Mister hår!

LilleLurven:)

Andre møte med forumet
Er det andre enn meg som mister mye hår i graviditeten? Er ikke lenger enn uke 6, men mister masse etter hver dusj- og synes jeg merker forskjell når jeg setter strikk i håret... Tips?

Ja, mistet mye i begynnelsen denne gangen, men i løpet av andre trimester roet det seg. Godt er det siden jeg regner med å røyte masse i ammeperioden også nå - som sist ;)

Jeg er i uke 7, mister også masse hår. Men var hos frisøren i går og fikk beskjed om at det er "røyte-sesong" nå for tida, så stort sett alle mister mer hår nå enn ellers i året.

Hm... Får bare håpe det roer seg her også snart da... Ja, noen perioder mister man mye hår, men jeg synes jeg mister MYE mer enn jeg noen gang har gjort... Med så tynt hår som jeg har, så blir jeg jo litt frustrert

Med så mye hormoner i sving kan du nok ikke gjøre så mye med håravfallet.
Jeg mistet ikke noe hår under svangerskapet (i det hele tatt, vanligvis røyter jeg som et uvær), men nå - 3 mnd etter fødselen har det begynt som før. Har ikke akkurat savnet lange hårstrå over alt.. :p

Mistet mye til å begynne med, men har heldigvis roet seg nå:)

Mistet mye denne gang- irriterende mye- hår overalt! Men kan heller ikke merke at håret er blitt tynnere...

Uke 21 nå

Gled deg til du begynner å amme - håret "popper" av hodet, baderomsgulver får pels og jeg kan nesten dra never med hår ut... Hurra!

Eg mister fremdeles masse hår, er snart 20 veker på vei. Heldigvis har eg masse tjukt hår! Men er ikkje noke kjekt med hår overalt :-P

Mister :( synes det er rart. Forrige gang mistet jeg ingenting, denne gangen røyter jeg veldig.

Termin januar 2015

Har hørt at hormonene kan slå ut flere veier. De jeg har snakka med sier at de røyta lite under svangerskapet men MASSE under amminga. Røyting kan jo være tilfeldig. Jeg har en måned i året hvor det føles som alt bare ramler av.

Forrige gang mistet jeg nesten ikke noe..før jeg begynte å amme. Da fikk jeg store flekker i hodet :(
Nå har jeg røytet i mange uker...og gjør det fremdeles (uke 22 nå ) Skjønner ikke hvordan dette skal gå når baby kommer :(

Jeg mister ikke mer enn normalt :-)
Faktisk så syns jeg håret har blitt tykkere, men det kan også være det at det har blitt lengre og jeg har hatt litt kort bob.

Men er det bare meg eller vokser håret fortere nå? Spesielt på beina og under armene! :-(

Jeg mister masse hår! Det startet i uke 8, er snart 21 uker nå og mister fortsatt.
Jeg var hos frisøren for 3 uker siden og ble anbefalt en shampo som skal hjelpe mot dette. En hvit flaske fra kerastase. Har merket bedring nå etter 3 uker, mye mindre røyting :D

Kan ikke si jeg har merket at det vokser fortere andre steder- er nok med å være redd for å bli hårløs synes jeg! ;)

Den sjampoen skal jeg jammen prøve!

Har du prøvd å få i deg ekstra med d-vitamin? Innbiller meg at det kan hjelpe.

Har du prøvd å få i deg ekstra med d-vitamin? Innbiller meg at det kan hjelpe.

Det kan være grunnen til at jeg ikke mister så mye faktisk! :-)
Her går det nesten 1,75l ekstra lettmelk hver dag, og der er det D-vitamin.

Back
Topp