Minnealbum/bok

hirly

Gift med forumet
Jeg har lyst på en minnebok/minnealbum der jeg kan lime inn bilder og skrive tekst til babyens første tid (mulig også litt fra svangerskapet).. Jeg veit at den jeg selv hadde f.eks fortsatt fins (baby-rosa/blå i A4 str med bilde av en baby på framsiden), og ser at bokklubben har en "bokpakke" der en kan få et komplett minnealbum etter 12 pakker.. meeeen. er det noen av dere jenter som har forslag til andre gode bøker? Hvilke bøker har dere eventuelt brukt til deres tidligere barn eller til den dere venter nå? Har dere noen gode tips?

Jeg har sett på dette gjennom hele våren nå, og fikk den PERFEKTE til bursdagen nettopp. Perfekt kommer naturligvis an på hva man vektlegger; om man vil ha masse tekst eller stort sett bare bilder - og om man vil skrive fritt eller fylle inn informasjon? Den jeg har fått begynner allerede under svangerskapet, har noen få (men viktige) åpne steder til å lime inn bilder, og spør etter en haug med informasjon man ikke en gang kommer på er morsomt å vite/se tilbake på om noen år. Den kommer i en gjennomsiktig eske, er kvadratisk og helt rosa/blå. Kan google litt og se om jeg finner akkurat den jeg har [:)]

ORIGINAL: LilleA

Jeg har sett på dette gjennom hele våren nå, og fikk den PERFEKTE til bursdagen nettopp. Perfekt kommer naturligvis an på hva man vektlegger; om man vil ha masse tekst eller stort sett bare bilder - og om man vil skrive fritt eller fylle inn informasjon? Den jeg har fått begynner allerede under svangerskapet, har noen få (men viktige) åpne steder til å lime inn bilder, og spør etter en haug med informasjon man ikke en gang kommer på er morsomt å vite/se tilbake på om noen år. Den kommer i en gjennomsiktig eske, er kvadratisk og helt rosa/blå. Kan google litt og se om jeg finner akkurat den jeg har [:)]

supert!!

ORIGINAL: hirly

supert!!

Barnets fem første leveår, heter den. Jeg har den rosa, men fant bare den blå på nettet. Ser du har blå ticker, så er vel kanskje denne du vil ha likevel? [;)] Her har du link til hvordan den ser ut i alle fall, så kan du jo sjekke den ut i en bokhandel.. Kjempesøt, jeg ble helt rørt da jeg satt og bladde i den! "Hva følte mamma da hun hørte hjertelyden din for første gang?" Ntåh, smelt.. [:D]

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=barnets%20fem%20f%F8rste%20leve%E5r&p=1&r=1&cid=197039

ORIGINAL: hirly

supert!!

Barnets fem første leveår, heter den. Jeg har den rosa, men fant bare den blå på nettet. Ser du har blå ticker, så er vel kanskje denne du vil ha likevel? [;)] Her har du link til hvordan den ser ut i alle fall, så kan du jo sjekke den ut i en bokhandel.. Kjempesøt, jeg ble helt rørt da jeg satt og bladde i den! "Hva følte mamma da hun hørte hjertelyden din for første gang?" Ntåh, smelt.. [:D]

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=barnets%20fem%20f%F8rste%20leve%E5r&p=1&r=1&cid=197039

Den hørtes veldig bra ut!! Jeg sjekker ut den om jeg finner den :) Hvis ikke kan jeg jo bestille den fra nettet ja.. hehe for jeg vil ha blå bok ;)

Om dere andre har andre forslag tar jeg gjerne mot de også selv om LilleA har kommet med et veldig bra tips her :)

http://www.schibstedforlag.no/barnogunge/forforeldre/130180.o2

Tusen takk :)

Jeg har en perm fra alvars første år, og den er vi fryktelig glad i. Men dette er kun et bildealbum, det er ikke noe typisk babybok. Jeg kjøpte et stort fotoalbum med bilde av Ole Brum på utsiden, og har puttet inn bilder og andre småting som ultralydbilde, det armbåndet han hadde på sykehuset osv og kommentert vedsidenav bildene. Her har vi første timen etter han ble født, første stellet på sykehuset, første flaskemåltid, første grøtmåltid, første brødskivemåltid, første gang han sitter, første smilebilde, første gang han går (tre dager etter han slapp seg) osv osv. Utrolig koselig [:D]

Siden alle bildene er elektroniske denne gangen er det mulig vi finner noe tilsvarende på nett som vi kan skrive ut i stedet. Vi får se [:)]

Har kjøpt "Da jeg var liten". Skrevet masse i den! Flott bok.

takk for gode tips!! Flere?

ORIGINAL: FjerneErna

Erik har en som heter "Da jeg var liten". Kjøpte den før ul,så han har gul.Fins også i blå og rosa.

Jeg syns den er kjempefin,men har vært alt for dårlig til å skrive i den [:(]

Jeg har å denne til snuppa og magetrollet! [;)] Er såååå fin og masse plass til å skrive i.

ORIGINAL: FjerneErna

Erik har en som heter "Da jeg var liten". Kjøpte den før ul,så han har gul.Fins også i blå og rosa.

Jeg syns den er kjempefin,men har vært alt for dårlig til å skrive i den [:(]

Den har jeg også kjøpt [:)] Veldig fin synes jeg, tar for seg ventetida også, det likte jeg så godt da, at jeg kunne begynne å skrive nå [:)]

jeg har også kjøpt "da jeg var liten"

Sto lengei bokhandelen før jeg bestemte meg.
startet å  skrive i den rundt da jeg tok min 1. ul

Jeg lager album selv jeg[;)] Har maskin til å lage hull med, kjøper masse fine ark og dekorerer, da får jeg album ingen andre har samtidig som det er moro å lage[;)]

Har også tenkt å lage et selv, men klarte ikke å la vær å kjøpe et i tillegg. Fristelsen ble for stor i "ventetiden"

Back
Topp