Mister jeg tåneglen?

Tweak

Forumet er livet
Hvordan vet man eller ser man om man vil miste tåneglen?

For ca en uke siden så løp jeg etter jentungen på noen steinheller og klarte å snuble og krønsje ene tåa (den ved siden av storetåa) oppå. Tåa er litt blå under neglen og hoven og den er fremdeles veldig øm. Jeg kan fint ta på den og dytte på den fra sidene og nedenfra men ovenfra er det veldig vondt. Dermed er det vondt å sove på magen til og med, pga stillingen på foten. :-P Klarer ikke høye hæler og mannen har en tendens til å skumpe borti tåa flere ganger om dagen, hurra for den.

Hvordan ser en tånegl ut før en mister den? Og hvordan er det å miste en negl? Har ikke opplevd noe sånt før... Tror tåa bare er veldig forslått egentlig, så jeg håper det bare går over av seg selv uten problemer. Burde jeg egentlig gå til lege?

Jeg kan ikke si noe om du kommer til å miste den, men det kan høres sånn ut dersom den er blå og så øm at det er vondt å komme borti den. Når jeg har mistet negler har de blitt blå og ømme, og så løsnet litt sånn gradvis. Det er ikke vondt å miste dem, og som oftest vokser de ut igjen:)

Tviler på du trenger å gå til lege, med mindre det går betennelse eller noe i den da. Det er lite legen gjør med det ellers.

God bedring, hørtes vondt ut!

Back
Topp