Minnelund

IdaSofie82

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Hei. Dere som valgte minnelund til barnet, når fikk dere vite hvilken minnelund barnet ble gravlagt? Min sønn ble gravlagt i dag i felleskiste og jeg vil veldig gjerne dra på besøk snarest mulig [emoji170]
 
Vi valgte minnelund selv, og fikk vite hvilken dag han ble hentet på sykehuset og at de gravla umiddelbart. Vi var der dagen etter og så hvor de hadde gravd, så vi vet sånn omtrent hvor han er. Vi ringte til kapellet tror jeg, eller kanskje menigheten? Husker ikke helt, men iallefall de som er ansvarlige. Kirkeverge muligens?
 
Vi fikk vel egentlig ikke velge. Sykehuset har gravsted med en liten minnelund for de minste. Men det er helt greit, nydelig sted. Vi fikk beskjed i etterkant, men aner ikke hvor hun ligger.
 
Her måtte vi kontakte begravelsesbyrå og ordne med gravlegging i minnelund selv, så vi var der da han ble gravlagt. Kirken har også korrdinater som viser hvor han ligger.
 
Vi fikk besøk av en mann fra begravelsesbyrået i forkant som hadde med seg noen papirer og slikt, også forklarte han hva som skulle skje, og hvor han skulle gravlegges.
 
Her hadde sykehuset avtale med byrå og hvor urnen ble satt ned. Om vi ønsket noe annet måtte vi ordne selv.
Fikk ikke vite når den ble satt ned eller hvor på selve minnelunden.
For meg er det et ikke-sted, jeg vet ikke hvor det er, det er i en by jeg ikke har tilknytning til og som ligger langt unna.
Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg spurt mannen min om vi kunne gravlegge han sammen med pappan min.
 
Vi har vår datter liggende på navnet minnelund.
Vi ble anbefalt et byrå gjennom sykehuspresten. Hadde kun telefonisk kontakt med byrået, ellers ordnet byrået og sykehuspresten det meste. Papirer etc som måtte signeres ble sendt til sykehuset, slik at vi ordnet det sammen med presten.

Vi var også tilstede ved urnenedsettelsen. Den skjedde en god stund senere. (Hun ble kremert)
 
Vi mista i mai, og har fortsatt ikkje høyrt noko, så regner med gutten vår ligger på minnelunden no.. Det var det vi valgte. Var ved kirka og lette, men fann ikkje noko minnelund. Finn ikkje informasjon på nettsidene til kirka heller.. Er så sårt.
 
Vi mista i mai, og har fortsatt ikkje høyrt noko, så regner med gutten vår ligger på minnelunden no.. Det var det vi valgte. Var ved kirka og lette, men fann ikkje noko minnelund. Finn ikkje informasjon på nettsidene til kirka heller.. Er så sårt.
Du kan ringe kirkevergen (eller hva det heter) og spørre, de kan sikkert svare deg. Eventuelt kommunen. Veldig sårt å ikke få vite verken når eller hvor gutten deres er lagt. Hvis dere mista i mai er han helt sikkert begravd tror jeg.
 
Vi mista i mai, og har fortsatt ikkje høyrt noko, så regner med gutten vår ligger på minnelunden no.. Det var det vi valgte. Var ved kirka og lette, men fann ikkje noko minnelund. Finn ikkje informasjon på nettsidene til kirka heller.. Er så sårt.

Jeg fikk et eget skriv fra sykehuset (Haukeland) med informasjon og «veibeskrivelse» til minnelunden. Du kan helt sikkert kontakte sykehuset også, tenker at de bør ha slik informasjon. Håper du finner ut av det!❤️
 
Vi valgte minnelund og var med på urnenedsettelsen. Det var flere barn som ble begravd i samme grav og alle bar sin urne eller kiste bort til minnelunden. De lengte ti minuttene jeg har gått i mitt liv.
 
Back
Topp