Mister jeg støtten min?

Heffa og Go`ungen

Forelsket i forumet

Jeg er alene om sebastian, og har bodd alene med han i 1,5 år. 

for 2 uker siden flyttet jeg inn til min kjære (som da ikke er pappa til sebastian). 

vil det si at jeg mister overgangstønaden og barnehagestøtten ?

NAV kan jo ikke ta for gitt at min nye kjære skal betale for meg og sebastian. 

for meg så er dette med å bo sammen, en prøvelse også.

vi har ingen samboerkontrakt eller noe, og jeg styrer fullt og helt egen økonomi. 

jeg tjener ikke mer enn 9 - 10 000kr per mnd, så tar de støttene mine, skal det bli morro. :(

Gratulerer med ny samboer! Er nok deilig å ha noen å nyte kveldene sammen med igjen. :)

Vet ikke mye om det å være alenemor, men fant dette på NAV sine sider:

Jeg er alene med en sønn på fem år. Kjæresten har et stort hus og ønsker at vi skal flytte inn til ham. Vil jeg beholde overgangsstønaden hvis vi flytter sammen?

Svar: Du mister retten til overgangsstønad fra det tidspunkt du har hatt samboer i 12 måneder. Stønad til enslig mor/far gis ikke dersom forsørgeren lever sammen med en annen enn barnets mor/far og har gjort det i minst 12 av de siste 18 månedene. Som stønadsmottaker har du plikt til å melde fra om endringer som kan ha betydning for retten til stønad. Du må derfor straks gi beskjed til NAV-kontoret ditt dersom dere flytter sammen.

Det betyr ihvertfall at du beholder overgangsstønaden et år til, men ta kontakt med NAV om du er usikker så du ikke gjøre noe feil og må betale tilbake penger du tror du har fått.

Lykke til! 

Nå har du fått et flott og informativt svar allerede =) 
Så du beholder overgangsstønad en stund etter at du har blitt samboer!
Barnehagestøtten er jeg usikker på, ta kontakt med NAV og spør!
Jeg tror kanskje du mister den, men jeg er ikke helt sikker. 
Grattis med ny samboer =)

jeg overhørte en samtale da jeg måtte på do på storsenteret idag. hehe. 

derfor ble jeg litt engstelig.. jeg har ikke tenkt på dette her, så får ringe NAV i morgen. 

du vil få støtte i 12 mnd etter dere ble samboere ja :)
Gratulerer :)

Gratulerer som samboer!

Sukkertopp skrev:
Gratulerer som samboer!

Back
Topp