Mister alt håret på armene

_LykkeL

Andre møte med forumet
Er nå i uke 25+6 og i natt oppdaget jeg at jeg har mistet alt av hår på den ene armen og litt flekkvis på den andre. Var for 3 uker siden og sjekket vitaminlagrene, hadde lave jernlagre og begynt å ta tilskudd. Ellers var alt fint. Vet at det er normalt å få økt hårvekst når man er gravid og at hårtapet kommer når man ammer, men er det noen som har opplevd noe liknende? Synes det er så rart at det bare er på armene jeg mister, normal produksjon på leggene og økt produksjon på hodet:confused005

Jøss, det har jeg aldri opplevd eller hørt om :joyful: Høres ikke ut som noe farlig akkurat da, men spør jordmor/lege neste gang hvis det gjør deg engstelig.. Jeg opplever at alt hår vokser veldig sakte...! Akkurat som om det er i hvilemodus.. Håret på hodet er helt dødt og flatt..

Hårtapet kommer av hormonene som forlater kroppen, man få det uansett om man ammer eller ikke ;) jeg opplever treg hårvekst i svangerskapet, vet det er normalt. Hårtap kan komme av stress/indre stress/uro, men det kan også være knyttet til svangerskapet! Ville hørt med jordmor/lege neste gang du skal dit
:)

Jeg har ikke merket så mye annet enn at håret på leggene ikke vokser like raskt. De føles nesten som nybarberte ut hele tiden, men det er jo bare kjekt :D

Back
Topp