Mister mye hår..

*p!nk smile*

Forumet er livet
Som sagt så mister jeg hår nå...(er gravid) Så MÅ jeg farge håret,ser ikke ut,hadde dere tatt sjangsen på det??
Kan vell ikke miste mer hår pga det??

Takk for alle svar[:D]

Jeg mister DRITMYE hår.
Sikker på jeg kommer til å være skalla når ungen kommer...

Jeg har begynt å ta Bvitamin jeg, og håper det hjelper...

tror ikke du mister noe mer hår av å farge... men gjør det hos frisøren så du innhalerer så lite stoffer som mulig[;)]

jeg mistet masse hår da jeg gikk gravid, gjør det foresten nå også. De fleste kan fint farge ghåret når de går gravid.

Jeg mistet ikke hår da jeg var gravid- men ca 3 mnd etter fødsel startet det. Først nå 1 år etterpå føler jeg det slipper taket. Å du ser det vokser ut mye nytt hår igjen- heldigvis[:)]

du skal helst KUN farge hret i andre trimester......

Jeg mister og mye hår denne gangen [:(]
Hadde ikke turt og farve det, tror jeg da..

det er ingen grunn til at du ikke skal farge håret,selv om du mister mye hår...du vil IKKE miste noe mer el evt mindre PGA det,hårsekken ligger 3-5mm under lærhuden(underhud-lærhud-overhud)og blir ikke påvirket,og det er der det avgjøres om et hårstrå skal falle av el ikke....et normalt hårskifte deles opp i tre perioder:VEKSTPERIODEN,varer 5-7år,og når den p nærmer seg slutten stopper veksten opp:OVERGANGSPERIODE:ca 1mnd.her omdannes håret til det man kaller "kolbehår"(hårstrået blir hult):HVILEPERIODEN:"kolbehåret mister kontakten med papillen( i hårsekken)og starter oppstigning i hårsekken,nye celler dannes(varer i 3-4 mnd)håret sitter da i talgkjertelmunningen og er klart til å falle av....det man gjerne sier er at ca hvert 5-7 år mister man ofte ekstra mye hår,men også store hormonelle svingninger,stress,psykisk stress og mye bruk av sterke medisiner  kan påvirke disse periodene og forårsake store hårtap....normalt vil dette håret vokse ut igjen!!!!!!!!!!!!!!MEN har full forståelse for at det kan føles litt traumatisk....

ORIGINAL: Suki

Jeg ville ikke farget håret i 1. eller 2. trimester pga kjemikaliene i fargen (tenker på babyen i magen). [:)] Men i 3.trimester farget jeg håret mitt et par ganger, men valgte ammoniakkfri farge.

Jeg mistet nesten ikke hår i det hele tatt når jeg var gravid. Faktisk har jeg aldri hatt så tykt hår som da og var kjempefornøyd. Men 2-3 mnd etter fødselen ramla alle hår som skulle ha falt av under graviditeten av sammen med det normale håravfallet. Tettet sluken i dusjen noen ganger da ja. Men nå er det helt normalt igjen. (Bortsett fra masse 5cm hårstrå som tyter ut overalt da. Gleder meg til de vokser seg lange).

det er i 2 trimester man kan farge... ikke 1 og 3... er x-gravid frisør.. så dette sjekket jeg godt opp

ORIGINAL: ovis lovis

ORIGINAL: Suki

Jeg ville ikke farget håret i 1. eller 2. trimester pga kjemikaliene i fargen (tenker på babyen i magen). [:)] Men i 3.trimester farget jeg håret mitt et par ganger, men valgte ammoniakkfri farge.

Jeg mistet nesten ikke hår i det hele tatt når jeg var gravid. Faktisk har jeg aldri hatt så tykt hår som da og var kjempefornøyd. Men 2-3 mnd etter fødselen ramla alle hår som skulle ha falt av under graviditeten av sammen med det normale håravfallet. Tettet sluken i dusjen noen ganger da ja. Men nå er det helt normalt igjen. (Bortsett fra masse 5cm hårstrå som tyter ut overalt da. Gleder meg til de vokser seg lange).

det er i 2 trimester man kan farge... ikke 1 og 3... er x-gravid frisør.. så dette sjekket jeg godt opp

Så jeg må vente til jeg er i uke 13 før jeg farger håret????[&:]

DYTT

jeg hadde den manken da jeg var gravid, 5 mnd etter småen var født derimot begynte det å dale av [&o] hadde viker. slutta da han var 11 mnd, og nå holder jeg på å spare det ut. nå er det tynne fjonet kommet til ørene.

Sist jeg var gravid, og spesielt etter 6 mndr med amming var jeg omtrent skallet. Man kunne se hodebunnen min, og jeg hadde viker!!!!! Det var ett mareritt!!
Nå tar jeg b vitaminer daglig, vil ikke at det skal skje igjen. Og om håret faller mere av nå anbefalte frisørern min å prøve ut håravfallskurer(beregnet for gamle menn, men funker bedre på unge som mister hår gr feks graviditet sa frisøren..)

En del hårfarger inneholder stoffer som kan være skadelige for babyen, men det er ikke farlig å BLEIKE/STRIPE håret for da når ikke kjemikalene hodebunnen slik som vanlig farge gjør og går derfro helle rikke over i blodbanen.

Jeg mista nesten ingenting hår da jeg var gravid, men 3 mnd etter fødselen datt det av i håndfuller[:o] Roet seg ei stund før hun ble 1 år gammel, og jeg har masse småhår hehe[;)]

Vil og så tilføye at:

AMMING og HÅRAVFALL har INGEN SAMMENHENG.

[;)]

ORIGINAL: MammaOkt

Vil og så tilføye at:

[;)]

Synest det er rart du sier det, for både jordmødre og frisører har sagt til meg at det har sammenheng! Kan du begrunne det?

ORIGINAL: Mamman til Patrick

ORIGINAL: MammaOkt

Vil og så tilføye at:

[;)]

Synest det er rart du sier det, for både jordmødre og frisører har sagt til meg at det har sammenheng! Kan du begrunne det?

HORMONER[;)] 

Når en er gravid gjør hormonene at en ikke mister så mye hår (det håret en normalt skulle ha mistet).
Når en har født mister en det håret en skulle ha mistet i gravidtieten + det normale håravfallet + enda litt til.

Noen er heldigere enn andre og mister lite hår enten de ammer eller ikke - andre igjen mister veldig masse hår enten de ammer eller ikke.

Jeg ammet ikke (pumpet meg i 3 mnd) og begynte å miste veldig mye hår ca 3 mnd etter fødselen - sluken ble tett på badet, jeg kunne dra av håndfuller med hår og hodeputa var full av hår hver morgen jeg våknet. Hvordan forklarer du dette da hehe?[;)]

Jeg har aldri sagt du ikke hadde rett..bare lurte på hvorfor den ene sier det har med amming å gjøre mens andre sier det ikke har.
Men nå fikk jeg jo svar.

ORIGINAL: Mamman til Patrick

Jeg har aldri sagt du ikke hadde rett..bare lurte på hvorfor den ene sier det har med amming å gjøre mens andre sier det ikke har.
Men nå fikk jeg jo svar.

Det har nok noe med at mange antar at det har med amming å gjøre siden mange ammer, og at de fleste som har født mister mye hår etter fødselen. 
Men det som er tilfelle er at håravfallet skyldes hormoner; hormoner en har om en ammer eller ikke.[:)]

Back
Topp