Mister mye hår

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg fullammer sønnen vår og i det siste har jeg mistet mye hår! Spesielt i dusjen og når jeg greier meg merker jeg det godt! Er det en sammenheng mellom amming og hårtap? Flere med samme problem? Noen tips til noe som kan hjelpe?

Jeg har hørt at det har vist ikke noe med ammingen å gjøre. Selv de som gir flaske kan ha hårtap. Nå kommer jeg til å gruble fælt om hvem som fortalte meg det.

Har heldigvis ikke opplevd det enda, men det kommer vel.

Frisøren min fortalte at det er vanlig å få "ammehår", dvs at man mister mye hår etter svangerskapet. Dette er pga at kollagenet kapsler inn hårrøttene eller noe sånt.. ;-) Det finnes egne sjampoer som skal forhindre dette. Jeg kjøpte en, men har ikke prøvd ennå. Skader jo ikke ;-)

ja, jeg har egentlig lyst hår, og da eldste datteren min var 6 mnd farget jeg håret brunt... da hadde lugghårene begynt å gro ut igjen.. jeg så ikke ut med alle de små håra.. så min anbefaling er å begolde fargen sin

Man mister ikke noe særlig hår under graviditeten, så det er alt det som detter av etterpå visstnok. Med storebror var det fra to til fem måneder etter fødsel jeg mistet mye hår. Og nå detter det av igjen, veldig kjipt;(

Jeg ammer ikke, men mister noe fryktelig med hår for tiden...
Men husker jeg la merke til at jeg nesten ikke mista hår under svangerskapet, så er vel som nevnt over her, det som faller av nå...

Ja, det stemmer det. Akkurat samme sist gang også, og nå har det akkurat startet igjen. Soper opp masse hår fra badgulvet hver dag, spesielt etter å ha fønet og vasket håret. Tror ikke det er noe som hjelper, det må bare av liksom :) men varte vel noen mnd så roet det seg sist!

Her også! Har utrolig tykt og krøllete hår fra før av så under svangerskapet ble håret mitt enda verre! Men tror jeg leste et sted at det er pga hormonforandringene i kroppen under svangerskapet som gjør at vi beholder mye av håret på kroppen/hodet, og etter fødselen når kroppen sakte men sikkert går tilbake til det "normale" så endrer hormonproduksjonen seg og man mister alt det overflødige som man normalt ville ha mistet i løpet av de 9 mnd. Hørt at noen har mistet så mye at de nesten måtte gå med parykk siden de hadde store hårløse flekker på hodet. 

Ja, det er visst ganske vanlig med hårtap i forbindelse med ammingen. Jeg har det samme problemet, spesielt etter jeg har dusjet.

Back
Topp