Miste tenner

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvor gammel var barnet ditt da den første melketanna ble (naturlig) løs og falt ut? Tok det lang tid før den nye tanna kom opp?

Og gir dere penger fra tannfeen? Hvor mye per tann?

Min gutt på 5 år og 7 mnd har nettopp fått en løs tann og han er kjempestolt! :D
Jeg var ikke forberedt på at det skulle skje allerede nå :hilarious:
 
Mine var vel rundt 6 år, de gikk på skolen. Det varte og rakk før det kom ny tann på eldste, men det gjorde det på meg også. Og dengang mamma nevnte den manglende tannen hos meg til sin mamma, ble det påpekt at hun feiret to bursdager med en manglende fortann. De kommer.

Mine unger er generelt sett treige med å miste tenner, eldste var til vurdering hos reguleringstannlege i fjor vår, og vi skal tilbake til høsten, da bør han ha mistet 13 tenner tror jeg det var. Hittil har han mistet en siden vi var der.

(med korona er det jo mulig det blir forsinkelser da, så han rekker kanskje miste mer. Den neste som skulle falt ut kommer nok ikke, for den nye tannen ligger skjevt og presser på feil tann. Det er noe av problemet.)
 
6 år. Pappaen hjalp til da tanna kunne bøyes helt i begge retninger. Kom ny tann veldig fort. Han er fortsatt 6 år og har ikke mista flere. Han er nok en av de trege der da de fleste i klassen hans har mista mange tenner og fått nye.
 
Mistet første 5 år 2 mnd gammel, da en av de to som kom ved ca 4 mnd alderen. Fikk første 6 årsjeksel da hun var 4 år og 6-7 mnd
 
Den eldste(som nå er 12 år) mistet sin første tann rundt skolestart(5 1/2 år). Har en sønn som fyller 6 år i Mai, han har ennå ikke noen løse tenner.
 
Min som blir seks år om to mnd miste første tanna for rundt fire uker siden. Nå er det ny tann på vei opp :) tanna ved siden av er også løs.
 
Bare av nysgjerrighet - har tannfelling sammenheng med hvor tidlig man får melketenner, tro? Eller er det ingen sammenheng der :pompus:
 
Vi har gitt en tier for hver tann til eldste. Yngste har ikke mistet noen enda. Hun mistet vel første tann da hun var rundt seks år.
 
Nesten 5 år da tanna endelig falt ut (fortann nede) etter å ha vært løs i mange mnd. Den nye tanna begynte ganske kjapt å vise seg. Så falt tann nr to ut bare 1 mnd etter den første (også fortann nede). Denne tanna kom enda raskere frem!
Nå er fortennene løse, så vi venter i spenning. Snart 6 år!

Fikk en 20-er i glasset. Meget fornøyd med det :)
 
Bare av nysgjerrighet - har tannfelling sammenheng med hvor tidlig man får melketenner, tro? Eller er det ingen sammenheng der :pompus:

Har hørt at det skal være det, men vet ikke..

Her fikk barnet tenner ganske tidlig- 4-5 mnd da fortennene nede kom opp. Det er også de tennene som ramla ut først (5 år).
 
Ingen antydning til løse tenner ennå :) Ikke tenkt tanken en gang :p Men bør jo kanskje venne meg til at barnet mitt blir større, begynner på skolen etter sommeren..
 
Mistet første ved 4,5 år. Løsnet naturlig.
Fikk første to melketenner ved 6 mnd. Ikke spesielt tidlig, altså.
 
Bare av nysgjerrighet - har tannfelling sammenheng med hvor tidlig man får melketenner, tro? Eller er det ingen sammenheng der :pompus:
Ingen sammenheng her. Her kom melketennene jevnt og trutt fra 3 mnd, men har mistet bare en tann enda. Går i førsteklasse. De fleste i klassen har fått mange av voksentennene sine.
 
Hvor gammel var barnet ditt da den første melketanna ble (naturlig) løs og falt ut? Tok det lang tid før den nye tanna kom opp?

Og gir dere penger fra tannfeen? Hvor mye per tann?

Min gutt på 5 år og 7 mnd har nettopp fått en løs tann og han er kjempestolt! :D
Jeg var ikke forberedt på at det skulle skje allerede nå :hilarious:
Da var tanna ute! :D
Skrev ut et 50-lapp, siden vi for tiden er i et kontantløst samfunn. Bak står det at den kan byttes inn i en ekte når vi kan bruke kontanter igjen ;)
Tenkte han skulle få litt ekstra for den første tanna, superstolt gutt!
 
Var 5 år og noen mnd. Får 50 kr pr tann uansett. Nå straks 7 år og mistet 6 tenner. Noen av tennene har blitt mistet litt før tiden med hjelp av lillebror med litt problemer med å styre følelser og kastet lekebiler.
 
Back
Topp