misfornøyd i graco duologic 2

Buebe0708

Elsker forumet
Snuppa på 17mnd er den siste mnd blitt misfornøyd med bilsete sitt. Holder hodet opp for å se ut og etter ca 10min er det mye hyling. Brødrene underholder og tøyser med henne, så kjede seg gjør hun ikke. Tanken er at hun får vondt i nakken av å holde hodet oppe for å se ut.

Har absolutt ikke lyst til å snu henne, men vi må prøve andre seter for å se om hun er mere fornøyd.

Hvilke seter er gode for å se ut? Vi kan ikke ha de bredeste på markedet da vi har 3 bilstoler ;-) Guttene sitter allerede i smale beltestoler så der har vi ikke noe å gå på...

Erfaringer og tips tas imot med stor takk :-)

Britax maxway er smal hvertfall. Lett å regulere helling på også. Men hvis hun sitter med eldre søsken er det kanskje en utfordring at hun ikke har samme utsikt som dem? Altså at hun ser bakover mens de ser forover og mer til sidene og (uten å mene det) trekker hennes oppmerksomhet dit? Har dere prøvd å gjøre det mer interessant med det som skjer inni bilen? F.eks ved å ha en leke som hun kan holde på med i fanget? Her har frøkna sittet bakovervendt inntil i juni, hun er 4 år idag. Etter hun ble snudd har hun plutselig "oppdaget" at det skjer ting rundt bilen også, før satt hun bare og snakket med oss, lekte med et kosedyr eller slappet av. Dermed har hun aldri før anstrengt seg for å se ut heller.

Edit; prøver på ingen måte å indikere at dere bør snu en så liten unge, bare så det er sagt. Men at det kan være billigere med ny underholdning for å beholde fokuset hennes inne i bilen så hun kan sitte roligere og slappe mer av :) ikke sikkert det er setet som er problemet ;)

hverken leke eller film hjelper :-(

har også prøvd å ha henne i midten med en bror på hver side, hjalp ikke.

Nå får vi låne et sete av svogeren som er annerledes enn vår men fortsatt bakovervendt. Får se hvordan det funker i det. Er britax max fix...

Besafesetene er jo ganske høye, men usikker på hvordan de vil funke med guttenes seter i tillegg.

Besafesetene er jo ganske høye, men usikker på hvordan de vil funke med guttenes seter i tillegg.

skal prøve besafe combi i morgen. da drar vi i bilstolbutikker.

hun har nå sittet i lånt britax sete i noen dager og ingen hyling. Akkurat nå virker det slik at det var sittevinkelen og ikke retninga som gjorde at hun var misfornøyd. Men har kun fått prøvd på korte turer, opptil 15min. I morgen blir det 1 time...

skal prøve besafe combi i morgen. da drar vi i bilstolbutikker.

hun har nå sittet i lånt britax sete i noen dager og ingen hyling. Akkurat nå virker det slik at det var sittevinkelen og ikke retninga som gjorde at hun var misfornøyd. Men har kun fått prøvd på korte turer, opptil 15min. I morgen blir det 1 time...

Høyden har masse å si altså! Merker d på begge mine.

Guttene trivdes i den stolen, men da hadde vi en annen bil ;-)

håper vi blir klokere i morgen i bilstoljungelen

Back
Topp