Så godt å lese at det gikk så bra med lille Jacob! :)
Jeg har selv en gutt på nå 2 år som ble født i uke 28, men var 535g da han ble født.
Jeg fikk vite at barnet var veldig lite, og ikke fikk nok næring da jeg var på ordinær UL i uke 18.
Legen mente at slike tilfeller somregel aldri pleier og gå bra, og jeg måtte forberede meg på at denne gutten ikke kom til å klare seg.
Jeg bestemte meg for å kjempe og tro på at dette skulle vi klare sammen! Jeg kjennte masse liv ,og det var en betryggende følelse.
Men det ble mye inn og ut av sykehuset på kontroller, de neste 10 ukene...
Da jeg var på siste kontroll , hadde ikke gutten vokst på 9 dager og det var store vekstavvik, så barnet måtte tas med keisersnitt denne dagen.
Det kom en nydelig liten gutt, på 535g og 28 cm.....
Han var overraskende sterk til å være så liten mente de, men dagene gikk opp og ned..De neste 4 mnd, ble en prøvelse for de fleste. Etter 1 mnd, ble han veldig syk, og ble satt veldig tilbake i lungekapasitet og fremgang.. Men han ga seg ikke! Han skulle, og ville så mye her i livet!!
Vi er evig takknemlig for det! Og for all god hjelp vi og skjønnassen vår fikk på sykehuset!
Idag er han 2 år og frisk, rask og ca 9,7 kg, og er ellers som de andre 2 åringene rundt oss:)
En fantastisk blid og aktiv gutt ;)
All ære til alle dere som jobber med disse små menneskene, dere gjør en fantastisk jobb!