Mistet 5 ganger eller mer?

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Fortsatt uforklarlig sekundær habituell abort her.

I forsøk på barn nr 2 er vi oppe i 5 tidlig SA/kjemiske graviditeter. Det blir bare tidligere og tidligere. Hadde antakelig en kjemisk først også.

Noen som har like mange?
Fant dere noen grunn?
Fikk dere det til etterhvert?

Trenger noen skikkelig solskinnshistorier før vi kaster oss utti igjen fra neste syklus av og håper på en dæsj flaks
 
Jeg hadde også habituell abort, men ikke sekundær. Hos meg fant de ingen klar grunn. Tok blodprøver som viste hetrozygot leiden mutasjon (men jeg hadde kjemisk selv om jeg begynte på blodfortynnende veldig tidlig) og amh på 11. Jeg hadde en MA, SA, exu og to kjemiske graviditeter før jeg endelig fikk lillemann :) Det som tilslutt ble løsningen for oss var ivf. Vet ikke hvorfor det gikk og ikke på vanlig måte. I tillegg til blodfortynnende hele svangerskapet tok jeg progesteron til uke 10. Jeg har en slags teori om at kanskje mange av embryoene ikke var levedyktige, men at de fester seg likevel. Og ved hjelp av ivf fikk jeg et friskt og fint embryo satt tilbake. Det kan jo være at det gule legemet ikke produserte nok progesteron også da jeg hadde korte lutealfaser.

Ønsker deg masse lykke til videre! :)
 
Ikke 5, men 4!
Og fikk et barn lett før det!

Nå håper jeg at dette blir en solskinnshistorie, for etter å ha sett liv igår på ul godt inn i uke 10, så begynner jeg å se at det kan gå!

Ikke funnet noe galt hos oss, så har aldri fått noen svar, men nå ser det lyst ut :)

Det er vondt å stå i det, men det er håp!
Klem ❤️❤️❤️
 
Har hatt 11 ma, en exu og en sa. Her fant de masse forklaringer som myom i livmoren som ble brent vekk, jeg skulle på blodfortynnende og klexane, fortsatte å miste. Sendte mensblodet mitt til Hellas, fikk påvist ureaplasma, fikk hestekur på antibiotika til både meg og mannen min og er nå 32 uker på vei med en liten jente. Vil virkelig anbefale Hellas på det sterkeste!!!
https://www.ivfserum.com/infection-screening/#
 
Fortsatt uforklarlig sekundær habituell abort her.

I forsøk på barn nr 2 er vi oppe i 5 tidlig SA/kjemiske graviditeter. Det blir bare tidligere og tidligere. Hadde antakelig en kjemisk først også.

Noen som har like mange?
Fant dere noen grunn?
Fikk dere det til etterhvert?

Trenger noen skikkelig solskinnshistorier før vi kaster oss utti igjen fra neste syklus av og håper på en dæsj flaks
Hei!
For to år siden hadde jeg helt gitt opp håpet om et barn nr. 2 etter 7 aborter i løpet av ca tre år. Nå sitter jeg her med en nydelig gutt på 1,5 år i tillegg til en datter på 7. Samme far. Jeg vet jeg er utrolig heldig, og ønsker det samme for deg og alle andre som går gjennom gjentatte aborter. For meg var dette utrolig vanskelige år.

Dessverre har jeg ikke noen oppskrift for å lykkes å komme med, og alle er forskjellige. Jeg tror blodfortynnende sprøyter, ro i første trimester og muligens fysisk aktivitet i andre trimester gjorde susen for meg. Særlig tror jeg fragminsprøyter i magen hjalp. Jeg drakk grapefruktjuice før jeg begynte på blodfortynnende, og gikk til akupunktur, men dette var mer av desperasjon enn overbevisning. Juice er godt og fint å ha noen med medisinsk forståelse å snakke med, men vil ikke anbefale dette uten videre.

I forkant av graviditeten hadde jeg en gynekologisk undersøkelse i narkose der de fjernet en liten polypp. Myomet jeg hadde var borte etter aborten fra 1 IVF. Det kan hatt noe å si.

Det er jo ikke mye å gjøre med tidligere aborter, og jeg hadde flest av dem, men også to senere i uke 13(før datter nr.1)og uke 8(IVF). For mange hjelper det å gå på Crinone eller lignende i starten (helt fra mulig unnfangelse?).

Har du prøvd IVF? Dette kan føles unødvendig når man blir lett gravid, og er utrolig kostbart, men man får skreddersydd medisiner som kan gjøre det lettere å lykkes.

Lykke til!!
 
Ja! Fikk diagnose sekundær habituell abort mellom barn nummer tre, og barn nummer fire. Mistet fem på rappen, mellom uke 5 og 7. De fant aldri noen forklaring, så konklusjonen gikk på uflaks. Hadde noen måneder prøvepause etter den siste spontanaborten, og det svangerskapet som fulgte gikk knirkefritt. Har hatt to vellykkede svangerskap etter den tid også.
 
Back
Topp