Mistet fylling i tanna

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Oppdaget i går at det har falt ut en fylling fra den ene tanna mi. Leser at dette bør fikses ganske kjapt for å ikke få problemer med tanna, men tannlegen min hadde ikke ledig time før 29.11. Synes det var litt lenge å vente.

Noen som har mistet en fylling? Hvor lenge ventet dere før dere fikk fikset det? Og må jeg borre på nytt igjen nå, er fylling og borring det samme?

Tror jeg har mild tannlegeskrekk [emoji85]

Jeg har fått time samme dag når jeg har ringt om sånt.. skjedde meg for to år siden

Tannlegen din burde ta deg inn tidligere. Når jeg mista en fylling i fjor fikk jeg time 3 dager etterpå, og det synes min tannlege var lenge. Han har akutttimer satt av akkurat for slike tilfeller....

Jeg har fått time samme dag når jeg har ringt om sånt.. skjedde meg for to år siden

Hm, tror kanskje jeg ringer et annet tannlegekontor og hører med dem..

Åå lykke til!

Må vel ikke borre når fyllingen har ramlet ut?
Har skjedd meg 2-3 ganger, og da har han lagt på ny fylling :)

Absolutt ikke vondt og bør gjøres raskt :)

Takk for svar! Håper det er det samme hos meg, at de bare kan legge på ny uten borring.. Skal ringe til en annen tannlege og høre om å få komme raskt i morgen [emoji4]

Har ikke tannlegen tid til å fikse noe slikt før om tre uker er det bare å finne seg en ny tannlege. For dette må gjøres raskt. Du bør iallfall få en midlertidig fylling.

Min erfaring med fyllinger dim detter ut er at tannen må pusses litt med borret før ny fylling kan gis, men det har ikke vært veldig krise.

Jeg har moderat til sterk tannlegeskrekk forrestem.

Du må borre ut litt av fyllingen for å sette inn en ny. Det er ikke farlig å vente en mnd så lenge du ikke har mistet en så stor bit at du har smerter inn til nerven..

Back
Topp