Mistet ALL smak i munn

3 snart 4

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
På onsdag rett etter middag, mistet jeg all smak. Har til og med prøvd å spise reint salt for å se om jeg smakte det, men smakte bare når det var kommet i området ved drøvelen. Det er vanvittig irriterende, og tunga kjennes rar ut.

Noen som har vært borti det, eller veit hva det kan være?
Var som å bare skru på en bryter og vips, var smaken borte

er du forkjøla? 

Første jeg tenkte var en allergisk reaksjon på noe du har spist. Aner ikke om en kan miste smakssansen av det, men det første som slo meg. Om du ikke er forkjøla selvsagt. 

Jeg er frisk som en fisk. Har spist den middagen vi spiste flere ganger før (hvitløksmarinerte koteletter og hjemmelaget potetsalat) Har ikke reagert noe på det før, men veit ikke om det kan bli anderledes når man er gravid?

Så rart. Om ikke smakssansen kommer tilbake i morgen, så kan du jo ringe å høre med legen. 

Kan få allergiske reaksjoner på ting en har kunnet spise før, når man er gravid. Niesen min fikk pollenallergi da hun ble gravid med sønnen sin. Har aldri reagert på det før...

Håper smakssansen kommer tilbake. Er fryktelig irriterende å ikke smake det en spiser. 

Mannen til en venninne hadde det sånn. Husket ikke helt hva de fant ut var grunnen, men lurer på om det hadde noe med leveren eller noe å gjøre?! Han ble i hvert fall innlagt. Så ring legen!

Back
Topp