Missed Abortion

Så vondt:( Har opplevd MA fire ganger, alle gangene sluttet hjertet i uke 8 og den ene gangen gikk jeg til uke 12, andre uke 11, og de to siste uke 8 fordi vi fikk ul hver uke. Cytotek har ikke vært vondt, men det er noe i det tigerbaby skriver. Det var vel bare ene gangen jeg ikke trengte utskraping. Håper på rask restitusjon og rask mensen så dere kan starte på igjen
 
Kvalmen ble borte i uke 8, så har kjent litt på det. Men jordmor sa jeg ikke skulle bekymre med og nyte at kvalmen var borte. Magen har vokst og morgenkvalmen, slitenhet og alle andre symptomer har vært der.
Kjente uro da jeg blødde litt i går kveld. Kom ikke mye blod, og heller ingen smerter. Da jeg snakket med jordmor i dag før sykehustimen, var hun ikke bekymret.

Krysser fingrene for at alt går bra med deg <3 :)
Huff, MA er virkelig skumle saker når det kan skje så uanmeldt og uten noen symptomer... har på en måte roet meg med at det var vanlig, men nå må jeg nok hvertfall ringe JM i morgen:eek: tusen takk for svar:Heartred
 
Det er veldig greit å vite :) Takk!
Man finner vel ikke ut om alt er ute eller inne før man tar graviditetstest etter 29 dager?
For min del så kom og gikk fossblødningene i lang tid. To uker etter at jeg satte cytotek ble jeg hasteoperert pga ekstremt blodtap. Andre kan oppleve at det stopper opp helt selv om ikke alt er ute.
Det er ingen selvfølge at det skjer, men vær litt obs på det hvis du føler at noe er galt med aborten.
 
Kjempetrist og høre❤️Håper det går bra med dere og at dere fort blir gravid på nytt dersom dere ønsker det❤️ Tenker på dere!
 
Stor klem og gode tanker i din retning. Var noe lignende hos meg. Ble oppdaget 14+0, utviklingen hadde stoppet 8+5, bare 3 dager etter at jeg så bankende hjerte på UL.

Jeg var en av de heldige som hadde god effekt av cytotek, slapp unna med en kur. Fossblødde med sterke smerter i 5-6 timer. Blødde så kraftig i ett par dager og spottet brunt i over en måned før graviditetstest ble negativ. Satte cytotek 29.11.18 og fikk første mens etter MA i midten av januar.

Ønsker deg masse lykke til:(
 
Så utrolig trist ❤ Håper det går bra med deg og samboer og at det er folk her inne med lignende opplevelser som kan være gode å støtte seg på ❤ Håper dette går fort og at en ny spire sitter om ikke så lenge, om det er det dere ønsker såklart. Masse lykke til videre ❤
 
Så trist å lese at du må oppleve dette:( Jeg mistet selv da jeg var 8+3 og måtte gjennom en cytoteckur. Min erfaring med denne er veldig god; jeg klarte å bli kvitt alt på en kur og fikk mens omtrent to måneder etter kuren. Mener blødningene varte omtrent 9 dager før det ga seg.

Jeg vil allikevel påpeke at det er viktig at du tar smertestillende før/samtidig som du setter inn de første cytotec tablettene. Jeg tenkte at jeg kunne vente med å ta smertestillende til jeg begynte å få vondt og endte opp med 8 timer i smertehelvette:dead: Men som sagt var det min egen skyld og kunne vert unngått.. Da smertene var på det verste hos meg, ringte jeg poliklinikken og fikk beskjed om å sette meg på do og presse - da gikk det veldig fort og smertene ga seg en liten stund etter (beklager hvis det ble litt detaljert)

Sender deg mange gode klemmer :Heartred
 
Hei alle sammen.
Da ser det ut til at jeg må forlate dette forumet.
Jeg begynte å blø litt i går kveld, og har blødd litt i dag. Var på legevakta i går kveld, men ble sendt hjem fordi de ikke var bekymret og at de sa at det var for tidlig for å få hjelp. Var i utgangspunktet 12+4 i går. Ringte jordmor i dag, så hun ringte rett til sykehuset. Jeg fikk komme dit i dag, og de kunne fortelle meg at jeg har hatt en missed abortion. Altså at kroppen fortsatt oppfører seg gravid, men at fosteret er dødt. Trolig så døde fosteret uke 8. Veldig vondt at dette skjer nå etter uke 12, men sånn er det. Jeg har fått tabletter som skal få ut alle restene, og dette kan visstnok gjøre veldig vondt.

Er det flere som har opplevd dette?
Hvis noen har spørsmål, så er det bare å fyre løs. Har valgt å være åpen om dette til venner og familie. Selv om det er veldig vondt at det skjer, så er det godt å snakke om det.
Nå ble jeg skikkelig trist! Jeg var igjennom dette i november i fjor og jeg unner ingen den opplevelsen! Jeg fikk cytotec, og jeg begynte å blø, men fosteranlegget var der enda. Jeg var 12+1 tror jeg og fosteret hadde ikke blitt gamlere enn 8+1:sorry:måtte tilbake på sjekk og fikk ny dose cytotec. Dette hjalp heller ikke. Fikk komme på sykehuset og de ga meg en annen tabelett med cytotec som skulle modne og åpne livmorstappen. Da gikk det endelig. Jeg gikk vel 6 uker med dette. Da jeg endelig trodde det var over ble jeg dårlig, hadde en del vondt. Kom inn på sjekk og ble innlagt samme dag og operert. Håper virkelig tabelettene funker på deg, for dette var noe av det verste jeg har vært med på. Ikke smertene i så måte, men å måtte gå så lenge med et dødt foster og måtte gjennom så mange runder. Føler sånn med deg<3 stor klem fra meg!:Heartred
 
Så utrolig trist å lese! Håper det går bra med dere og blir fort gravide igjen. Sender deg en klem :Heartred
 
Veldig trist :( Tja, vi oppdaget abort i uke 13, hvor fosterets utvikling hadde stoppet i uke 11. Da fikk jeg overhodet ikke cytotec, det var rett på utskrapning for de mente det var det beste i det stadiet.

Når jeg tok selvbestemt abort for mange, mange år siden ble det gjort medisinsk. Vet helt ærlig ikke hvilken uke det var i, uke 8 eller 9 tror jeg. Jeg kom på sykehuset på morgenen, fikk 4x cytotec oppi hufsetufsa og blødde en del i et bekken som de undersøkte. Hadde lite/ingen smerter. Fikk1 paraglin forte på morgenen, vet ikke om den gjorde susen for smertene. Når sykesøstrene mente jeg var ferdig dro jeg hjem. Blødde i ca 1 måned. Hadde aldri noe ettersjekk, heldigvis gikk det jo bra, i dag vet jeg bedre og tenker med rystelse på at ingen en gang tok blodprøve av meg i ettertid. Helt rart. Jaja.
Så ja, det kan også gå bra.
 
Så utrolig trist å lese. Angående tablettene du får, så heter disse Cytotec. Disse settes vanligvis i skjeden. Jeg har hørt om flere som har fått en utrolig smertefull opplevelse med disse, så tenker jeg kan dele min erfaring. Jeg tok smertestillende på forhånd og tok nye igjen før jeg egentlig hadde behov for det. Dette kan gjøre at du unngår smertetoppene som kan være vanskelig å lindre.

Smertene opplevde jeg som litt sterke menssmerter på det verste. Må nok regne med endel blod og klumper, det var kanskje dette jeg syntes var mest ubehagelig.

Håper du blir godt tatt vare på av alle rundt :Heartred
 
Hei! Sniker litt.
Jeg er skikkelig lei meg for at dette har skjedd med deg.

Januar 2018 starta med en MA for oss. Oppdaget 11+3, men ble målt til 8+5.
Fikk 4 Cytotec som jeg skulle ta hjemme. Jeg fikk INGEN smerter, men blødde ganske mye, og blødde i 10 uker + etterpå.
Tenker det med smerter og blødninger er så individuelt. Lurt å ha smertestillende i bakhånd, men jeg ble «lurt» av internett/forum til å tro at det var som en fødsel. Vel, jeg kjente ingenting..
Lykke til, håper kroppen ordner fort opp :Heartred
 
Hei! Så trist å høre!! Jeg var igjennom akkurat det samme som deg i sommer, og det var også dødt i uke 8. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta piller eller at kroppen fikset opp selv. Jeg valgte å vente med pillene, og det ordnet seg selv samme kveld som vi fikk det bekreftet på sykehuset. Men det var selvsagt veldig vondt fysisk, spesielt noen dager etterpå. Jeg tok en del paracet og Ibux i den tiden der. Jeg fikk dra til sykehuset etter noen dager for å sjekke med ultralyd at alt var ute. Og de tok blodprøve av meg for å sjekke at jeg ikke hadde mistet for mye blod (tror de sjekket etter hormoner også?) Merkelig at de ikke tilbyr det til alle?? For min del var det godt å vite at selve den fysiske prosessen var over slik at jeg kunne starte å bearbeide hendelsen og sorgen.
Håper at du får mye støtte fra familie og venner!!! <3
 
Hei igjen alle sammen. Jeg vil bare fortelle om at alt gikk fint i går :)
Blir helt skremt av alt det vonde folk skriver om det jeg var igjennom i går. Kan jo skremme en stakkar. Folk opplever dette forskjellig, og det er det viktig at alle tar til etterretning.
Ja, det var ikke noe behagelig, men etter 2 timer så var det værste over. Etter tablettene var inntatt var det to vonde timer med "rier" og ekstreme menssmerter veldig ofte. Etter de to timene blødde det en del en stund og jeg var veldig svimmel. Dette kan jo også selvsagt ha noe med mengden smertestillende å gjøre.
Utover kvelden var kroppen sliten, men ingen smerter og jeg er positivt overrasket over hvor fint det gikk :)

Jeg syns det er flott at kroppen klarer å ordne opp på egenhånd når ikke alt er som det skal med fosteret. Selv om det er vont å miste det, er det bedre å tenke slik. Man må bare prøve igjen og håpe på det beste for neste gang :)
 
Hei! Så trist å høre!! Jeg var igjennom akkurat det samme som deg i sommer, og det var også dødt i uke 8. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta piller eller at kroppen fikset opp selv. Jeg valgte å vente med pillene, og det ordnet seg selv samme kveld som vi fikk det bekreftet på sykehuset. Men det var selvsagt veldig vondt fysisk, spesielt noen dager etterpå. Jeg tok en del paracet og Ibux i den tiden der. Jeg fikk dra til sykehuset etter noen dager for å sjekke med ultralyd at alt var ute. Og de tok blodprøve av meg for å sjekke at jeg ikke hadde mistet for mye blod (tror de sjekket etter hormoner også?) Merkelig at de ikke tilbyr det til alle?? For min del var det godt å vite at selve den fysiske prosessen var over slik at jeg kunne starte å bearbeide hendelsen og sorgen.
Håper at du får mye støtte fra familie og venner!!! <3

Det er ikke rutine at de tar oss inn for sjekk etterpå. Snakket med sykehuset i går, og de sa at det eneste de gjør er å si at vi må ta en graviditetstest etter 28.dager. Er denne positiv er det fortsatt igjen noe, og da må man gjennom en kur til evt. utskrapning.

Jeg har herlig familie, venner og kollegaer rundt meg. Så det har vært delilig <3 Det er i slike situasjoner man ser hvem som bryr seg :)
 
Ja, tok pillene i dag for å sette i gang selv. Foreløpig bare vondt i hjertet..
 
Back
Topp