Mistenker svangerskap utenfor livmor

Nightnox

Andre møte med forumet
Var hos gyn. i dag og tok tidlig ultralyd da jeg har hatt litt blødninger av og på i en uke og talene mine (hcg) ikke steg som dem skulle (fra 1300, torsdag 04.01, - 1700, mandag 08.01). Hun så ingenting inne i livmor, men så en cyste på høyre eggstokk (har PCOS så var forventet) og så sa hun at det så litt uryddig ut på høyre eggstokk også og han hun mistenker at det kanskje er Exu. Skal tilbake igjen på fredag og se på nytt om det er noe mer de kan se eller om de kan se tydeligere hva det er og fikk beskjed om at hvis jeg får veldig vondt og det blir værre så skal jeg komme rett til sykehuset for da må jeg oppereres. Det må jeg vel sikkert uansett om det er Exu regner jeg med, har hørt om noen få som ikke har måttet, men tror det er sjeldent.

Jeg er kjemperedd. Operasjoner er en av mine største frykter og jeg føler at kroppen min er ubrukelig. Em kvinne skal liksom kunne bli gravid og ha det feste seg på riktig sted, men det vil ikke min kropp ha noe av... Nå høres jeg nok sytete ut, men er bare så redd og lei meg...

Noen som har hatt exu? Hvordan opplevde dere det?

Hei!

Så utrolig trist å lese ☹️ det er nesten som jeg kunne skrevet det selv. Opplevde akkurat det samme for nøyaktig 5 uker siden.

Var inne hos gyn poliklinikk da jeg hadde vondt i nedre del av magen på h. side. På ultralyd så alt fint ut, jeg var i følge mine beregninger rundt uke 5. Hcg steg fint og doblet seg til neste kontroll time 2 dager etterpå. Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe da men jeg er glad jeg hadde den timen 2 dager etterpå siden de oppdaget exu på min høyre eggleder som var i ferd med å sprekke.

Jeg ble innlagt og operasjon var eneste mulighet til min største frykt! Jeg har sykehus strekk men det gikk veldig fint. Jeg hadde verdens snilleste sykepleiere som var rundt meg hele tiden. Etter operasjonen var jeg ikke oppegående før sent dagen etterpå, jeg hadde mye vondt. Ikke spesielt i sårene men luftsmerter man får av gassen de blåser inn i magen.

Reiste hjem 2 dager etter operasjonen, var ikke veldig god i formen men den var heldigvis stigende. 5 dager etterpå fikk jeg intense magesmerter, ringte med en gang til sykehuset for å høre hva jeg skulle gjøre. Måtte komme inn på sjekk, heldigvis var det ikke noe rester som de først fryktet. Smertene gikk over og jeg ble bedre for hver dag som gikk.

Jeg var sykemeldt ut året, både på grunn av smerter og det psykiske. Hadde prøvd i over 1 år før spiren satt så jeg var veldig langt nede etterpå.

Nå har jeg akkurat fått min første mens, håper at vi slipper å prøve like lenge som sist før spiren sitter igjen til tross for en mindre eggleder ☺️

Bare spør om du lurer på noe ☺️

Hei!

Så utrolig trist å lese ☹️ det er nesten som jeg kunne skrevet det selv. Opplevde akkurat det samme for nøyaktig 5 uker siden.

Var inne hos gyn poliklinikk da jeg hadde vondt i nedre del av magen på h. side. På ultralyd så alt fint ut, jeg var i følge mine beregninger rundt uke 5. Hcg steg fint og doblet seg til neste kontroll time 2 dager etterpå. Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe da men jeg er glad jeg hadde den timen 2 dager etterpå siden de oppdaget exu på min høyre eggleder som var i ferd med å sprekke.

Jeg ble innlagt og operasjon var eneste mulighet til min største frykt! Jeg har sykehus strekk men det gikk veldig fint. Jeg hadde verdens snilleste sykepleiere som var rundt meg hele tiden. Etter operasjonen var jeg ikke oppegående før sent dagen etterpå, jeg hadde mye vondt. Ikke spesielt i sårene men luftsmerter man får av gassen de blåser inn i magen.

Reiste hjem 2 dager etter operasjonen, var ikke veldig god i formen men den var heldigvis stigende. 5 dager etterpå fikk jeg intense magesmerter, ringte med en gang til sykehuset for å høre hva jeg skulle gjøre. Måtte komme inn på sjekk, heldigvis var det ikke noe rester som de først fryktet. Smertene gikk over og jeg ble bedre for hver dag som gikk.

Jeg var sykemeldt ut året, både på grunn av smerter og det psykiske. Hadde prøvd i over 1 år før spiren satt så jeg var veldig langt nede etterpå.

Nå har jeg akkurat fått min første mens, håper at vi slipper å prøve like lenge som sist før spiren sitter igjen til tross for en mindre eggleder [emoji5]

Bare spør om du lurer på noe [emoji5]

I natt så fikk jeg plutselig mye smerter i magen så dro inn på sykehuset og måtte akutt operere. Har må våkna og blitt litt klarere i hodet. Var en skummel opplevelse og håper jeg slipper å oppleve det igjen... takk for langt g utfyldene svar det hjalp faktisk så jeg visste litt hva som ville foregå før jeg kom på sykehuset. Jeg opplevde også at jeg hadde utrolig snille leger og sykepleiere som hjalp meg å roe meg ned og dem har tatt godt vare på meg nå etter operasjonen også

I natt så fikk jeg plutselig mye smerter i magen så dro inn på sykehuset og måtte akutt operere. Har må våkna og blitt litt klarere i hodet. Var en skummel opplevelse og håper jeg slipper å oppleve det igjen... takk for langt g utfyldene svar det hjalp faktisk så jeg visste litt hva som ville foregå før jeg kom på sykehuset. Jeg opplevde også at jeg hadde utrolig snille leger og sykepleiere som hjalp meg å roe meg ned og dem har tatt godt vare på meg nå etter operasjonen også

På en måte godt å få det overstått, så slipper du å grue deg mer.

Håper formen din kommer seg fort, masse god bedring ☺️☺️

Så leit å høre at du hadde svangerskap utenfor livmoren! Jeg hadde exu og opererte i april. De første dagene hadde i hvert fall jeg mye smerter, men det blir ganske raskt bedre! God bedring!

Så leit å høre at du hadde svangerskap utenfor livmoren! Jeg hadde exu og opererte i april. De første dagene hadde i hvert fall jeg mye smerter, men det blir ganske raskt bedre! God bedring!

Takk. Er en del smerter i operasjonssåra og så er det en del luftsmerter. Håper det gir seg litt om ikke så altfor lenge

Takk. Er en del smerter i operasjonssåra og så er det en del luftsmerter. Håper det gir seg litt om ikke så altfor lenge

Luftsmertene var verst for meg. Jeg fant ut at det som lindret mest når det ble for ille, var å stå halvveis framoverbøyd lent mot en stolrygg eller liknende. Det tok liksom de verste smertetoppene, det virket som om luften da ble fordelt mer istedenfor å være på et sted og gi kraftig smerte. Tror det verste var over i løpet av et par dager, og når det hadde gått en uke, kunne jeg bevege meg ganske normalt. Etter kanskje en og en halv uke husker jeg at jeg klarte å sitte på knærne på bakken foroverbøyd og luke i et blomsterbed (var like før 17. mai, så hadde jo planer om å bli ferdig i hagen...). Håper at du kommer deg raskt og at du snart blir gravid igjen!

Trist å høre du hadde exu, men godt å høre du ble godt ivaretatt når det først gikk som det gikk.
God bedring.

Back
Topp