misfargede tenner

Apeloffen

Forumet er livet
fortennene nede i munnen min er blitt noe misfarget..brune[&:] Ikke så himla mye, men noe.. Jeg har alltid vært flink å pusse tennene mine.. minst 3 ganger daglig.. Men jeg lurer på om det kan ha noe med magesyre å gjøre? Har vært plaget med magesyre i ca 7 år.. og spess når jeg våkner på mårran, så kjenner jeg jo at det har kommet opp liksom.. Disgusting..I know..
Eller har det med røykinga mi å gjøre?[8|] Har røyket i ca 7 år også...

Og hva kan gjøres med misfargingen? Bleiking...?

Håper noen har litt peiling...[:)]

ingen ??

Røyking gir jo misfargede tenner da, men de blir vel ofte brune? Kan jo være en kombinasjon mellom magesyre og røyking seff...

Vet ikke så mye om dette, ville ha snakket med en tannlege om det var meg. [;)]

ORIGINAL: FruNette

Jeg bleket tennene mine når jeg sluttet å røyke. Gave til meg selv. Bleket bare oppe jeg da. Betalte 3000 kr. Da fikk jeg avstøpning, skinne, og sånn gugge til å ha nedi. Etter ca. 10 dager var tennene hvite.

Når kjøper jeg sånn gugge når jeg vil bleke mere.. koster ca. 200 kr for en slik sprøyte. Man må ha ca. 2 for at de skal holde i 10 dager. Varer leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Bare pass på at de blir misfarget av rødvin, røyk, kaffe etc. Da må man passe på å pusse bedre.

Har du hatt problemer med ising i tennene (eller noe annet) etter at du gjorde det?

Jeg har brukt Denihvit i over 7år og jeg får alltid skryt for at tennene mine er så hvite.. Verdt å prøve hvertfall[:D]

var hos tannlegen å slipte tennene mine litt... ble litt bedre da... røyking,kaffe,brus,te osv jør teinnern misfarga

ORIGINAL: lmk88

Jeg har brukt Denihvit i over 7år og jeg får alltid skryt for at tennene mine er så hvite.. Verdt å prøve hvertfall[:D]

Da kjøper jeg denihvit neste gang da[;)] Jeg har også alltid hørt at jeg har så hvite tenner. Tror ikke folk ser de misfargede tenna. Jeg har det som folk gjerne kaller "sjarm" [:D] nemlig litt tenner hulter til bulter..nede på fortennene..Så den ene tanna mi skygger liksom litt over det værste.

Men det må jo koste flesk å få slipet tennene og sånt? Og ikke minst vodt[&o]

ORIGINAL: bonpia

var hos tannlegen å slipte tennene mine litt... ble litt bedre da... røyking,kaffe,brus,te osv jør teinnern misfarga

Var det dyrt da? tenker at jeg må få gjort noe når jeg slutter å røyke...

ORIGINAL: MariaBrazil

Bikarbonat(tror det skrives sånn?). Det brukte mammaen min før hun pusset tennene, og det hjelper masse[;)]

og hvor får man tak i dette vindunderet?[:D]

var innom tannlegen på sånn kontroll,har jo ik vært hos dæm på år og dager... så han fjærna tannsten og sjekka tennern mine,,åsså klagde jeg over at de var litt misfarga,å da sa han at han kunne prøve å slipe dm litt,betalte 730kr for alt

ORIGINAL: bonpia

var innom tannlegen på sånn kontroll,har jo ik vært hos dæm på år og dager... så han fjærna tannsten og sjekka tennern mine,,åsså klagde jeg over at de var litt misfarga,å da sa han at han kunne prøve å slipe dm litt,betalte 730kr for alt

okey.. da kan det jo ikke være så himl dyrt for selve slipinga da.. Tror jeg må bestille meg en time over nyåret.. [;)]

ORIGINAL: FruNette

Jeg bleket tennene mine når jeg sluttet å røyke. Gave til meg selv. Bleket bare oppe jeg da. Betalte 3000 kr. Da fikk jeg avstøpning, skinne, og sånn gugge til å ha nedi. Etter ca. 10 dager var tennene hvite.

Når kjøper jeg sånn gugge når jeg vil bleke mere.. koster ca. 200 kr for en slik sprøyte. Man må ha ca. 2 for at de skal holde i 10 dager. Varer leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Bare pass på at de blir misfarget av rødvin, røyk, kaffe etc. Da må man passe på å pusse bedre.
Bleket tennene slik jeg og, betalte 3500 for oppe og nede og gele til ti dager. Her kostet sprøytene 130 kr stk når du skulle friske opp senere. Har tenkt å gjøre det til våren igjen, er 4 år siden nå. Det iste og var til tider vondt mens behandlingen varte for det er et sterkt stoff og du må k\ligge med det i ca 6 timer i 10 netter. Kan bli dyrere for du må tette evt hull først, de gjør det ikke hvis du har hull i tennene. Jeg er veldig fornøyd[:D]

Back
Topp