Minipille eller

x1xKarena

Flørter med forumet
spiral? Vet ikke helt hva jeg synes om spiral... Noen som har noen erfaringer? Hva har dere tenkt å gjort?

her blir det spiral. Har ingen erfaring, men legen min anbefalte den.

ORIGINAL: JanneJenta78

her blir det spiral. Har ingen erfaring, men legen min anbefalte den.

SPØRRE DEG OM NOE -> HVOR I SKIEN ER DU FRA???

Er fra Bakken [:)]

OK - ER SELV FRA PORSGRUNN....DERFOR LITT NYSGJERRIG.

oki [:)] Porsgrunn er en fin by. Vi flytter kanskje sørover igjen snart..blir kanskje Porsgrunnsfolk av oss da..selv om familien vil ha oss over på andre side av bygrensa..hehe[;)]

[Svar på melding] Alle Forum >> [Barselgrupper] >> Født i januar 2007 >> Minipille eller Side: [1]

her anbefalte jordmor meg å vente med spiral til jeg hadde fått de barna jeg ville ha

Jeg har hatt spiral 3 ganger. Har måttet fjerne den pga kraftige blødninger, den siste måtte jeg fjerne fordi den var på "vandring" inn i  den ene eggstokken, men tror det skjer sjeldent. Jeg skal sterilisere meg, men så har jeg også 5 barn da! Fjerdemann har hjertefeil og er operert så hadde jeg visst hvor stor psykisk påkjenning det ville være å gå gravid med Sindre hadde jeg aldri fått en til...

Hadde nok ikke gjort det jeg heller hvis jeg ikke var helt sikker på om jeg var ferdig med å få barn. Er jo endelig avgjørelse da...  Men en gang må det jo være slutt på å bli gravid også. Nå er mine fra 13 år til 6 uker. Jeg har konfirmant om 2 år.. Jeg selv er jo for såvidt ung, blir 32 i mars, men de skal jo også følges opp også [;)]

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på 3, nå har jeg da 5 [;)][:)][:D]

Det heller nok mot minipillen tror jeg. Det høres fryktelig vondt ut å sette den inn. Har også hørt litt for mange negative opplevelser med spiralen.

Jeg begynte på minipillen etter førstemann, men man må visst være sjukt nøye på å ta den til nøyaktig samme tid hver dag, og det er jo ikke akkurat jeg da, så det endte med at jeg ble gravid. Så er man ikke veldig god på dette så hadde jeg nok ikke anbefalt minipilen. Nå har jeg satt inn spiral. Gjorde ikke vondt, var bare litt ubehagelig. Det murret litt første dagen, og blødde litt. Fikk satt den inn i går, og nå merker jeg ingenting. 

ORIGINAL: TinkaNussi

åssen funker spiralen?jeg har hørt den kan gro fast.  [&:]

Det er vel en skrekkhistorie vel...og det skjer nok _temmelig_ sjeldent vil jeg tro [:D]
Kommer litt an på hva slags spiral en har med tanke på hvordan den funker.

Kobberspiralen funker kun mekanisk..det vil si at den forhindrer at et befruktet egg kan feste seg i livmora (ligger der som en fysisk hindring).

Hormonspiralen funker både hormonelt; den skiller ut hormoner som gjør at blodhinna (altså det vi ser på som mens) ikke dannes, noe som gjør at et befruktet egg ikke vil feste seg og få næring...samtidig som den funker mekanisk.  

Back
Topp