Minusgrader

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Noen som vet grensen på når en ikke bør ut på tur med lille i minusgrader? Er meldt ganske kaldt og vet at en ikke skal utfordre skjebnen, men er ikke sikker på hvor grensen går?

Her i Oslo er det -10 nå. Og knall blå himmel. Sååååå synd å ikke kunne gå på trilletur :( tar ikke sjansen

Her er det minus 9-10, så tar han ikke ut. Men det varierer med hvor i landet man bor. - 5 og vind og fuktig klima ved kysten er visst like ille som - 10-15 i Innlandet har jeg forstått.

Da jeg fikk mellomste, var det barfrost og mellom minus 5 og 10 hver dag i nesten 4 mnd:dead: Kunne jo ikke la være å gå ut på så lang tid. Så lenge man passet på tørr bleie og en skikkelig ullkledd og innpakket baby, mente lege og helsesøstre at man kunne være ute så lenge det ikke var mer enn 10 minus. Gikk da aldri lengre enn en time, og baby holdt god temperatur.

Grensa er - 10, spurte faktisk helsesøster idag. Men man må se det ann. Ift vind og hvor lenge osv, så kan det variere, så det er bare å bruke sunn fornuft og kle bra :)

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/smabarn-babyer-og-kulde-39389.html

Her var vi ute å trillet fra 10-14 i dag med -4 til -2 grader. Sol og litt vind utsatte steder. Det er helt tørt ute og helt nydelig vær. Klarer ikke sitte inne hele dagene når det er slik <3

Har på lille ett lag med klær + Lanullva ulldress, ullsokker og ullvåtter + ulllue. Hun ligger i bag med saueskinn i bunnen, så vinterpose med koseteppet sitt.
Over dette har jeg trekket til Emmaljunga'n (det som dekker halve bagen og litt opp i åpningen på vogna. Bruker også nettingen over åpningen da jeg synes det blir lunere der inne både med tanke på lys og trekk/vind.

Tørr bleie må hun ha - også husk å sjekke at den greia i bunnen av bagen er lukket.

Ellers så tar jeg henne opp for mat hver 3. time pga utflating av kurve og ønske fra helsesøster om å "vekke henne for mat på dagtid".

Spurte helsesøster idag jeg og, hun sa minus 10. Og selvfølgelig generelt forsiktig ved minusgrader hvis det var sur vind mtp effektive kuldegrader.

Her har det vært -10 og -11, men jeg har lagt lillemor ut uansett... godt med klær og tykk god ullpose + at det er ganske så lunt nede i vogna..
virker ikke som hun tar noe skade av det!

Jeg la storesøster ut selv da det var 18 kalde. La en varmeflaske oppe ved hodet hennes og regn-/vindtrekk utenpå. Tror aldri det ble mindre enn 7-8 minus inni vogna.

Her bare -1 til -3 nå, men mye vind og surt ute. Vi har holdt oss inne. Har fått oppi Nordlysposen da, og har gått fra parkering og inn på senter og lignende med han nedi posen. Han har da ull innerst, og Lillelamdress utenpå og lue på :)

Back
Topp