Misfornøyd med OUL...

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Heisann! Var på OUL idag, og sitter virkelig ikke igjen med en god følelse. Jeg er av typen som gjerne vil ha alt inn med t-skje, selv om jeg har vært igjennom det før. Dette anser jeg som relatert til angsten min i svangerskapet. Jeg fikk vite kjønn og at hun ikke så noe galt, men forklaringene på hva hun gjorde var enten dårlig eller ikke eksisterende og jeg fikk ikke et eneste bilde med meg hjem. Hun skrev ikke ut noen heller, var bare plutselig ferdig. Lå kanskje 5 minutter på benken og skjønte ikke stort av hva jeg så.. :( Dette var privat. Hadde time hos det offentlige også, men det var jo ikke nødvendig med 2 OUL'er, så den avbestillte jeg. Tror du jeg kan få ny time hos det offentlige, og hva bør jeg si ? Er Kjempelei meg, hadde jo så fine ultralyder med de to første :(


Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

 
Hei på deg!

Dette høres ut som en skikkelig skuffende opplevelse....
Vanligvis er privat ultralyd grundig og med litt ekstra servise siden man betaler for tjenesten, så dette var jo ikke så kjekt for deg.

Men i Norge er det slik at alle kvinner har rett til en ultralyd mellom uke 18 og 21, så dette går an å ordne opp i :)
Jeg hadde rett og slett ringt sykehuset og bedt om en time snarest. De har jo henvisningen fra legen din i systemet sitt og kan se at du har avbestilt timen. Vær gjerne helt ærlig og bare si det som det er - og fortell om hvor god opplevelse du har hatt de to første gangene.

Masse lykke til :)
Jordmor Ragna.
 
Da er dem jaggu mer nøye i det offentlige. Og jeg hadde krevet pengene rilbake!

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Jeg ringte til sykehuset dagen etter og forklarte hva jeg hadde opplevd. Gode som de var så var faktisk ikke timen jeg hadde avbestille gitt bort, så den fikk jeg igjen. Hadde en nydelig ultralydtime og en skikkelig godfølelse :)


Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

 
Back
Topp