Mister jeg melka?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Har de siste to dagene måttet gitt lille nan i tillegg da han ikke blir mett. Kan sitte å amme i 4 timer i strekk uten at lille blir fornøyd. Hvis jeg tar han vekk fra puppen hylgriner han og driver å søker for mer mat. Når jeg til slutt har gitt etter å gitt han nan så blir han fornøyd og sovner. Han har fått av meg først og så sluker han 100 - 120 ml nan.. mister jeg melka eller kan dette bare være økedøgn? Er litt usikker førstegangs mor merker jeg :(

Tenker umiddelbart økedager! Hold ut kjære deg ☺

Håper det! Er så redd for å miste melka. Har så lyst til å amme mye lenger! Men noen her som har gitt nan i tillegg under økedøgn..? Er det kanskje veldig dumt? Selv etter 4 timer amming? Syns så synd på lille som ikke blir mett.

Høres ut som økedøgn!

Ville holdt tilbake på nan dersom han har masse våte bleier. ;)
Husk at brystbarn ofte vil tømme en flaske mme uansett hvor mye som er i den da de ikke er vant til at melken kommer så lett og tar alt de får. Dermed kan han lett overspise.

Jeg har lurt på det samme selv. For lillebror har ligget til puppen mer eller mindre kontinuerlig i snart 2 uker. Men de på ammehjelpen sa at det er helt normalt. Og siden han legger på seg og har masse våte bleier gir jeg ikke tilskudd. Lar han heller die så mye og lenge han trenger. Det er tøft og slitsomt, men prøver å holde ut.

Håper det! Er så redd for å miste melka. Har så lyst til å amme mye lenger! Men noen her som har gitt nan i tillegg under økedøgn..? Er det kanskje veldig dumt? Selv etter 4 timer amming? Syns så synd på lille som ikke blir mett.
Er nok kanskje ikke helt gunstig hvis det er økedøgn- da kommer man lett inn i en ond sirkel - de har jo økedøgn for å øke prod / tilpasse babyens behov og da ødelegger nan litt for hensikten. Men skjønner godt at du blir sliten og lei etter 4 timer i strekk!

Høres ut som økedøgn!

Ville holdt tilbake på nan dersom han har masse våte bleier. ;)
Husk at brystbarn ofte vil tømme en flaske mme uansett hvor mye som er i den da de ikke er vant til at melken kommer så lett og tar alt de får. Dermed kan han lett overspise.

Jeg har lurt på det samme selv. For lillebror har ligget til puppen mer eller mindre kontinuerlig i snart 2 uker. Men de på ammehjelpen sa at det er helt normalt. Og siden han legger på seg og har masse våte bleier gir jeg ikke tilskudd. Lar han heller die så mye og lenge han trenger. Det er tøft og slitsomt, men prøver å holde ut.
Er nok kanskje ikke helt gunstig hvis det er økedøgn- da kommer man lett inn i en ond sirkel - de har jo økedøgn for å øke prod / tilpasse babyens behov og da ødelegger nan litt for hensikten. Men skjønner godt at du blir sliten og lei etter 4 timer i strekk!

Takk for svar jenter! Da skal jeg prøve å holde ut!! :) Vil jo så gjerne amme!

Har selv lurt på det et par ganger da lille bare ville ligge på puppen. Har tilbringe hele dagene i sofan og ammet og brystene har kjentes tomme og jeg har tenkt og bekymret meg for at jeg mistet melken, men leste på ammehjelpen.no at det var veldig mange som følte det sånn når baby hadde økedøgn... Jeg tenker som de andre at om man greier det er det verdt å la han ligge til brystet om det så et hele dagen :)

Jeg ville ikke gitt nan i tillegg.
Da vil du ikke øke melkemengden din. Økedøgn kan være ganske slitsomt, men heldigvis er det flertall av de dagene med vanlig amming :)

Jeg ville ikke gitt nan i tillegg.
Da vil du ikke øke melkemengden din. Økedøgn kan være ganske slitsomt, men heldigvis er det flertall av de dagene med vanlig amming :)

Jeg har selvfølgelig vært på utdrikningslaget i dag da jeg er forlover, og har da måtta gitt lille flaske med mm som jeg har lagra opp, så da har jeg ikke fått økt melkemengden. Typisk at det var nå som han har økedøgn. Kan de ha det i flere dager??

Jeg har selvfølgelig vært på utdrikningslaget i dag da jeg er forlover, og har da måtta gitt lille flaske med mm som jeg har lagra opp, så da har jeg ikke fått økt melkemengden. Typisk at det var nå som han har økedøgn. Kan de ha det i flere dager??
Jada, de kan holde på i opptil en uke. Eller lengre om de ikke blir fornøyd. ;)

Det går nok bra :)
Ja de kan ha økedøgn flere dager, men etter min erfaring så er det en dag (eller to), og så pause. Her hadde gutten min økedøgn på torsdag, vanlig døgn i går og så plutselig skulle han ha hver time igjen lørdagskvelden :(
Kjedelig når en er innstilt på å ha kosekveld med de andre barna, så blir jeg sittende der med babyen på puppen :P

Back
Topp