Miste håret?

• Trådstarter Trådstarter Celezte
  • Opprettet Opprettet
C

Celezte

Guest
Seriøst.. Jeg kan dra av meg så masse hår jeg vil uten å bruke krefter. Hva skjer? Senga mi er full av hår etter at jeg har lagt på nye sengeklær og ligget der i en natt... Jeg blir litt redd jeg. Var en venninne av meg som sa at dette kunne ha noe med svangerskapet å gjøre...? Nå er det jo 5 mnd siden fødselen.. Noen som har erfaring med dette?

ORIGINAL: Celezte

Seriøst.. Jeg kan dra av meg så masse hår jeg vil uten å bruke krefter. Hva skjer? Senga mi er full av hår etter at jeg har lagt på nye sengeklær og ligget der i en natt... Jeg blir litt redd jeg. Var en venninne av meg som sa at dette kunne ha noe med svangerskapet å gjøre...? Nå er det jo 5 mnd siden fødselen.. Noen som har erfaring med dette?

Har hørt at hormonene i kroppen fremkaller hårtap men at det vil rette seg opp :) Håper det ordner seg, ville tatt en tur til legen for å tatt noen blodprøver å se om du mangler noe i kroppen :)

Jeg sluttet å miste så mye hår etter at jeg begynte å ta B-vitaminer. Vet ikke om jeg tilfeldigvis var ferdig med å røyte eller om det faktisk hjalp. Men det er verdt et forsøk....

ORIGINAL: Snoflak

ORIGINAL: Celezte

Har hørt at hormonene i kroppen fremkaller hårtap men at det vil rette seg opp :) Håper det ordner seg, ville tatt en tur til legen for å tatt noen blodprøver å se om du mangler noe i kroppen :)

Innlegg nr.: 1

Ok, får virkelig håpe det.. Jeg var til legen for en stund siden og jeg hadde veldig mye mangel på jern i kroppen, vet ikke om det kan være en årsak? Har fått tabeletter som jeg skal ta fremover..

Jeg mistet MYE hår mnd etter svangerskapet...[:(] Men ja kan hjelpe med litt jern[:)]

jeg hadde digre blanke viker pga det samme, starta 5-6mnd etter at jeg fikk mia, så virkelig ikke ut, og å vaske hår var en gråtfyllt opplevelse da jeg tetta sluken hele tiden [:'(] det tok et par tre måneder før det slutta, og fikk nytt hår veldig raskt etter det.

ORIGINAL: OhMyGod!!!

jeg hadde digre blanke viker pga det samme, starta 5-6mnd etter at jeg fikk mia, så virkelig ikke ut, og å vaske hår var en gråtfyllt opplevelse da jeg tetta sluken hele tiden [:'(] det tok et par tre måneder før det slutta, og fikk nytt hår veldig raskt etter det.

Nå ble jeg litt letta. Jeg får bare sørge for å ha på meg caps eller lue de neste mnd da [:)]

Skjedde med meg ca 3 mnd etter begge fødslene. Gikk over etterhvert! Tror ikke jeg mista så mye hår under svangerskapet, så hadde litt å gå på da, men uansett ille å stå der med halve manken i hånda!

ORIGINAL: bergliotte

Skjedde med meg ca 3 mnd etter begge fødslene. Gikk over etterhvert! Tror ikke jeg mista så mye hår under svangerskapet, så hadde litt å gå på da, men uansett ille å stå der med halve manken i hånda!

Ja, sant!!! [8D]

med meg begynte det ca 3 mnd etter fødselen og forsvant ca 6 mnd etter! Så nå har eg masse babyhår langs hele ansiktet for var der eg mista mest hår! Hadde de vikene som heldigvis holder på å forsvinne igjen! Så det er bare å holde ut!![:D][:D]

Eg mista hår i 3 mnd etter fødselen. Begynte når hu va 3 mnd. Då fekk eg mensen og tebage. Miste ennå litt. Men ikkje så mye. Hu e snart 9 mnd nå. D e heilt normalt.

Jeg mistet noe utrolig med hår ca 4-5 mnd etter fødselen. Det gikk over av seg selv etter en stund til meg, men jævlig mens det sto på...

Back
Topp