Minimizer spørsmål - brukstid og vinterpose?

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Har tenkt på minimizer for første delen baby skal over i sportsdelen og lurte på hvor nyttig folk synes det var i praksis. Hvor lang tid ble den brukt? Det blir vel tid for vinterposen rundt tiden for byttet, noen som har brukt minimizeren med vinterposen?
 
Kanskje ikke helt det du spør om, men har aldri hatt behov for det med mine 3 barn og ikke savner det. Så for meg har den vært unyttig.
 
Har tenkt på minimizer for første delen baby skal over i sportsdelen og lurte på hvor nyttig folk synes det var i praksis. Hvor lang tid ble den brukt? Det blir vel tid for vinterposen rundt tiden for byttet, noen som har brukt minimizeren med vinterposen?
Vi bruker minimizer til mini født desember 2020 (har Easywalker Harvey 2 vogn). Måtte gå til innkjøp av minimizer da mini ikke satt ordentlig i vogna så snart vi gikk over til sportsdel (han skled liksom ned heke tiden). Bruker fortsatt minimizeeen i vogna). Brukte den også med vinterpose, selv om det nok ikke var strengt nødvendig… handlet mer om at jeg ikke orket å ordne den til hver gang vi tok vogna med til f.eks. kjøpesenter der vi ikke brukte vognposen.
 
Har Minimizer og begynte å bruke den ds vesla gikk over til sportsdel ved 5 måneders alder:) Nå er hun 18 mndr og vi bruker den fortsatt, ikke fordi vi må, men fordi det virker veldig komfortabelt! Bruker den i Stokke Trailz sportsdel nå:) Hun er på mellom 25-30 persentilen, så litt under middels størrelse for alderen:)
 
Takk for svar :) Jeg husker i starten med storesøster så var hun en veldig liten jente i en stooor vogn og det føltes som så lite støtte/ustabilt, så jeg kjøpte en brukt og prøver med denne og blir den ikke brukt så får vi selge den igjen :) Førsteinntrykket er veldig godt i hvertfall! myk og god og virker som den gir god støtte. Har prøvd den i Britax Smilen og da satt han bedre, han er bare 4 mnd så har ikke faktisk prøvd en tur i vogna, bare prøvesatt den, men tror overgangen til sittedelen blir lettere med denne når den tid kommer.

Dere som har brukt den med vinterpose, har dere den inni vinterposen eller under?
 
Vi brukte minimizer til ungen var to omtrent? Lang og tynn unge, så vogna ble rett og slett stor :p Både vinterpose og vår/høstpose ble brukt sammen med den, ingen problemer der :)
 
Vi brukte minimizer fordi ungen ikke kunne ligge helt flatt, så vi måtte gå over til sportsdel etter 4mnd. Sportsdelen var alt for stor så den hjalp veldig.
Vi brukte den kun på sommeren, på vinteren gjorde vognposen susen fordi den er såpass kompakt. Legg heller et saueskinn inni, hvis du ønsker det enda litt tettere inni.
 
Jeg kan jo svare på min egen tråd nå som jeg har prøvd et par måneder :)

Kjøpte minimizer og veldig fornøyd med hvor myk og god den var, skjønner godt folk bruker den lenge for å gi en god setepute selv når de har vokst ut av det største behovet for minimizeren.

Har brukt den i hhv. Britax smile, TFK og Easywalker harvey. I britax og tfk med sine store flate seter gjorde den underverker, lille (først prøvde rundt 5 mnd) satt kjempegodt, virkelig noe helt annet enn hvor løst og stort setet virket uten. Fortsatte med tfk utover høst-vinter og føler minimizer fremdeles er veldig nyttig, selv med vinterpose, men blir nok trangt etter hvert.

Med Easywalker sitt ergonomiske sete (som også er på den mindre siden)derimot synes jeg ikke det var så stort behov, han satt godt uten og i hvert fall ikke plass med vinterpose.

Så spørs på hvilken vogn man har :)
 
Back
Topp