Minimum på sparakonto

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Alle er enige om at man bør ha penger på en sparekonto i tilfelle man brått trenger ekstra penger, mister jobben eller liknende.
Hvilke utgifter man har er også som regel basert på hvilken inntekt man har.

Så, hvor mange lønninger mener du man minimum bør har på en sparekonto i bakhånd?

Jeg mener minimum 1 lønning, avhengig av lønn da selvfølgelig.
Alle har heller ikke muligheten til å spare noe særlig.
Jeg har 20 000 på sparekonto og er rimelig fornøyd med det.
Har man forsikringer, kvitteringer og garantier er erfaringa mi at man ikke trenger så mye xtra :)

Mister man jobben, stiller det seg jo litt annerledes. Men har man fast jobb, skal jo det ganske mye til...

Før hadde vi en buffer konto med ca 3 lønninger +/-. Nå etter at vi begnte prøvingen på nr 2 så har vi snart årslønna mi på konto, detter er for at vi vil ha et ekstra år hjemme i ulønnet permisjon. Kommer til å spare så mye vi kan fem til jeg blir gravid

en månedslønn er jo ok å ha om skjer noe, men vet ikke alle har mulighet til det

selv har jeg 50 tusen på ren sparekonto, det er vel 10 månedslønner så lite som jeg tjener
32 tusen på brukskonto inkludert det vi skal bruke på å male huset i sommer
rett under 100 tusen på bsu
mannen har en halv årslønn på sparekonto.

Svarte 4, men mener 4+. Vi føler stor trygghet ved å ha godt med penger på felles sparekonto og vi har god mulighet til å spare hver måned.

Skal vel fint kunne holde med 1 mnds lønn skulle man tro..jeg syns det holder å ha nok til ny vaskemaskin/kjøleskap eller annen litt dyr ting som kan ryke og som man må ha med en gang alt innbo er jo forsikret og 0 i egenandel så den kan dekke andre ting..mister man jobben får man jo søtte og skal klare å leve på det

Jeg får lettere panikk om jeg har under 50 000 på krisekonto. Har ikke store inntekta, så da er det viktig for meg å ha penger i bakhånd om altmuligdrit skjer på en gang.

Back
Topp