Misfornøyd baby

Kaas!

Flørter med forumet
Nå er lille 7 uker. De første 4 ukene gikk som en drøm han sov spiste og var fornøyd. Nå siste tre ukene blir han gjerne sutrete og misfornøyd etter han hsr spist.jeg ammer og har massevis av melk. Men han skriker og er håpløs å få til å sove på dagtid, enten må jeg trille eller så sovner han tilslutt helt utmatta av skriking.
Han sovner uten problemer etter pupp ca 21 tida våkner i 03 tida å spiser og da sovner han med en gang.sover til ca 07. Aldri noe skrik på natta.. Merkelig skrue, :p jeg skulle så gjerne gjort han tilfreds på dagtid også. Fler i samme båt?

Vi hadde det litt omvendt. Hun sov på natta, men var sutrete på dagtid til hun bikket 6 uker. Hun slet med luft i magen, lite luft kom ut i ventilen nede og rapen satt nesten fast og ville ikke opp, så vi kranglet jo alltid med rapen i 2-3timer og da ville hun ha mat igjen og det var en ond sirkel. Hun sov urolig på dagen og lå bare å presset og vrei seg. Men nå ser det ut til at lufta går lettere gjennom systemet, hun får ut luft begge veier når hun ligger og dermed sover hun roligere. Hun vil helst sove på oss eller bli rugget, men hun sover hvertfall :)

Vi har hatt det litt som deg. Stort sett fornøyd på natta, mer misfornøyd på dagtid. Jeg velger å tenke på det som positivt på den måte at det da kanskje betyr at han skjønner litt forskjell på dag og natt. På natta skal det soves, liksom. På dagen er han mer våken og side lillegutten vår kan kave litt med magen tenker jeg at han da kjenner dette bedre på dagtid. Kanskje har han også mer behov for kos og nærhet.

Våres har vært fornøyd inntil nylig. Men tror det heller er det at hun har oppdaget at gråt betyr at mamma kommer og gir kos eller mat ettersom hva hun trenger.

Litt samme her også, men går litt opp og med... Natta er veldig grei, 2 ammepauser og rett i seng før opp kl 07... Krangler mye med rap som sitter fast på dagtid så tar lang tid å sovne om ikke vi triller eller kjører bil. Av og til resulterer det i at hun kaster opp om Vi ikke får opp rapen... Noen som har gode tips til å få opp rap? Hun har og en sutreperiode fast mellom 19-21 en gang på ca en halvtime... Så sover hun til 02 ca etter det :-)

Kanskje du har for mye melk? At baby kun får i seg formelk og ikke den fete ettermelka? Da blir de aldri helt mette, og blir urolig. kvelden og natta er melka fetere, noe som kan forklare at baby er roligere I såfall.
Var slik her også. Begynte å amme lengre på samme bryst på dagtid. Samt å starte på det vi sluttet med sist. Ble straks roligere.

https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Jeg ammer bare på en side og gir samme siden om det er under tre timer siden forrige mating. melka kommer fort og han spiser ikke mer enn toppen 7-8 min. Veit ikke når den feite melka kommer jeg. Hehe..
Men for all del, kan ikke klage når han sover så godt om kvelden og natten. Bare litt frustrerende når jeg ikke klarer finne ut hva han vil <3

Storesøster var stort sett alltid fornøyd. Men denne her... Synes hun aldri er blid og fornøyd jeg. Hun er veldig glad i puppen, vil vel helst bare ligge inntil den hele tiden. Soving på dagen har tatt seg opp litt, heldigvis. Men det er ikke akkurat timesvis med fred å få. Selv i vogna går det bare en liten stund før det er skrik. Da er det bare å rulle ut... :/

Storesøster var stort sett alltid fornøyd. Men denne her... Synes hun aldri er blid og fornøyd jeg. Hun er veldig glad i puppen, vil vel helst bare ligge inntil den hele tiden. Soving på dagen har tatt seg opp litt, heldigvis. Men det er ikke akkurat timesvis med fred å få. Selv i vogna går det bare en liten stund før det er skrik. Da er det bare å rulle ut... :/
Høres veldig likt ut som her. Storebror var også stort sett bare blid og fornøyd. Men det går seg nok til

Er du sikker på at du har nok næring i melken din da? :) lille her var også sånn på dagtid, bare gråt og null søvn nesten.
jeg og hadde sinnsykt mye melk men fant ut på 6 ukers kontrollen at lille ikke hadde gått opp mer enn 20 gram på over en uke.

Er du sikker på at du har nok næring i melken din da? :) lille her var også sånn på dagtid, bare gråt og null søvn nesten.
jeg og hadde sinnsykt mye melk men fant ut på 6 ukers kontrollen at lille ikke hadde gått opp mer enn 20 gram på over en uke.
Han var 6,3 kg på 6 ukers kontroll og snart vokst ut av str 62 i klær så bekymrer meg ikke for det akkurat. :p

Back
Topp