Mister jeg melken ??

MissPiggy

Forelsket i forumet
Hei! Det er 12 dager siden jeg fødte en liten gutt i uke 34+4.

Jeg har hatt godt med melk og har hatt godt over 100ml per pupp når jeg har pumpet meg. 
Han har ikke likt høyrepuppen noe særlig så han har ikke spist mye fra denne, og den har vært veldig sprengt og full i melk. Men i går spiste han ganske godt fra høyrepuppen for første gang, og idag har jeg nesten ikke melk i noen av puppene. Det virker som om han spiser det han skal og han svelger så melk får han, men når jeg pumper meg etterpå får jeg bare ut 20ml tilsammen med begge puppene!

Får han nok melk? Er jeg på vei til å miste melken allerede? Hva kan jeg gjøre for å få opp produksjonen?

Håper noen kan hjelpe, for jeg vet at stress ihvertfall ikke hjelper på melkeproduksjonen!:p
 
Det høres ut til at han drikker det han vil og at han no krever mer enn tidligere,men viss du får pumpet etter hvert måltid er det jo melk nok.... Eneste som hjelper viss melken minker er amming,amming og atter amming en periode,det øker melkeproduksjonen:-)
 


*Boble93* skrev:
Hei! Det er 12 dager siden jeg fødte en liten gutt i uke 34+4.

Jeg har hatt godt med melk og har hatt godt over 100ml per pupp når jeg har pumpet meg. 
Han har ikke likt høyrepuppen noe særlig så han har ikke spist mye fra denne, og den har vært veldig sprengt og full i melk. Men i går spiste han ganske godt fra høyrepuppen for første gang, og idag har jeg nesten ikke melk i noen av puppene. Det virker som om han spiser det han skal og han svelger så melk får han, men når jeg pumper meg etterpå får jeg bare ut 20ml tilsammen med begge puppene!

Får han nok melk? Er jeg på vei til å miste melken allerede? Hva kan jeg gjøre for å få opp produksjonen?

Håper noen kan hjelpe, for jeg vet at stress ihvertfall ikke hjelper på melkeproduksjonen!:p

HVis han ikke blir sinna igjen veldig kjapt etter maten så har du nok melk. Om du pumper deg etter hver gang vil du i tillegg øke produksjonen så du slipper økedøgn og kan lagre litt ekstra i frysen (noe som kan være kjekt av og til:)
 
Pumper du med en gang etter han har spist, så kan du ikke forvente at det skal være så mye melk igjen. Da har han spist seg god og mett virker det som. Dersom han legger godt på seg, ville jeg ikke vært bekymret ;) Så lenge det kommer melk nestegang han vil ha mat ville jeg ikke vært noe stresset :) Det er ikke sikkert du merker at de er like sprengfulle nå som puppene begynner å tilpasse seg det han trenger.
 
Så lenge ungen spiser, er tilfreds og det er våte bleier har du nok melk:-) om du har mindre melk i puppene etter han har spist er nok bare fordi han har begynt å kreve mere mat. og de spiser ikke nødvendighvis like mye til hvert måltid ;-)
 
Takk for svar alle sammen! Er ikke lett dette her med amming, ihvertfall når man ikke har gjort det før. Hehe :)
 
Back
Topp