Misfornøyd med bhg

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Åååh jeg er så lei av bhg.

De ser ikke barnet vårt, handler ikke ut i fra barnets ønsker slik vi ser det og blir aldri møtt på det vi klager på. Endre bare i lange møter og er uenige. Til slutt må vi bare gå..

Håper hvert år på bedring, det ser lovende ut på vinterstid og når opptaket er over er det bånn igjen.

Får ikke sove for hjertet mitt blør for barnet mitt

Måtte bare få ut litt frustrasjon

Trist å høre at dere ikke føler at barnet blir sett og hørt. Vet det kan virke drastisk, men er det mulig å bytte barnehage? Er det mulig å ta kontakt med kommunen i forhold til det dere opplever? :) lykke til!

Man må rett og slett skrive ordentlig mail til styrer hvor man stiller de vanskelige spm. Vi har akkurat gjort det og bedringen skjedde dagen etter. Nå gleder min sønn seg til å dra i bhg. Kunne sikkert skrivd 400 sider om den saken siden den fortsatt er sår og akkurat skjedd.

Så trist at dere ikke er fornøyd med barnehagen. Dersom barnet heller ikke trives og har det bra er det i alle fall viktig at personalet tar tak i det som måtte ligge bak. Det er ikke et alternativ å bytte bhg? Hvis pedagogisk leder og styrer har vært involvert uten at ting blir bedre (og dette har foregått over flere år) ville jeg definitivt vurdert hvorvidt det var verdt det å ha barnet i den aktuelle bhg.

Håper det løser seg for dere :Heartred

Dette var litt vond lesing for en barnehageansatt... Ingen mulighet for å bytte barnehage?

Bytt barnehage om det ikke er den riktige barnehagen for dere !!

Er det noe jeg angrer på er at det jeg selv ikke lyttet til mammahjertet tidligere og byttet bhg til mine barn.
Vi byttet først nå for to mnd siden, fire mnd før skolestart:( Barnehagen vi har hatt har vedtak og stenging nå. (Opp til fylkesmannen om det blir varig stenging eller ikke)

Barna våre er i barnehagen i mange timer hver dag. De skal ha de bra og få det de har krav på ut ifra sine behov!!

Jobber også i barnehage.. trist ledning.

Vanskelig å gi råd uten å vite bakgrunnen til at du føler som du gjør.

Kan det være at du er litt «hysterisk»?
Kan det være at du «krever» for mye?
Kan det være ting som du ønsker, men som ikke er gjennomførbart på avd?

Handler det om personalet? Blir barnet møtt når det kommer?

Du kan godt legge ei loggbok i hylla til barnet ditt, der de skriver ned hva de gjør og hvordan barnet har det i løpet av dagen.

Så leit at du ikke er fornøyd.

Kan du ta kontakt med oppvekstsjef i kommunen?

Når de ikke ser barnet ditt ville jeg krevd et møte og om det ikke blir bedre byttet barnehage.
Det finnes endel ansatte som aldri burde jobbet i bhg dessverre, vi har møtt pp de selv..

Jobber også i barnehage.. trist ledning.

Vanskelig å gi råd uten å vite bakgrunnen til at du føler som du gjør.

Kan det være at du er litt «hysterisk»?
Kan det være at du «krever» for mye?
Kan det være ting som du ønsker, men som ikke er gjennomførbart på avd?

Handler det om personalet? Blir barnet møtt når det kommer?

Du kan godt legge ei loggbok i hylla til barnet ditt, der de skriver ned hva de gjør og hvordan barnet har det i løpet av dagen.
Jeg lurer litt på hva TS legger i at de ikke ser barnet? Hva er du misfornøyd med? Vanskelig si noe om situasjonen uten vite mer:) Som du sier her, kan det være at TS er litt hysterisk? Eller ligger det mer til grunn?

Hvis ikke bytte av avdeling/barnehage er aktuelt så ville jeg gått via barnehagesjef/oppvekstsjef i kommunen. Kan helsestasjonen være en alliert i videre kontakt? Evt ppt om det er ille nok?

Hvis dere ikke kan bytte Bhg, kanskje dere kan bytte avdeling? Leit at dere ikke har det bra med Bhg, viktig at en er trygg på de som tar vare på det viktigste <3

Jeg vil ikke gå for mye i detaljer for å evt bli gjenkjent.

HS er enig med oss, men det har ikke noe tyngde inn i diskusjonen. Bhgsjefen kan jeg prøve, men det er ikke mulig å bytte avdeling eller bhg, eller få de ansatte tilbake fra sykemelding så det ser jeg ikke at noe skal komme ut av.

Vi har dessverre ikke mulighet til å bytte da alle bhg i kommunen er fulle. Heller ikke AVD. Ift.jobb har vi ikke mulighet til å se utenfor kommunen.

Jeg vil ikke gå for mye i detaljer for å evt bli gjenkjent.

HS er enig med oss, men det har ikke noe tyngde inn i diskusjonen. Bhgsjefen kan jeg prøve, men det er ikke mulig å bytte avdeling eller bhg, eller få de ansatte tilbake fra sykemelding så det ser jeg ikke at noe skal komme ut av.

Vi har dessverre ikke mulighet til å bytte da alle bhg i kommunen er fulle. Heller ikke AVD. Ift.jobb har vi ikke mulighet til å se utenfor kommunen.
Gå til bhgansvarlig i kommunen , det gjorde vi og det hjalp
Lykke til ❤️

Hadde problem med bhg også. Var lite som hjalp men siden dei drev og drog bv inn, så følte eg at det å bytta bhg, ville gjøre at dei sendte inn flere mld til bv.

Eg er glad eg ikkje skal ha unger i bhg igjen altså.

Jeg hadde bytta bhg.

Men hva når det ikke er mulig? :/

Så hadde jeg ansatt privat barnepasser, passa barnet selv eller en annen løsning. Tviler på det er en barnehage da.

Jeg sender ikke barnet mitt i en barnehage hvor jeg har dårlig magefølelse og hvor barnet mitt ikke har det bra.

Så hadde jeg ansatt privat barnepasser, passa barnet selv eller en annen løsning. Tviler på det er en barnehage da.

Jeg sender ikke barnet mitt i en barnehage hvor jeg har dårlig magefølelse og hvor barnet mitt ikke har det bra.

Er grunnleggende enig med deg, leker bare med tanken på hva om det ikke er mulig. Hvordan skal jeg passe barna selv om jeg har jobb, f.eks? Eller om jeg ikke har råd til privat barnepasser?

Er grunnleggende enig med deg, leker bare med tanken på hva om det ikke er mulig. Hvordan skal jeg passe barna selv om jeg har jobb, f.eks? Eller om jeg ikke har råd til privat barnepasser?

Så man vurdere hva som er viktig for en selv.
Jeg vet bare hva jeg hadde gjort. Men, her jeg bor er det flust av barnehager, både private og offentlige. Plasserer sikkert 10’stk på vei til våres barnehage..
Privat barnepasser koster like mye som barnehage (dagmamma altså).

Back
Topp