Missed Abortion

håpet

Andre møte med forumet
Hei alle sammen.
Da ser det ut til at jeg må forlate dette forumet.
Jeg begynte å blø litt i går kveld, og har blødd litt i dag. Var på legevakta i går kveld, men ble sendt hjem fordi de ikke var bekymret og at de sa at det var for tidlig for å få hjelp. Var i utgangspunktet 12+4 i går. Ringte jordmor i dag, så hun ringte rett til sykehuset. Jeg fikk komme dit i dag, og de kunne fortelle meg at jeg har hatt en missed abortion. Altså at kroppen fortsatt oppfører seg gravid, men at fosteret er dødt. Trolig så døde fosteret uke 8. Veldig vondt at dette skjer nå etter uke 12, men sånn er det. Jeg har fått tabletter som skal få ut alle restene, og dette kan visstnok gjøre veldig vondt.

Er det flere som har opplevd dette?
Hvis noen har spørsmål, så er det bare å fyre løs. Har valgt å være åpen om dette til venner og familie. Selv om det er veldig vondt at det skjer, så er det godt å snakke om det.
 
Så utrolig trist og spesielt når du tenker at alt er ok og at du har 12 uker bakk deg. Jeg hadde MA men har mistet symptomer og 5 dager senere fikk bekreftelse med ultralyd. Det var tvillinger og abort med cytotec gikk som forventet. Krysser fingrene at du blir gravid på nytt snart!!!!!
 
Ikke opplevd det selv men de tablettene du får, får man når man velger å ta abort selv også. Hos meg da jeg tok abort føltes det ut som starten på en fødsel. Det var vondt. Å man kan blø en del, ville gått til innkjøp av store bind. Har du barn fra før som bruker er det topp å bruke det og egentlig.

Ikke moro å oppleve det du opplever nå. Så varme klemmer sender jeg deg til deg :)
 
Så trist og leit:(håper det blir vellykket ved neste forsøk:Heartredgodt å ha venner og familie som støtte i denne tiden.
Var det blødningen som gjorde at du ble bekymret? Hadde du mye smerter i forbindelse med dette?
Blødde selv i går kveld, kun bittelitt friskt blod i skjeden og helt uten smerter. Tenkte å få time hos jordmor for å høre hva det skyldes i morgen. Er 12+6 i dag. Har også hatt små blødninger 3 ganger tidligere i svangerskapet, har sett hjerteaktivitet etterpå hver gang, sist 10+2.
 
Så trist! :(

Du er anbefalt å ikke være alene det døgnet du tar tablettene.
 
Ånei, så trist :( sender deg en stor klem , og håper det blir fort og greit overstått :Heartred
 
Ikke det du vil høre, men tenker det er greit å vite. Ved MA så er det av en uviss grunn større sannsynlighet for at cytotek ikke fungerer slik de skal og kroppen ikke støter ut alt på egen hånd, enn en provosert abort med cytotek. Kjenner flere som har vært borti det og endte med operasjon(utskrapning), inkludert meg selv meg selv.
Vil også tipse deg om "Vi som har mistet-" gruppene her inne på babyverden.
 
Sniker
Dette var leit å høre. Jeg oppdaget en MA på ca samme tid, i uke 13. Hadde blødd bittelitt noen dager i forveien og samme da som ul spontanaborterte jeg uten hjelp fra tabletter, gikk nesten rett i normal syklus etterpå. Håper det du skal gjennom går så greit som mulig.
Stor klem ❤️
 
Veldig trist å lese om dette, føler veldig med deg!
Jeg opplevde akkurat det samme før jeg fikk barn nr2. Trodde jeg hadde kommet til uke 12, men viste seg at hjertet aldri starter å slå mest sannsynlig (6uker). Det startet som en mild menstruasjon uten smerter. Fikk cytotec, kvalmestillende og paralgin forte som jeg tok. Og kjente minimalt med smerter. Jeg hadde som 16 åring tatt en provosert abort med samme medikamentene, og hadde da enorme smerter.
Alt gikk veldig knirkefritt, ingen store smerter og alt kom ut av seg selv.
Håper det går bra med deg, og at du får sluppet ut alle følelsene du måtte ha. Snart sitter en ny spire!
 
Så trist og leit:(håper det blir vellykket ved neste forsøk:Heartredgodt å ha venner og familie som støtte i denne tiden.
Var det blødningen som gjorde at du ble bekymret? Hadde du mye smerter i forbindelse med dette?
Blødde selv i går kveld, kun bittelitt friskt blod i skjeden og helt uten smerter. Tenkte å få time hos jordmor for å høre hva det skyldes i morgen. Er 12+6 i dag. Har også hatt små blødninger 3 ganger tidligere i svangerskapet, har sett hjerteaktivitet etterpå hver gang, sist 10+2.

Kvalmen ble borte i uke 8, så har kjent litt på det. Men jordmor sa jeg ikke skulle bekymre med og nyte at kvalmen var borte. Magen har vokst og morgenkvalmen, slitenhet og alle andre symptomer har vært der.
Kjente uro da jeg blødde litt i går kveld. Kom ikke mye blod, og heller ingen smerter. Da jeg snakket med jordmor i dag før sykehustimen, var hun ikke bekymret.

Krysser fingrene for at alt går bra med deg <3 :)
 
Ikke det du vil høre, men tenker det er greit å vite. Ved MA så er det av en uviss grunn større sannsynlighet for at cytotek ikke fungerer slik de skal og kroppen ikke støter ut alt på egen hånd, enn en provosert abort med cytotek. Kjenner flere som har vært borti det og endte med operasjon(utskrapning), inkludert meg selv meg selv.
Vil også tipse deg om "Vi som har mistet-" gruppene her inne på babyverden.

Det er veldig greit å vite :) Takk!
Man finner vel ikke ut om alt er ute eller inne før man tar graviditetstest etter 29 dager?
 
Så fælt å oppdage det så sent :( Jeg har selv spontanabortert 12+6, og det er virkelig brutalt når man har gått så lenge og gledet seg. Sender deg masse styrke og gode tanker ❤️
 
Det er veldig greit å vite :) Takk!
Man finner vel ikke ut om alt er ute eller inne før man tar graviditetstest etter 29 dager?
Jeg bare følte at alt er ute. Hadde 3SAer og en senabort før MAen og det er ikke rutine å ha ultralyd etter SA/MA men jeg anbefaler deg å spøre om å få den,hvis det er mulig. Også,jeg hadde ikke store smerter med selv aborten,tok hva det var på papiret,paracet og ibux,masse!
 
Jeg bare følte at alt er ute. Hadde 3SAer og en senabort før MAen og det er ikke rutine å ha ultralyd etter SA/MA men jeg anbefaler deg å spøre om å få den,hvis det er mulig. Også,jeg hadde ikke store smerter med selv aborten,tok hva det var på papiret,paracet og ibux,masse!

Okei, jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte ta en graviditetstest etter 29 dager. Om den var negativ er alt ute, hvis den er positiv så var det igjen noe og da måtte jeg inn igjen.
Jeg håper det går greit for seg. Har samboeren min hjemme på torsdag og bor 15 minutter fra sykehuset. Så jeg krysser fingrene <3
 
Back
Topp