Mirell's lille dagbok.

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Her er min lille dagbok.
Her ligger min historie fra prøving til termin. :)
De rosa og blå innleggene er dagbok innlegg fra svangerskapet.
De lilla innleggene er nye innlegg.


Kjapp svangerskap og fødsels historikk:
I 2010 satte jeg mine ben for første gang inn i BV-forumet da jeg fant ut at jeg var gravid.
Oktober samme år kom Vesla i hu og hast med haste KS 4 uker før tiden på SiT. Viste seg å være morkakeforløsning.
Ble gravid i februar, lite planlagt :p Trodde i uke 6/7 at jeg hadde SA.
Dette viste seg og være EXU. Ble hasteoperert på SiV 28. feb. 2014
I oktober/november 2014 fant vi ut at jeg igjen var gravid.
Litt stressende og redd ringte jeg legen og ble umiddelbart satt opp som risikosvangerskap.
Etter tett oppfølging og 6 dager overtid kom gutten vår til verden på SiV.


Litt om meg:
Mamma til Vesla og Knøtte, mine ALT.
Er samboer og forlovet med en fantastisk islending.
Bor i ei lita bygd der jeg er oppvokst og hele familien min bor.
Jobber i klesbutikk for barn, 0-12 år.


Ta en titt i bildealbumet mitt her!
 
Last edited:
25. februar. 2014

"Etter en SA i uke 8+1 innså jeg og mannen virkelig hvor mye vi ønsket oss barn nr 2..
Så vi bestemte oss for å prøve litt mer aktivt denne gangen.

Så nå etter at de siste blødningene er over, har jeg bestilt en haug med tester.
Så da er det bare å vente på eggløsning da!"

______________________________
26. februar 2014

I dag fikk jeg mail om at testene mine er blitt sendt i posten!
Så nå er det bare å vente til det dumper ned i postkassen her.

Hadde ærlig talt ikke trodd at jeg skulle bli en av "prøverene", men her er jeg!
Gleder meg til eggløsningtestene kommer i hus!. For her skal det jobbes :p
 
Last edited:
Hehe, samme her. Har i alle år blitt advart mot disse forumene og klarte å holde meg unna helt til jeg var et bittelite stykke ut i graviditeten. Så mistet jeg, og da var jeg jo blitt avhengig av å ha noen å "prate" med, og da flyttet jeg hit. Nesten umulig å ikke bli litt påvirka :D

Lykke til!!
 
Hvorfor advarer folk mot? Da vet de ikke selv hvor godt det er å være her. :) Velkommen hit til oss. Trist å høre at du har hatt en SA. :-( Men håper det blir bedre neste gang. :)
 
Hvorfor advarer folk mot? Da vet de ikke selv hvor godt det er å være her. :) Velkommen hit til oss. Trist å høre at du har hatt en SA. :-( Men håper det blir bedre neste gang. :)
Ja, si det. De mener vel at det er mye hysteri ute og går på forumene. Det er ikke min erfaring i alle fall. Begynner å bli lei av folk som har bestemt seg for at gravidforumer er det verste du kan være på når du prøver på å bli gravid/er gravid.
 
Da er jeg innlagt på sykehuset. Gravid utenfor livmor er temaet, å jeg venter på blodprøver osv. Kan bli operasjon i dag. I verstefall mister jeg høyre eggleder. Dette var ikke den vendingen jeg hadde forventet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Ånei, Mirell, så forferdelig trist! Men de har ikke fått konstatert noe enda eller? Håper sammen med deg at du slipper operasjon og at det ikke er exu!! Stor klem :(
 
Da er jeg innlagt på sykehuset. Gravid utenfor livmor er temaet, å jeg venter på blodprøver osv. Kan bli operasjon i dag. I verstefall mister jeg høyre eggleder. Dette var ikke den vendingen jeg hadde forventet.


Sent from my iPhone using BV Forum
Huff, så forferdelig trist :( Håper alt går så du blir fort frisk <3 Bestevenninnen min var gjennom operasjon og mistet ikke noe altså, så klamre deg fast til håpet <3


Sent from my iPad using BV Forum
 
Da er kvelden kommet, og jeg ligger fortsatt her i sykhussengen.
Det virker som det skal gå bedre enn forventet. HCG har gått ned, og legen tror ikke jeg trenger å fjerne noe.
Men de vet ikke hvor mye skade som har skjedd.

Jeg er sliten nå. Veldig sliten. Så det er igrunn deilig å få slappe av..
 
Last edited:
Det er lørdag og jeg er fortsatt her på SiV. Forskjellen er nå at jeg har en eggleder mindre.

Fredagsmorgen kl 04:00 ble besluttningen tatt.. Men blodtrykk på 75/45 ble jeg hastet ned på kirugisk og lagt i narkose.
Kl 09:00 på fredagen bøe jeg trillet inn på rommet igjen.. De måtte fjerne egglederen på høyre side. Det har blitt sammenvokninger der etter KS i 2010. Så de måtte skille eggleder, bekken, bukvegg, eggstokk og urinrør...
Men det er jo typisk det, når jeg først slår an dundrer jeg løs på stortromma...

Ble holdt igjen enn dag ekstra. Men i morgen har jeg blitt lovt å komme hjem.

Men vil bsre si. At jeg har hatt verdens snilleste folk rundt meg.

Nå er det natta for min del.. Gleder meg til å sove litt.. :)
 
Last edited:
Huffameg! Heldigvis er SIV helt fantastisk <3


Taster på appen :)
 
Jentene her på gyn har hvert fantastiske. De er så positive og snille. De lytter og de får deg til å le!

Jeg har følt meg veldig godt i varetatt hele tiden.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå syns jeg du har vœrt igjennom nok den siste tiden... Våren er på vei, så nå håper jeg det blir solskinn på din vei. :Heartred
 
Nå syns jeg du har vœrt igjennom nok den siste tiden... Våren er på vei, så nå håper jeg det blir solskinn på din vei. :Heartred
Tusen takk. Ja jeg føler at je har fått dosa mi nå. :) venter på å bli hentet. Skal få komme hjem i dag! <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så utrolig uflaks. Men enda godt de fant ut av det og fikk ryddet opp! Nå er det bare å se fremover :)
 
Endelig tilbake i livet..

Ble tungt å komme hjem.. føler at jeg har gjemt meg for verden den siste uken..
Orker ingenting.. vil helst bare ligge å sove.. Trodde ikke dette skulle gå så hardt inn på meg. Men så feil kan man ta.
Tenker stadig på det som ikke er.. sårskorpene det snittene har hvert er en konstant påminnelse.. "skulle hvert 10 uker i dag".

Går å venter nå... Venter på at TR skal komme tilbake.. Vil vite hvordan kroppen min håndterer det å ha 1 eggleder.
Venter på at månedskifte april/may skal komme.. DA kan vi endelig prøve igjen.. 2-3 mnd sa overlegen. Det er lenge å vente når man ønsker noe så høyt.

Sola skinner ute og himmelen er blå, nydelig vår vær som venninnene mine vil ha meg ut i.
Jeg sitter å ser ut å tenker, "Vil ingenting, bare sove."
 
Stooor klem til deg :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Endelig! ENDELIG kom TR...
Da vet jeg liksom at alt er i gang igjen... Så nå er det bare å vente på mai mnd.
Da har jeg fått klar signal for å prøve igjen!

Tenk om... drømmer om... ønsker så veldig veldig høyt!!

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Endelig!! etter mye om og menn har vi endelig begynt å prøve igjen... aktivt.
Gleder meg og venter spendt på men magehule beboer.
Så får vi se om operasjonen etter EXU har noe innvirkning på alt sammen.
 
Back
Topp