært:)
 
Kan han være forstoppet? Det kan gjøre noe med matlysten..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Smoothie er veldig poppis -gjennom sugerør. :) Men mengden blir liten....

Har vært litt redd for å kutte ut dag-flaskene med mme, ifall han da ikke får i seg nok næring.
Han kan være temmelig skrubbsulten om morgenen nemlig, det rumler i magen, men han vil likevel ikke ha fast føde....
Skjønner det. Jeg tilbyr alltid Mme på morgningen. Er ok om de får ca 3 i døgnet. Han drikker Mme på natta? Helsesøster sa at jeg må prioritere fast føde. Hvor mye veier han?
 
Han veier 9 kg. 72 cm lang.

Han får per nå 4 flasker mme i døgnet. Av og til 5 når han må ha to om natten.

Som sagt så spiser han ikke fast føde selv om han er skrubbsulten så har ikke lyst å sulte han ved å redusere mme siden det ikke nytter...
Vanskelig dilemma....

For tiden sover han utrolig dårlig om natten også. Våkner hver time etter midnatt. Og vil gjerne stå opp kl fem. Har sikkert noe meg lite matmengde å gjøre. Kjenner det begynner å tære på....
 
Han veier 9 kg. 72 cm lang.

Han får per nå 4 flasker mme i døgnet. Av og til 5 når han må ha to om natten.

Som sagt så spiser han ikke fast føde selv om han er skrubbsulten så har ikke lyst å sulte han ved å redusere mme siden det ikke nytter...
Vanskelig dilemma....

For tiden sover han utrolig dårlig om natten også. Våkner hver time etter midnatt. Og vil gjerne stå opp kl fem. Har sikkert noe meg lite matmengde å gjøre. Kjenner det begynner å tære på....
Ja, hvis han våkner mye om natten er det pga lite matinntak i løpet av dagen. Da ville jeg hvertfall gitt velling. Det gjør jeg, har i ca 3 skjeer med grøt i flasken :)
 
Jeg så på butikken at nestle har en velling, men den var fra 15 mnd. Finnes det en annen type?
 
Forresten får jeg nå i han LITT mer mat. Har kuttet ut grøt siden det er helt uaktuelt, men han kan spise litt middag (halvt middagsglass i slengen) så da gir jeg det to ganger ila dagen. Prøvde å gi han fruktmos etc også men han spiser lite av dette.

Men heldigvis, mer nå enn for en uke siden altså. Heia middag. :)
 
Jeg så på butikken at nestle har en velling, men den var fra 15 mnd. Finnes det en annen type?
Tror ikke det finnes en annen, ikke som jeg har sett iallefall.
Men kan jo bare bytte ut noe av mme pulveret med tilsvarende mengde grøtpulver så blir et velling..
 
Tror ikke det finnes en annen, ikke som jeg har sett iallefall.
Men kan jo bare bytte ut noe av mme pulveret med tilsvarende mengde grøtpulver så blir et velling..
Man lager bare vanlig Mme og tilsetter noen skjeer grøt :)
 
Man lager bare vanlig Mme og tilsetter noen skjeer grøt :)
Det jeg har gjort iallefall. Hun fikk en flaske på kvelden før da hun spiste litt dårlig. Tok 180 vann. 4 skjeer mme og 2 med grøt.. ;-) Tynn tynn grøt ser jeg på som velling..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det jeg har gjort iallefall. Hun fikk en flaske på kvelden før da hun spiste litt dårlig. Tok 180 vann. 4 skjeer mme og 2 med grøt.. ;-) Tynn tynn grøt ser jeg på som velling..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Skjønner. Har bare kalt det velling. Tykk melk er vel heller rett ;)
 
Back
Topp