missed abortion

dolsa

Første møte med forumet
hei. Gjennomgikk nylig en missed abortion i ellevte uke. Måtte til utskrapning dagen etter ultralyden som viste at fosteret var dødt. En fryktelig opplevelse og nå vil vi prøve å bli gravid igjen så fort som mulig. Andre som har erfaringer ifht dette? Hvor lang tid må jeg regne med det vil ta før kroppen er klar for et nytt svangerskap?

[:(] føler med deg, har vært der selv....men jeg fikk beskjed om å ha en "vanlig" mensen også sette i gang på nytt.... jo fortere jo bedre sa legen.Lykke til[:)]

noe så trist da[:(]
ønsker deg lykke til med neste forsøk.. tror du kan prøve igjen etter neste mens.. er ikke sikker da.
[:(]håper det klaffer snart for dere[:)]

Så trist for deg... opplevde nettopp en SA, og det er veldig trist, men det er bare å se fremover. håper du snart blir gravid igjen.
Masse lykke til

merkelig at det er så mange forskjelige beskjeder om når en kan prøve igje, var på UL, der fikk jeg beskjed om at det var bare å prøve igjen med en gang! Jeg hadde ikke utskrapning da...

legen anbefalte oss å vente i ca 3 måneder før vi prøvde igjen

alle mine leger har sagt forskjellige ting. ingen til en til tre sykluser før man kan sette i gang. Det gamle måten å tenke på er at man skal vente 3 måneder. Det sa den ene legen til meg på Ullevåll. Den andre legen på Ullevåll sa jeg bare trengte å vente en måned.... Da jeg var hos fastlegen min så pratet vi lenge om dette, hun mente at en sa/ma gjorde det samme med livmoren som en vanlig mens. Man bygger opp en slimhinne og blir eventuelt gravid, hvis man ikke blir gravid, løsner denne slimhinnen og vi får mensen. Hvis man er gravid og man mister, så skjer det på samme måte at slimhinnen kommer ut og man vil automatisk begynne å danne en ny. Hun mente at vi kunne sette igang med en gang jeg sluttet å blø. Det de nå sier er at min livmor ikke var klar for ny graviditet så fort etter sa og at den derfor vil støte fosteret ut. Kom til samme lege på Ullevåll i går kveld og hun ymtet frem om disse månedene. Hvis det ikke går bra nå, så kommer jeg til å vente til etter første mens før jeg har sex... jeg orker ikke prevensjonstyr

Kjedelig og høre!

Jeg hadde selv en missed abortion i Juni, da 15 uker på vei. Fikk beskjed om at det vat lurt og la kroppen ha en menstrasjon, men det rakk vi ikke.
Blev gravi igjen akkurat 1 mnd senere.
Denne gangen tyder det på at allt er som det skal.

Lykke til, det er sikkert deres tur snart....

Eva

Back
Topp