Minimonkey Baba-sling

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Nå har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe en lommeslynge. Valget sto mellom en lommeslynge, mei tai eller bæresele, men ettersom jeg vil ha noe lite og kompakt (som lett får plass i barnevogna), kjapt å ta på og med flere forskjellige bæremuligheter så føles det som et riktig valg.
Så så jeg denne videoen på en Minimonkey baba-sling og ble helt solgt :) https://m.youtube.com/watch?v=2Z6HyqVcGg0
Så på torsdagen fant jeg en slik, på tilbud!!, og bestilte. Men nå i går oppdaget jeg at den i videoen (heter babasling ultimate) er hakket bedre enn den jeg har bestilt :( Den har sikkerhetssele for ene foten og mulighet for ergonomisk bæring på magen. Den jeg har bestilt går det kun å bære i kenguru-posisjon på magen.
Problemet er at jeg finner ikke den ultimate-slyngen til salgs her i Norge! Jeg fant EN som solgt en slik på e-bay og til en grei pris (530kr) men da må man tolle inn den og da blir den kostende 650kr... litt mer enn hva jeg egentlig tenkt å betale. Pluss uvissheten på når den kommer? Er den original eller en kopi?
Finnes det noen annen slynge som fungerer like greit som denne, som jeg har oversett? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :p
 
Nå er ikke jeg noe ekspert akkurat, men vil ikke lommeslyngen sige og bli vond når lille blir tyngre? Hva med en ringslynge? Jeg har meitai med meg overalt og synes det er helt supert!
 
Ringslynge, liten, kjapp og enkel. Flere muligheter for bæring. Har med min over alt nå, myye enklere enn å dra på ergobaby-selen hele tiden.

Kan bli litt bal med stramminga om ringene ikke er tredd som de bør (stoffet krysser seg f.eks) , men det finner man fort ut av. Jeg har min ferdig tredd, bare å ta den over hodet, putte ungen i og stramme. :D
 
Nå er ikke jeg noe ekspert akkurat, men vil ikke lommeslyngen sige og bli vond når lille blir tyngre? Hva med en ringslynge? Jeg har meitai med meg overalt og synes det er helt supert!

Ringslynge, liten, kjapp og enkel. Flere muligheter for bæring. Har med min over alt nå, myye enklere enn å dra på ergobaby-selen hele tiden.

Kan bli litt bal med stramminga om ringene ikke er tredd som de bør (stoffet krysser seg f.eks) , men det finner man fort ut av. Jeg har min ferdig tredd, bare å ta den over hodet, putte ungen i og stramme. :D

Som jeg ser det må ringeslynge og justerbar lommeslynge være nesten det samme? Bare at du slipper masse overflødig stoff som henger fra ringene...? (ok, du får en stramme-rem hengendes her da, men det er bare et smalt bånd og det er bakpå ryggen)
Og jeg regner med at den fotlinken som er på Ultimate ikke er på en ringeslynge og derfor kan man ikke bære barnet i ergonomisk m-posisjon i den heller?
Mei tai virker supert da :) jeg var inne på å bestille en sånn først, men den tillater vel bare bæring på mage og rygg? Jeg vil gjerne kunne bære 1-åringen på hoften også, så da må jeg uansett kjøpe enda en ting senere. Babasling Ultimate ser ut til å fungere til de fleste bæreposisjoner :)
 
Jeg tenkte først å kjøpe lommeslynge også, men syns en ringslynge virker mer fleksibel, så jeg er glad jeg kjøpte den. Har ikke prøvd lommeslynge altså, så jeg kan ikke si at det ikke er bra. Men basert på videoen og erfaring med ringslynge, syns jeg det ser ut til at det kan bli vanskelig å justere den godt, særlig på små babyer.

Bærer mest i m-posisjon på magen med ringslynga, det er ikke et problem uten stroppen. Man vipper stoffet godt oppunder barnet og strammer til nederste del av slynga slik at rumpa blir hengende lavere enn knærne. Har bilder i bæretråden på skjult :)

Halen kan man pakke bort under barnet eller knyte opp. Har den ofte fri også, den er ikke plagsom for meg i hvert fall. Men lengden må passe til personen da, den kan ikke slepe i bakken. ;)
 
Jeg tenkte først å kjøpe lommeslynge også, men syns en ringslynge virker mer fleksibel, så jeg er glad jeg kjøpte den. Har ikke prøvd lommeslynge altså, så jeg kan ikke si at det ikke er bra. Men basert på videoen og erfaring med ringslynge, syns jeg det ser ut til at det kan bli vanskelig å justere den godt, særlig på små babyer.

Bærer mest i m-posisjon på magen med ringslynga, det er ikke et problem uten stroppen. Man vipper stoffet godt oppunder barnet og strammer til nederste del av slynga slik at rumpa blir hengende lavere enn knærne. Har bilder i bæretråden på skjult :)

Halen kan man pakke bort under barnet eller knyte opp. Har den ofte fri også, den er ikke plagsom for meg i hvert fall. Men lengden må passe til personen da, den kan ikke slepe i bakken. ;)

Ok, skjønner :)
Jeg har og sett på en slynge som heter Baba-sling, ikke heller solgt i Norge? :eek:, og der kan man og bære i M-position selvom det ikke er sånn sikkerhets-stropp på den. Så hvorfor det ikke skal være mulig med den mini-monkeyen skjønner jeg ikke!
Hvordan den er å stramme for små babyer kan jeg ikke svare på, men det skal jo være mulig å bare trekke i den remmen bak så blir lommen mindre....
Hmmm... men nå har jeg jo bestilt så jeg får bare prøve den regner jeg med. Det går vel alltid å selge den videre og kjøpe noe annet senere :) takk for svar!!
 
Jeg valgte å kjøpe dette. Ikke brukt det så mye da hun ikke er så glad i å sitte i det, men syns det er veldig godt og lett å bruke :)
ImageUploadedByBV Forum1483808728.831413.jpg
 
Jeg valgte å kjøpe dette. Ikke brukt det så mye da hun ikke er så glad i å sitte i det, men syns det er veldig godt og lett å bruke :)
Vis vedlegget 214549

Det så tøft ut :) Hva heter det for noe?
Er det der en type elastisk sjal? Som strekker seg av vekten på babyen? Tenker bare på om det blir tungt å bruke når babyen blir større?
 
Det så tøft ut :) Hva heter det for noe?
Er det der en type elastisk sjal? Som strekker seg av vekten på babyen? Tenker bare på om det blir tungt å bruke når babyen blir større?
Baby k'tan heter det. Er elastisk ja, men syns det holder seg ganske stramt likevel :) tror ikke det er det beste å bruke når babyen blir over et år :p
 
Hehe, nå vært det både monkey-slyngen og en mei tai! :p tenker jeg kan alltid selge videre når jeg er ferdig med de eller ikke liker å bruke den :)
 
Back
Topp