Mister hår

trima

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Maiskolbene 2023 :-)
Til alle som har vært gravid tidligere, har dere mistet hår under svangerskapet, hva gjorde dere for å få det til å slutte? Vet at det ikke er veldig vanlig å miste hår i svangerskapet, men i amme perioden og det er jo enda veldig lenge til, hvis det skal fortsette sånn så har jeg ikke hår igjen på hodet til dess :hilarious:

Jeg tar vitamin tilskudd hver dag, jeg bruker ikke varmeapparater, jeg går MYE med håret i dott så dette kan selvfølgelig ha noe og si og at jeg vasker håret kun en gang i uken så vil jo gjerne samle seg opp en del døde hårstrå som ville falt ut naturlig, men som blir værende fordi håret er i dott store deler av uken og dermed ser veldig mye ut når det først blir vasket å faller ut. Håret mitt er også ganske tørt men har lest at det er normalt under svangerskapet.

Jeg tenkte jeg skulle investere i ny shampoo og balsam, kur har jeg så det trenger jeg ikke.
Er det noen av dere fine damer som har tips til en shampoo og balsam serie med masse næring og fuktighet ? :love017

I dette svangerskapet mistet jeg masse den første tiden. Tror ikke det helt ga seg før jeg var rundt 14-15 uker. Har heldigvis gitt seg nå.

I forrige mistet jeg lite i svangerskapet, men masse etterpå.

Det er hormonelt styrt og ikke så mye du får påvirket. Men jeg passet på dra til frisøren og klippe håret litt så det sånn sett så litt fyldigere ut.

Huff, ingen tips - men vil bare si at jeg føler så med deg! Jeg har (foreløpig) ikke mista hår i svangerskapene, men etterpå derimot :sad015 Håret mitt kom seg aldri etter første svangerskap og ble ENDA tynnere etter neste svangerskap uten at det kom seg. Så nå ender jeg velopp skalla:sorry: Har tynt hår fra før av også..

Jeg har også tatt vitaminer uten at det hjalp og bruker «dyre» shampooer som frisøren min anbefalte. Bruker aldri varmeapparater eller hårstrikk (bruker sånne klyper til håret), kurer håret jevnlig og vil si jeg gjør alt «rett», men det hjelper ikke :sorry: Gruer meg SKIKKELIG til å miste nesten alt håret enda en gang..

Huff, ingen tips - men vil bare si at jeg føler så med deg! Jeg har (foreløpig) ikke mista hår i svangerskapene, men etterpå derimot :sad015 Håret mitt kom seg aldri etter første svangerskap og ble ENDA tynnere etter neste svangerskap uten at det kom seg. Så nå ender jeg velopp skalla:sorry: Har tynt hår fra før av også..

Jeg har også tatt vitaminer uten at det hjalp og bruker «dyre» shampooer som frisøren min anbefalte. Bruker aldri varmeapparater eller hårstrikk (bruker sånne klyper til håret), kurer håret jevnlig og vil si jeg gjør alt «rett», men det hjelper ikke :sorry: Gruer meg SKIKKELIG til å miste nesten alt håret enda en gang..
uff, det er så dritt :arghh: Jeg tenkte jeg skulle droppe hårstrikken en stund og flette håret lett om natten og se om det hjelper på mitt håravfall. Håret er noe av det viktigste jeg har føler jeg så vil ikke miste det.. Jeg har dog veldig tykt hår så ha litt å ta av, men vil helst beholde alt :/

Back
Topp