Minifon til Spedbarn?

Vallemor

Blir kjent med forumet
Kan man gi Minifon til Spedbarn på 14 dager med luftsmerter? Ev. Hvor mye? I pakningen står det bare at barn på 3 mnd skal ha 10 dråper før hvert måltid.

Står vel ikke barn på 3 mnd men 3-månederskolikk?
Synonymt med spedbarnskolikk

Lege, helsestasjon og apotek ga tommelen opp da poden vår var litt over en mnd gammel. Spurte ikke før da, men de virket veldig avslappede ut i forhold til bruken

Her funket det ikke noe særlig, men det var allergi så kanskje ikke så rart. Vi brukte det tidlig så det skal være trygt :) (Det vet også farmasøytene på apoteket)

Takk for svar alle. Vi er på dag 3 med minifon, men merker ikke noe spesiell bedring. I går kveld var det ny skrikerekord :( men vi avventer noen dager til.
Helsesøster sa også til oss at vi kunne bruke minifon nå. Men jeg har forstått at vi ikke bare skal stole blindt på de helsesøster sier også. Har fått noen villedende råd før.

Ammete kan også hjelpe :) Om du drikker eller om barnet drikker :)

Hei,
Ammete/fennikelte hadde ingen effekt her!
Minifom har jeg inntrykk av virker i ny og ne, men som en annen skrev så tar det et par dager før skikkelig effekt.
Dråper fra Semper har jeg vært fornøyd med. Kan forsøke de i tilfelle Minifom ikke gir resultater.

Takk for svar alle. Vi er på dag 3 med minifon, men merker ikke noe spesiell bedring. I går kveld var det ny skrikerekord :( men vi avventer noen dager til.
Helsesøster sa også til oss at vi kunne bruke minifon nå. Men jeg har forstått at vi ikke bare skal stole blindt på de helsesøster sier også. Har fått noen villedende råd før.
Sjekket for låsning eller noe? De kan skrike på seg låsninger :/ det gjorde min lille stakkar (melkeproteinallergi). Kiropraktor og fysio kan hjelpe. Massere magen til baby med litt olje i sirkler, sånn kolikkmassasje? Å ligge til brystet hud mot hud med et lett teppe over seg kan også virke beroligende. Evt fennikelte:
fc4e0eea474718ad1dee62c169747df8

Kan man gi Minifon til Spedbarn på 14 dager med luftsmerter? Ev. Hvor mye? I pakningen står det bare at barn på 3 mnd skal ha 10 dråper før hvert måltid.

Det har ingenting for seg, det er sånn babyer er pga umodent tarmsystem.
Massere magen, beveg på bena hans/hennes, pass på å rape godt under og etter måltidene.
Det går over etterhvert! :)

Sjekket for låsning eller noe? De kan skrike på seg låsninger :/ det gjorde min lille stakkar (melkeproteinallergi). Kiropraktor og fysio kan hjelpe. Massere magen til baby med litt olje i sirkler, sånn kolikkmassasje? Å ligge til brystet hud mot hud med et lett teppe over seg kan også virke beroligende. Evt fennikelte:
fc4e0eea474718ad1dee62c169747df8
Det har ingenting for seg, det er sånn babyer er pga umodent tarmsystem.
Massere magen, beveg på bena hans/hennes, pass på å rape godt under og etter måltidene.
Det går over etterhvert! :)

Takk for råd.
Det har blitt litt bedre. Vi tar minifon før hvert måltid og gjør noen beinøvelser. Hun er fortsatt tidvis veldig urolig og trykket, men skriker ikke i smerte så mye.

Back
Topp