Mister jeg?

Solbolle

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Det sitter litt langt inne for meg å poste denne tråden, jeg har allerede hatt en liten runde med dette inne på skjult og jeg beklager hvis det blir for mye mas fra meg, men jeg holder på å bli sprø av meg selv og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Det hele begynte for en uke siden etter samleie, litt brun spotting. Dagen etter var spottingen rød. Så har blødningene tatt seg opp de påfølgende dagene, jeg blør fortsatt. Litt mensmurringer dag 3. Ingen klumper eller koagler overhodet. Symptomer på graviditet har jeg sjelden hatt før uke 9 når jeg har vært gravid tidligere, men de tegnene som har vært der er der fortsatt (trøtthet, ømme pupper).
Jeg kunne sagt til meg selv at dette er helt klart en SA for så å «slappe av» med det, men jeg klarer ikke. Jeg leser at det er individuelt hvordan en SA foregår men de som skriver om opplevelsene sine forteller om sterke smerter og at det ikke har vært noe tvil om når fosteranlegget har kommet ut.

Jeg får svar fra hcg målinger først på onsdag og syns ventetiden er ulidelig lang. Går rundt her hjemme i en tåke og syns det er vanskelig å være 100% tilstede for barna mine. Ul får jeg ikke pga kapasitetsproblemer og privat ul har vi ikke mulighet til akkurat nå.

Jeg skjønner nok at det ikke er liv laga der inne etter non stop blødninger i mer eller mindre en uke. Men jeg lurer altså på om noen har opplevd at de har blødd men at det likevel har gått bra?
 
Last edited:
Så lenge du ikke har hatt smerter eller klumper/koagler har kommet ut så trenget det absolutt ikke å bety sa ❤️
Det er veldig vanlig å blø i første den av svangerskapet:)
Jeg blødde litt etter sex i uke 5.. stoppet ganske fort, å er nå i uke 9+6 :)
Så ikke ta sorgene på forskudd.

Vist det er SA så vil det komme smerter.
Har selv hatt 4 sa, å hadde sterke smerter hver gang. Ca 4-6 timer med rier å masse blod og ting som kom ut.

Søster mi hadde blødning etter ho ble gravid, ho hadde ikke tatt test enda, å trodde det var mensen.. så når ho var på tidlig ul så fant di ut ho var en mnd lenger på vei enn ho trodde. For ho va sikket på ho hadde mensen. Så hadde stor blødning uten at det hadde noe å si for babyen ❤️
 
Jeg har hatt et svangerskap med blødning av og på fra uke 5-10. Var aldri store blødninger men litt hver dag, og det gikk bra. Fant aldri årsaken så sannsynligvis skjøre slimhinner.
Så har jeg også mistet, og opptakt til det har vært litt blod av og på før selve spontanaborten har satt igang med større blødninger og smerter. Jeg var 13 uker på vei, så da skal en del blod og morkake ut.

Men blødninger i svangerskap kan være helt ufarlig og normalt, så det blir vanskelig å si akkurat hvilken vei det går for deg, men når er blodkar sprekker kan man blø av og på en stund etterpå. Jeg har forsåvidt også opplevd å hatt et hematom/blodansamling i livmor som stadi tømte seg, og da kom det veldig store mengder blod ut uten at det var en SA akkurat da.

Skjønner godt at du er urolig for dette, man vil jo bare ha svar med èn gang! Håper for deg❤️
 
Så lenge du ikke har hatt smerter eller klumper/koagler har kommet ut så trenget det absolutt ikke å bety sa ❤️
Det er veldig vanlig å blø i første den av svangerskapet:)
Jeg blødde litt etter sex i uke 5.. stoppet ganske fort, å er nå i uke 9+6 :)
Så ikke ta sorgene på forskudd.

Vist det er SA så vil det komme smerter.
Har selv hatt 4 sa, å hadde sterke smerter hver gang. Ca 4-6 timer med rier å masse blod og ting som kom ut.

Søster mi hadde blødning etter ho ble gravid, ho hadde ikke tatt test enda, å trodde det var mensen.. så når ho var på tidlig ul så fant di ut ho var en mnd lenger på vei enn ho trodde. For ho va sikket på ho hadde mensen. Så hadde stor blødning uten at det hadde noe å si for babyen ❤️
Først og fremst, så utrolig vondt at du har gått igjennom 4 SA. Jeg har ikke ord ❤️

På tross av fraværet av sterke smerter og koagler så sa legen at dette mest sannsynlig var en SA- og da detter man jo rett i kjelleren med en gang. Var ca 5+4 da det begynte og fastlegen kunne fortelle at det ikke nødvendigvis er koagler ved en SA så tidlig :( Jeg tok en clearblue digital på fredag som viste 3+, burde den ikke vist mindre om kroppen hadde sluttet å produsere hcg etter 4 dager med blødninger?

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg, det er akkurat dette jeg trenger å lese nå. Tror jeg kommer til å lese det flere ganger til før endelig svar kommer på onsdag :) Kanskje jeg også tar en clearblue digital til, men vet ikke helt om jeg tør.
 
Jeg har blødd to store mensblødninger forrige svangerskap, med påfølgende spotting. Har en aktiv ettåring her nå. :) Så kan gå bra.
 
Jeg har hatt et svangerskap med blødning av og på fra uke 5-10. Var aldri store blødninger men litt hver dag, og det gikk bra. Fant aldri årsaken så sannsynligvis skjøre slimhinner.
Så har jeg også mistet, og opptakt til det har vært litt blod av og på før selve spontanaborten har satt igang med større blødninger og smerter. Jeg var 13 uker på vei, så da skal en del blod og morkake ut.

Men blødninger i svangerskap kan være helt ufarlig og normalt, så det blir vanskelig å si akkurat hvilken vei det går for deg, men når er blodkar sprekker kan man blø av og på en stund etterpå. Jeg har forsåvidt også opplevd å hatt et hematom/blodansamling i livmor som stadi tømte seg, og da kom det veldig store mengder blod ut uten at det var en SA akkurat da.

Skjønner godt at du er urolig for dette, man vil jo bare ha svar med èn gang! Håper for deg❤️
Jeg frykter at dette bare er starten, at dette går bra nå enn så lenge men at jeg vil ha selve SA’en senere, men hvor mye skal man plage seg selv med sånne tanker.
Jeg håper i det lengste at dette er et hematom som tømmer seg, det har på en måte blitt overlevelsesstrategien min.

Tusen takk for at du deler din historie, det hjelper litt på. Det er vanskelig å Google seg frem til de historiene hvor det har gått bra. Skulle hjerne hatt en sånn spåkule eller lignende jeg kunne lagt oppå magen så jeg kunne se inn :hilarious: blir helt tussete av å ikke vite noe som helst i så lang tid.
 
Hei! Jeg blødde ganske mye 4+1-5.0. Mye friskt blod og koagler så jeg var rimelig sikker på at dette ikke gikk veien. Menssmerter var det også, men blodet var friskere så lignet mer en blødning. Ble tett fulgt opp den uken med hcg målinger hver 2. dag som steg akkurat som det skulle! Jeg var mildt sagt overrasket og lettet. Antagelig var det et hematom. Ikke vet jeg. Svaret får du ved å ta hcg blodprøver annenhver dag. Krysser fingrene for deg! :Heartred
 
Først og fremst, så utrolig vondt at du har gått igjennom 4 SA. Jeg har ikke ord ❤️

På tross av fraværet av sterke smerter og koagler så sa legen at dette mest sannsynlig var en SA- og da detter man jo rett i kjelleren med en gang. Var ca 5+4 da det begynte og fastlegen kunne fortelle at det ikke nødvendigvis er koagler ved en SA så tidlig :( Jeg tok en clearblue digital på fredag som viste 3+, burde den ikke vist mindre om kroppen hadde sluttet å produsere hcg etter 4 dager med blødninger?

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg, det er akkurat dette jeg trenger å lese nå. Tror jeg kommer til å lese det flere ganger til før endelig svar kommer på onsdag :) Kanskje jeg også tar en clearblue digital til, men vet ikke helt om jeg tør.
Jeg leste et sted at hcg nivået halveres i kroppen hvert døgn :)
 
Hei!
Har hørt om mange som har blødd i flere uker og likevel født friske barn. Skjønner uansett at dette er stressende og tungt; har selv mistet to ganger. Når det skal sies var det veldig tydelig begge gangene at det var SA; selv om jeg kun var 4+3 og ca 5+5 hadde jeg sterke kramper, “stikk” og smerter, og i tillegg var blødde jeg “klumper”. OG - smertene kom før selve blødningen.
Uansett; dette er jo individuelt, og i slike tilfeller gjelder det bare å “vente og se”. Blytungt, selvfølgelig.
(Hilsen en som er i en ganske lik situasjon som du er i)
 
Jeg har ei på 20mnd, jeg hadde mensenblødning med hun x 2runder med mensen (1uke så 3uker så en uke) Jeg viste ikke at jeg var gravid- var min første gang. Blødde ordentlig med ferskt blod etter ultralyd i uke 13(12+6) - blodet rant ned i do, fylte et bind og flere tørk på papir. Hun er frisk og rask idag!

Jeg har å gått gjennom en SA, jeg begynte å spotte brunt og gjorde det noen timer. Minimalt med vondt, ingen rundt meg merket det ( det var lille julaften i fjord så var med mennesker ). Jeg blødde ca 2bind, men var koagler mot slutten.
 
Hei!
Har hørt om mange som har blødd i flere uker og likevel født friske barn. Skjønner uansett at dette er stressende og tungt; har selv mistet to ganger. Når det skal sies var det veldig tydelig begge gangene at det var SA; selv om jeg kun var 4+3 og ca 5+5 hadde jeg sterke kramper, “stikk” og smerter, og i tillegg var blødde jeg “klumper”. OG - smertene kom før selve blødningen.
Uansett; dette er jo individuelt, og i slike tilfeller gjelder det bare å “vente og se”. Blytungt, selvfølgelig.
(Hilsen en som er i en ganske lik situasjon som du er i)
Takk for at du deler❤️ Etter hva jeg forstår så er det ingen tvil når man har SA? Det kan se ut som jeg har sluttet å blø nå, ingenting de siste tre timene.

Blytungt er det rette ordet, kjedelig å høre at du befinner deg i samme situasjon. Hvor langt er du på vei? Har du tatt blodprøver? Krysser fingrene for oss begge ❤️
 
Takk for at du deler❤️ Etter hva jeg forstår så er det ingen tvil når man har SA? Det kan se ut som jeg har sluttet å blø nå, ingenting de siste tre timene.

Blytungt er det rette ordet, kjedelig å høre at du befinner deg i samme situasjon. Hvor langt er du på vei? Har du tatt blodprøver? Krysser fingrene for oss begge ❤️
Ja, for meg var det i alle fall ingen tvil! Jeg “følte” meg heller ikke gravid lenger.
Så flott at du ikke har blødd på noen timer!

Jeg er 7+3. Siden jeg var 4 uker på vei har hCG økt svært sakte (dobler seg hver 100. - 120. time). Går bare og venter på å spontanabortere, men til alles store overraskelse så vi på ultralyd i uke 6 både plommesekk, fosteranlegg og det som ser ut som hjerteslag.. er uansett fullt innstilt på at dette nok ikke går veien…
 
Back
Topp