Miniform eller sukkervann?

Anba1990

Andre møte med forumet
Hei mammaer (sniker inn ifra juligrupen) Vi har ei jente på 1 mnd som var rolig frem til 1 uke siden (hun er nå 5 uker) da kom gassen i magen og hun skriker av smerte hveer dag og ligger mye å presser. Vi har prøvd så mye. Intervallamming, pauser i amming, fokus på raping, sittestilling, smokk, kutte ut løk og kumelk. Jeg er litt imot og gi babyen ting, men nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har erfaring eller innspill med smertelindring? Blitt anbefalt både sukkervann og miniform. Det høres slitsomt ut med miniform og gi 10 dråper før hver amming? :(
 
Minifom fungerte dessverre ikke her. Men vet det fungerer for flere så ville absolutt gitt det en sjangse :)
 
Hei mammaer (sniker inn ifra juligrupen) Vi har ei jente på 1 mnd som var rolig frem til 1 uke siden (hun er nå 5 uker) da kom gassen i magen og hun skriker av smerte hveer dag og ligger mye å presser. Vi har prøvd så mye. Intervallamming, pauser i amming, fokus på raping, sittestilling, smokk, kutte ut løk og kumelk. Jeg er litt imot og gi babyen ting, men nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har erfaring eller innspill med smertelindring? Blitt anbefalt både sukkervann og miniform. Det høres slitsomt ut med miniform og gi 10 dråper før hver amming? :(

Dropp begge deler, og spis som du alltid har gjort. Tid og is i magen er det som må til, selv om det er vanskelig.
Bær i kolikkgrep, massere mage og rygg, jobb med bena hennes og hold ut, det blir bedre! <3
 
Hei mammaer (sniker inn ifra juligrupen) Vi har ei jente på 1 mnd som var rolig frem til 1 uke siden (hun er nå 5 uker) da kom gassen i magen og hun skriker av smerte hveer dag og ligger mye å presser. Vi har prøvd så mye. Intervallamming, pauser i amming, fokus på raping, sittestilling, smokk, kutte ut løk og kumelk. Jeg er litt imot og gi babyen ting, men nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har erfaring eller innspill med smertelindring? Blitt anbefalt både sukkervann og miniform. Det høres slitsomt ut med miniform og gi 10 dråper før hver amming? :(
Hei. Stakkars deg. Dette kan høres ut som kolikk. Vi hadde det med første. Jeg prøvde alt bortsett fra kiropraktor. Eneste som fungerte litt var kolikkgrepet, sukkervann, sviskejuice (forebyggende) og bilkjøring.
 
Vår er nå 3 måneder og har vært plaget med magen fra fødselen. Vi har prøvd både miniform og semperdråper uten hell her, men det er verdt et forsøk.
Vi har også sjekket hos kiropraktor etter låsninger og første runde fant de ingenting. En måned etter sjekket jeg igjen og han var da litt stiv i nakken på ene siden. Fikk rettet opp i det.
Vår har også vært plaget med stille reflux. Så når vi endelig fikk medisiner for dette, så fikk gutten vår fred for en av tingene som plaget han i alle fall, og dagene ble gradvis lettere.

Jeg har ikke tro på at det ligger i det du spiser, så spis som normalt med god samvittighet.
Når det står på som verst kan du ta et termometer et par cm oppi rumpa hennes og lage små sirkler med det. Dette stimulerer tarmen og luft og evt avføring kommer ut.
Dette var et råd fra sykehuset :)
Ellers er det å sykle med bena, kolikkgrepet osv.

Det går over, men er helt grusomt når det står på.

Det har blitt litt bedre her, men er fremdeles en vei å gå enda..

Håper du finner noe som hjelper..
 
30% av kolikk kommer av at mor spiser kumelk. Mor kan prøve å kutte ut ALT med melk i, i 3 uker er det bedring er det bare å fortsette. Er det ikke bedring etter 3 uker så spis vanlig igjen.
Semperdråper er verdt å prøve.
 
30% av kolikk kommer av at mor spiser kumelk. Mor kan prøve å kutte ut ALT med melk i, i 3 uker er det bedring er det bare å fortsette. Er det ikke bedring etter 3 uker så spis vanlig igjen.
Semperdråper er verdt å prøve.
Synes det er rart at dette ikke blir nevnt på sykehuset. Vi har hatt flere runder der og aldri fått beskjed om det..
Jeg er også av den oppfatning at det jeg spiser ikke har noe med hvor vondt babyen har i magen. Dette er nemlig ikke vitenskapelig bevist.
Viss en skal kutte i 3 uker, så er gjerne kolikken over og det hadde ingenting med kumelk å gjøre..
 
Synes det er rart at dette ikke blir nevnt på sykehuset. Vi har hatt flere runder der og aldri fått beskjed om det..
Jeg er også av den oppfatning at det jeg spiser ikke har noe med hvor vondt babyen har i magen. Dette er nemlig ikke vitenskapelig bevist.
Viss en skal kutte i 3 uker, så er gjerne kolikken over og det hadde ingenting med kumelk å gjøre..

Det som er bevist går over i morsmelk er koffein og kumelkprotein. Ved allergi hos baby så kan baby reagere på at mor spiser sitrus, egg og andre "allergimat". Vi fikk beskjed på sykehus, hos lege og hos fysioterapeut.
 
Synes det er rart at dette ikke blir nevnt på sykehuset. Vi har hatt flere runder der og aldri fått beskjed om det..
Jeg er også av den oppfatning at det jeg spiser ikke har noe med hvor vondt babyen har i magen. Dette er nemlig ikke vitenskapelig bevist.
Viss en skal kutte i 3 uker, så er gjerne kolikken over og det hadde ingenting med kumelk å gjøre..

Det som er bevist går over i morsmelk er koffein og kumelkprotein. Ved allergi hos baby så kan baby reagere på at mor spiser sitrus, egg og andre "allergimat". Vi fikk beskjed på sykehus, hos lege og hos fysioterapeut.
 
30% av kolikk kommer av at mor spiser kumelk. Mor kan prøve å kutte ut ALT med melk i, i 3 uker er det bedring er det bare å fortsette. Er det ikke bedring etter 3 uker så spis vanlig igjen.
Semperdråper er verdt å prøve.
Det er ikke anbefalt å kutte melk selv for å prøve. Skal kun gjøres i samråd med lege.
 
Det er ikke anbefalt å kutte melk selv for å prøve. Skal kun gjøres i samråd med lege.
Melk kan man fint kutte ut melk i en prøveperiode om man husker kalsiumtilskudd og d-vitaminer+ få i kroppen nok fett, en neve nøtter feks. Vi mennesker er jo egentlig ikke laget for å drikke kumelk.
 
Melk kan man fint kutte ut melk i en prøveperiode om man husker kalsiumtilskudd og d-vitaminer+ få i kroppen nok fett, en neve nøtter feks. Vi mennesker er jo egentlig ikke laget for å drikke kumelk.
Ja det var litt viktig tilleggsinfo. Viktig med kalsium når man ammer.
 
Det er ikke anbefalt å kutte melk selv for å prøve. Skal kun gjøres i samråd med lege.

Jeg prøvde på egenhånd og det hadde virkning etter 1-2 døgn. Da jeg tok opp dette med en erfaren barnelege like etterpå sa han at jeg gjorde helt rett i å prøve meg frem - det er sånn man begynner å utrede. [emoji4] Grunnen til at de oppfordrer til å kutte melkeprodukter "i samråd med lege" er fordi at man må være klar over at dersom man skal gå uten melk over en lengre periode må man sørge for at man får i seg nok kalsium.
 
Back
Topp