miniform!?

baby2212

Betatt av forumet
noen som har erfaringer med miniform?

lille jenta vår er straks 4uker, og sliter med mye magevondt. har kjøpt miniform,men liker og høre om erfaringer ved bruk av ting før jeg gir det til Connie :-)
skal jeg gi 10 dråper (som står på pakken) selv om hun er så liten? å bare helle innpå med en skje? :-/

ORIGINAL: shmack

Ikke gi minifom, gi heller fennikel-te! [:D]

vil gjerne høre grunnen til og ikke bruke miniform :-P ?? hehe..

ORIGINAL: baby2712

Skal se om jeg finner link, men det var noe med minifomen som ikke var bra...

var hos helsesøster igår, hun sa at før var det ikke rådet og gi små babyer miniform pga ett stoff som var i..men nå hadde de visst fjernet det stoffet, så nå var det ikke farlig å gi, sa hun :-P kansje det er det du tenker på!? :-P

Statens Legemiddelverk fraråder bruk av legemiddelet Minifom, som gis til spedbarn mot kolikkplager. Årsaken er at legemiddelet inneholder konserveringsmidlene propyl- og butylparaben, som har vist hormonforstyrrende effekter i dyreforsøk.

ja, d er vist noe som er brukt i den som ikke er lov å ha i matvarer. den er vist endra på! men hva står d på pakka i forhold til dosering og alder? for i felleskatalogen står fra 10 dråper fra 3 mnd. så legen her sa nei, sa jeg kunne prøve fenikkel te.

Sniker fra mai. Det er ikke lenger frarådet å bruke minifom! Det var propylparaben og butylparaben i den, men de er nå fjernet! http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82421.aspx [:)]

Du kan fint gi lille jenta di 10 dråper [:)] Jeg trodde først man ikke kunne gi de så mange dråper siden det står i pakkningsvedlegget at det gis til barn med 3mnd kolikk, men det er ifra 0 til 3 mnd[:)] Egentlig logisk for skjelden barn OVER 3 mnd får kolikk [;)]

Jeg har spurt både lege og helsesøster, å de sier man fint kan gi minifom. Om det hadde vært skadelig for barnet hadde de ikke solgt det på apoteket![:)]

ORIGINAL: milla1986

Du kan fint gi lille jenta di 10 dråper [:)] Jeg trodde først man ikke kunne gi de så mange dråper siden det står i pakkningsvedlegget at det gis til barn med 3mnd kolikk, men det er ifra 0 til 3 mnd[:)] Egentlig logisk for skjelden barn OVER 3 mnd får kolikk [;)]

Jeg har spurt både lege og helsesøster, å de sier man fint kan gi minifom. Om det hadde vært skadelig for barnet hadde de ikke solgt det på apoteket![:)]

dette svaret likte jeg :-P hehe...
håper det kan virke,hun skriker å promper i ett ,stakkar liten :-(

takk for svar :-D

ORIGINAL: milla1986

dette svaret likte jeg :-P hehe...
håper det kan virke,hun skriker å promper i ett ,stakkar liten :-(

takk for svar :-D

Er selv skeptisk til å putte i de små, så jeg har som sagt både spurt helsesøster og legen min [:)]
Jeg bruker å gi på t-skje, han smatter og synes det smaker veldig godt.. hehe....[8D]

det er absolutt helt ufarlig å bruke det. det står på pakken at du skal bruke det i maks 3 dager. men de kunne bruke den mer. men bør være opphold mellom om du bruker den i mer enn 3 dager..sporte legen om det i dag[:)]

ORIGINAL: Leyah

Dere som har prøvd, fungerer det bra ?

Ingen spesiell virkning her, men så var det stivheter i nakke, rygg og hoter som plaget min lille! Men har hørt flere si de har veldig god effekt av det [:)] Er nok opp til hver enkelt[:)]

Var på apoteket i dag å ble frarådet minifom på det sterkeste.
det innehold et eller annet som slett ikke var bra for di små.
Så jeg fikk ammete istede [:)]

det er så rart at det kan bli anbefalt og frarådet om en annen....tydeligvis alt etter hvem en spør :-P
jeg velger og stole på artikkelen hvor det sto at de "farlige" stoffene var fjernet :-)
men det er veldig vanskelig og vite hva en skal gjøre, særlig når en er litt desperat etter og hjelpe de små med plagene :-(

ORIGINAL: Yfful

Var på apoteket i dag å ble frarådet minifom på det sterkeste.
det innehold et eller annet som slett ikke var bra for di små.
Så jeg fikk ammete istede [:)]

Fyren på apoteket her hjemme ga meg samme beskjeden, fordi det poppet opp en advarsel på skjermen hans... Det viste seg at apoteket ikke hadde oppdatert inforn om Mnifomen etter at de hadde tatt bort de farlige virkestoffene.....

*Sniker fra november*
Gutten min er blitt mye bedre i magen etter jeg har gitt ham minifom. Gitt han siden han var 2-3 uker gammel. Di stoffene som var farlige, har dem tatt bort, men det ser jeg folk har skrevet allerede[:)] Husk å gi 15 min før hvert måltid for best effekt. Da det skal komme godt inn i systemet for best virkning[;)][;)]

ORIGINAL: iselinn88

det er absolutt helt ufarlig å bruke det. det står på pakken at du skal bruke det i maks 3 dager. men de kunne bruke den mer. men bør være opphold mellom om du bruker den i mer enn 3 dager..sporte legen om det i dag[:)]

På bruksanvisningen jeg har så står det at man skal kontakte lege vist det ikke er noe forbedring innen 2-3 dage og at det kreves et par døgns behandling for å full effekt av preparatet og at behandlingen fortsettes deretter utenopphold.

Jeg brukte det på min første å, og kjøpte det igjen i går til gullet mitt, og jeg dråper rett i munnen, syns det er enklere en å bruke skje...

ORIGINAL: Cec*

*Sniker fra november*
Gutten min er blitt mye bedre i magen etter jeg har gitt ham minifom. Gitt han siden han var 2-3 uker gammel. Di stoffene som var farlige, har dem tatt bort, men det ser jeg folk har skrevet allerede[:)] Husk å gi 15 min før hvert måltid for best effekt. Da det skal komme godt inn i systemet for best virkning[;)][;)]

jeg har nå gitt det rett før måltid :-/ får prøve og få gitt d 15min før heretter, men er tulla sulten så er hun silten :-P hehehe....
godt og høre at det virker :-D håper det er tilfellet her også :-)

ORIGINAL: Nr. 2 snart...

ORIGINAL: iselinn88

På bruksanvisningen jeg har så står det at man skal kontakte lege vist det ikke er noe forbedring innen 2-3 dage og at det kreves et par døgns behandling for å full effekt av preparatet og at behandlingen fortsettes deretter utenopphold.

Jeg brukte det på min første å, og kjøpte det igjen i går til gullet mitt, og jeg dråper rett i munnen, syns det er enklere en å bruke skje...

ja det vet jeg...derfor jeg ikke brtukte de mer enn 3 døgn, men legen sa det gikk fint

Back
Topp