Mirakelbaby overlevde - trosset legene.

• Trådstarter Trådstarter Redaktør Karine
  • Opprettet Opprettet
Wow, for en historie! Kan ikke engang forestille meg hvordan de foreldrene hadde det, sørge over tapet av en unge samtidig være livredd for den andre.. Gode tanker går til den familien!

Helt utroli at han overlevde så tidlig!! :O :) Gikk selv med tvillinger, men fødselen startet u uke 19 + 2.. Og det ble alt for tidlig til de små..

Sitter her nå med ei nydelig jente på 2 år og 4 mnd. Som ble født 3 mnd. før tiden i uke 27. Nå kan man ikke se på henne en gang at hun er prematur :) Var redd hun ville bli født i uke 25. Men god oppfølging på sykehus og hvile gjorde så lille tulle hold seg i  magen i 2 hjelpsomme uker til :) Derimot ble det å bo 3 mnd. på sykehuset etter fødselen, og mye oppfølging og kontroller. Har enda habliteringstim, oftere kontroller til helsesøter og fysioterapaut på jenta.. Men er så takknemmelig for all hjelpen vi har fått, og oppfølging :)

Stor takk til St. Olavs Hospital og Levanger sykehus :)

Helt utrolig! :)

Har selv en gutt som ble født i uke 25, bare 650g. I dag er han en frisk og fin gutt på 2 år, og er akkurat som andre toåringer. Vi var utrolig heldige hele veien, og all ære til de som jobber med slike bittesmå babyer. De er utrolig dyktige.

En gripende historie.

Jeg hadde også tvillinger i magen der den ene døde av tvilling transfusjons syndrom i uke 21. I uke 30 kom den andre lille jenta da 1170g (noe større enn lille Jacob).

Nå veier hun 3300g og det går veldig bra med henne. Har fått henne hjem så nå koser vi oss masse hjemme!

min jente kom i uke 23,etter noen tøffe år er hun i dag frisk flott jente...

Helt utrolig! Her truet lillegutt med å komme ut i uke 21, og jeg fikk klar beskjed fra legene om at dette gikk gale, han kom ikke til å overleve. Han kom i uke 37!

Samboeren min, ble født for 30 år siden, i uke 27, og var 8-900 gram. Han har en perm som pleierene og legene har fylt ut på sykehuset, og utviklingen hans var helt utrolig! Han reiste hjem da han var 2 mndr gammel! Når han var 6 mndr, hadde han tatt igjen alle de andre barna på barselgruppen, motorisk, med vekt og lenge. 

Så godt å lese at det gikk så bra med lille Jacob! :)

Jeg har selv en gutt på nå 2 år som ble født i uke 28, men var 535g da han ble født.
Jeg fikk vite at barnet var veldig lite, og ikke fikk nok næring da jeg var på ordinær UL i uke 18.
Legen mente at slike tilfeller somregel aldri pleier og gå bra, og jeg måtte forberede meg på at denne gutten ikke kom til å klare seg.
Jeg bestemte meg for å kjempe og tro på at dette skulle vi klare sammen! Jeg kjennte masse liv ,og det var en betryggende følelse.
Men det ble mye inn og ut av sykehuset på kontroller, de neste 10 ukene...

Da jeg var på siste kontroll , hadde ikke gutten vokst på 9 dager og det var store vekstavvik, så barnet måtte tas med keisersnitt denne dagen.
Det kom en nydelig liten gutt, på 535g og 28 cm.....
Han var overraskende sterk til å være så liten mente de, men dagene gikk opp og ned..De neste 4 mnd, ble en prøvelse for de fleste. Etter 1 mnd, ble han veldig syk, og ble satt veldig tilbake i lungekapasitet  og fremgang.. Men han ga seg ikke! Han skulle, og ville så mye her i livet!!

Vi er evig takknemlig for det! Og for all god hjelp vi og skjønnassen vår fikk på sykehuset!
Idag er han 2 år og frisk, rask og ca 9,7 kg, og er ellers som de andre 2 åringene rundt oss:)

En fantastisk blid og aktiv gutt ;)

All ære til alle dere som jobber med disse små menneskene, dere gjør en fantastisk jobb!

Fødte mine tvillinggutter i uke 25+0 (770 gram og 33cm) og 25+4 (810 gram og 31 cm). Vannet til tv1 gikk i uke 22+5 og jeg fikk lungemodningsprøyter etter to lange dager. Tv1 kom først og ble sendt til nyfødtintensiven, så gikk det 4 dager før tv2 måtte komme ut pga infeksjon hos meg. De var sterke og fine gutter som klarte seg med cpap etter ca 1 dag på respirator. Så kom beskjeden om at tv2 hadde hjerneblødning grad 3. Så kom beskjeden om at han hadde nekrotiserende enterokolitt (betennelse i tarmen). Så fikk han infeksjon. Lille Johannes døde 5 uker og 3 dager gammel. Samtidig gikk det så overveldende bra med broren. Ingen komplikasjoner, ingen dramatikk, med unntak av noen pustestopp her og der. Kontrastene var enorme.
I dag har vi en nydelig gutt på snart 2 år. Ca 11 kg og 86 cm, frisk og rask, bestemt og babler og prater som en foss! Ingen trøst, men en glede i seg selv :)

Fantastisk flott historie!

Jeg jobber selv som sykepleier for premature babyer. Virkelig en givende jobb! Blir så lykkelig når det går bra, samtidig så veldig trist når det ikke gjør det.

Heldigvis blir det bare fler og fler slike solskinnshistorier.

Utrolig historie!! Og hver gang jeg leser en slik historie kommer minnene tilbake.. jeg har en gutt født i uke 23, han var 700gr.. Det var en tøff tid, som jeg tror kroppen aldri glemmer, livet går jo videre og det kommer nye minner, og nye ting å huske . men kroppen.. den glemmer ikke.. 

Alt gikk bra med mitt lille mirakel, og han er nå straks 2 år, og en helt vanlig gutt kun litt mindre enn andre og litt bagatell plager som ingen av oss tenker over.. 

Back
Topp